וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס תעביר לתמ"ס תמלוגים של 25 מיליון דולר

הארץ

21.9.2001 / 10:05

בגין חובות עבר ועתיד; כך הוסכם השבוע במגעים בין הנהלת קומברס לראשי אגף התקציבים באוצר

מאת אורה קורן

חברת קומברס תעביר למדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר 25 מיליון דולר תמלוגים בגין חובות עבר ועתיד - כך הוסכם השבוע במגעים בין הנהלת קומברס לראשי אגף התקציבים באוצר. בכירים באוצר ובתמ"ס אמרו כי בכך יושבה המחלוקת העיקרית בין הצדדים. בתחילת השנה העריכה קומברס את חוב התמלוגים שלה למדען הראשי ב-4 מיליון דולר.

לדברי הבכירים, נמשכים הדיונים על מחלוקות נוספות, ובהן הבטחת מענק מו"פ ל-2001 בסך כ-10 מיליון דולר. קומברס תפרסם בקרוב הודעת בורסה בעניין ההסכם.

המחלוקת בין קומברס לממשלה התחילה לפני יותר משנה, כשבדיקת מבקרי לשכת המדען הראשי בתמ"ס העלתה חשדות לכאורה, שלפיהם החברה אינה מעבירה את מלוא התמלוגים למדען הראשי. המחלוקת התייחסה לתחום השרשור - פיתוח מוצרים על בסיס מוצרים קודמים שפותחו במימון המדען הראשי. על פי חוק המו"פ, החברה חייבת בתמלוגים גם בגין מכירת מוצרי ההמשך. בקומברס הכחישו כי מדובר במוצרי המשך.

קומברס שכרה את שירותיו של עו"ד יעקב נאמן. את המגעים מטעם הממשלה ניהל יואל נוה, מבכירי אגף התקציבים במשרד האוצר, כיוון שהמדען הראשי, כרמל ורניה, יוצא קומברס, ביקש שלא לעסוק בעניינים הנוגעים לחברה.

בתחילת הבדיקה העריכו בתמ"ס, כי קומברס צריכה להחזיר 50 מיליון דולר, וכי ניתן לגבש בסיס מוצק לתביעה בסך 35 מיליון דולר. נאמן הבהיר כי החברה אינה חייבת דבר, וכי למעשה התמ"ס חייב לחברה כ-9 מיליון דולר תמלוגים שהעבירה בטעות. שני הצדדים העדיפו להגיע לפשרה ולא לעבור לערכאות משפטיות, מתוך הערכה כי יתקשו לבסס את עמדותיהם.

לפני כחודש הועלתה הצעה כי ההסדר יתבצע במסגרת המסלול המיוחד לחברות הגדולות. במסלול זה מוערך חוב התמלוגים העתידי של החברה, ואם הצדדים מסכימים לגביו, החברה יכולה לשלמו במשך חמש שנים ולצאת ממעגל מקבלי המענקים ומשלמי התמלוגים. בכך תהפוך קומברס לחברה הראשונה שנכנסת למסלול זה. בעקבות ההסדר תוכל קומברס לקבל מענקי מו"פ בלא החזר תמלוגים, ובתנאי שאלה ישמשו למו"פ תשתיתי (גנרי) או למו"פ משותף עם חברות ישראליות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully