וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוימלגרין מכר את קניון קרית אונו

אריק מירובסקי

17.10.2007 / 15:50

דנקנר וחץ רכשו את הקניון ב-830 מיליון ש'. החברה התחייבה לאמות ולנכסים ובניין לתשואה שנתית של 7.2% למשך 5 שנים

נמשכת מגמת החלפת הבעלויות על קניונים בישראל: חברת אזורים, שבשליטת היזם שעיה בוימלגרין, חתמה היום על הסכם למכירת הקניון בקרית אונו תמורת 830 מיליון שקל, לחברות ו מקבוצת אי.די.בי. בחלקים שווים. העסקה תניב לאזורים רווח של 220 מיליון שקל. עם זאת, התחייבה החברה לאמות ולנכסים ובניין לתשואה שנתית של 7.2% למשך 5 שנים.

קניון קרית אונו משתרע על פני כ-19 דונם בפינת הרחובות לוי אשכול ושלמה המלך בקרית אונו. הקניון נרכש על ידי בוימלגרין במסגרת עסקת רכישת אזורים לפני כשנה.

במהלך השנה החולפת שילש הקניון את גודלו. שטחי המסחר בו נפרשים על פני 22 אלף מ"ר מסחרי, זאת בנוסף לבניין משרדים שהוקם מעליו בשטח של 10,000 מ"ר. שטחו הכולל של הקניון הינו 110 אלף מ"ר. לקניון 1600 מקומות חנייה מקורים.

לקניון יש אישורים לבניית מגדל נוסף מעל הקניון, היכול לשמש למגורים או למשרדים. מנכ"ל
אמות, אבי מוסלר, מסר כי בדעת החברות לבדוק את אפשרויות ניצול הזכויות לבנייה נוספות של 7,500 מ"ר למגורים ולמשרדים.

הקניון, אשר יחנך לקראת סוף השנה הנוכחית, כולל 124 חנויות והתפוסה בו הינה מעל ל-95%.
בין החנויות השוכרות במקום: המשביר, פוקס, בתי קולנוע, גולף אנד קו, סופר פארם, קסטרו, מנגו, רנואר, מרכז באולינג ועוד.

הקניון משרת אוכלוסיה של כ-200 אלף איש, ובהם תושבי קרית אונו, תל השומר, רמת אפעל, כפר אז"ר וגני תקווה. מספר המבקרים לאחר הרחבתו, נאמד ב-14 אלף איש ביום.

דמי השכירות הנהוגים בקניון (שלא לעסקי הסעדה ועוגנים) מגיעים ל-60-50 דולר למ"ר לחודש. העסקה, בניכוי זכויות הבנייה, משקפת תשואה שנתית של יותר מ-7.5%.

"להערכתנו, מדובר בקניון שממוקם במיקום מרכזי, שמשרת אוכלוסיה של 200 אלף איש ברמה סוציו-אקונומית גבוהה. אנו מעריכים שדמי השכירות בו יעלו, עקב הפרשי פדיון", אמר מוסלר.

מנכ"ל נכסים ובנין, סגי איתן, מסרה כי בעקבות הרכישה מחזיקה הקבוצה ב-230 אלף מ"ר של שטחים מסחריים, שממצבים אותה כאחת החברות המובילות בתחום מרכזי המסחר בארץ.

נתן חץ, מנכ"ל אלוני-חץ, המחזיקה באמות, ממשיך את המדיניות שלו לרכישת נכסים מניבים בישראל. לגבי אי.די.בי, מצטרפת רכישת קניון קרית אונו לרכישת קניון גבעתיים לפני כשנה וחצי.

מחיר הקנייה קרוב מאוד למחיר הראשוני שדרש בוימלגרין על הקניון, אולם דנקנר וחץ הצליחו להבטיח את עצמם לגבי התשואה. זאת באמצעות התחייבות של אזורים במסגרת ההסכם, להכנסה שנתית של 60 מיליון שקל, כ-7.2% ממחיר הרכישה, לתקופה של חמש שנים.

מדובר בהמשך המימושים של בוימלגרין. אזורים הודיעה אתמול כי היא צפויה להרוויח 23 מיליון דולר ממכירת קרקע בטקסס שבארה"ב, ארבעה חודשים בלבד לאחר שנרכשה.

החברה חתמה על הסכם עם חברת בנייה טקסנית גדולה Lasco Ventures למכירת 38 דונמים ביוסטון
תמורת 57.5 מיליון דולר, תוך רישום רווח של 23 מיליון דולר על השטח.

פעילותו של בוימלגרין בארץ מלווה בביקורת רבה מצד גורמים בשוק ההון והנדל"ן, שהעיקרי שבהם הוא מינוף גבוה מאוד של רכישות שביצע בארץ, בעיקר זו של אזורים.

לפני כשבוע הודיע בוימלגרין כי הוא לוקח את השליטה על ענייני אזורים לידיו. זאת במקביל לשורה של שינויים פרסונליים אותם ערך בחברה, כשהעיקרי שבהם הוא הפיכתו ליו"ר פעיל, נוסף למינויו של מתי דב למ"מ מנכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully