וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובל נטוורקס רכשה את אתר חבר'ה

גיא גרימלנד

17.10.2007 / 16:33

מייסדי האתר יקבלו 15-20 מיליון ש' עבור מכירת 70% מהשליטה. שלומי אונגר: עתה נתפנה למיזמים בחו"ל

חמש שנים לאחר שהקימו את אתר חבר'ה, שלומי אונגר ושלמה ולדמן, מייסדי חברת מחשבה, רושמים אקזיט מרשים על מכירת 70% מקבוצת אתרי חבר'ה לגלובל נטוורקס. אונגר וולדמן יגלגלו לכיסם לא פחות מ-15 עד 20 מיליון שקלים, כאשר גלובל נטוורקס בעלת אופציה לרכוש את יתרת המניות. נוסף לרשת החברתית המוכרת, רשת אתרי חבר'ה מונה כיום גם את האתרים: 'לוחות' - נקודת הפתיחה לכל פורטלי הלוחות הקיימים (דרושים, יד שנייה וכו'); PIC - אתר להעלאת ושיתוף אלבומי תמונות; והייד פארק - אתר מבוסס וגדול לפורומים.

בשנתיים האחרונות, עם פריחתן של רשתות חברתיות נוספות בישראל, הועם זוהרו של אתר חבר'ה, שלמעשה היווה את הרשת החברתית הראשונה של ישראל. האתר מאפשר למשתמשיו לאתר ולתקשר עם חברים מכל שלבי חייהם - דרך ביה"ס היסודי, חטיבת הביניים, תיכון, תנועות נוער, צבא, אוניברסיטאות, עבודות קודמות. בשנים האחרונות האתר צבר למעלה ממיליון וחצי משתמשים רשומים.

הרוכשים הם קבוצת גלובל נטוורקס שבבעלות גיא כהן, חברת סייבל השקעות ומשקיעים פרטיים נוספים. הקבוצה הוקמה בשנת 2003, ומתמחה בהקמת וניהול אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. בין היתר, הקבוצה מחזיקה בבעלות על שניים מאתרי ההכרויות הגדולים בארץ, בליינדייט ו-XLOVE. אגב, חברת ההשקעות סייבל, היא זו שלאחרונה רכשה את השליטה גם בפורטל הפיננסי "ספונסר" לפי שווי חברה של 1.5 מיליון דולר.

"האתר מאפשר למשתמשיו לאתר ולתקשר עם חברים מכל שלבי חייהם - דרך ביה"ס היסודי, חטיבת הביניים, תיכון, תנועות נוער, צבא, אוניברסיטאות, עבודות קודמות. בשנים האחרונות האתר צבר למעלה ממיליון וחצי משתמשים רשומים"התוכניות של הבעלים החדשים של אתר חבר'ה הן לעלות גרסה חדשה שלו בתוך כמה חודשים ולהפוך אותו לרשת חברתית חדשה. "אנו צופים עתיד מוצלח מאוד לאתר חבר'ה, לכשיעלה בדמותו החדשה בתוך מספר חודשים", מסר שחר סיידון, בעלים ומנכ"ל סייבל השקעות, שמונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון אתרי חבר'ה. מגלובל נטוורקס נמסר כי ברשת החברתית החדשה יושקעו כחמישה מיליון שקלים. ההשקה מתוכננת לרבעון הראשון של 2008 והיא תלווה בקמפיין השקה.

שלומי אונגר, אחד ממייסדי אתר חבר'ה, מסביר מה תהיה טיבה של הרשת החברתית החדשה. "למעשה נציע רשתות חברתיות מפולחות. נשתמש במאגר הנתונים שצברנו ונציע רשתות חברתיות שונות: רשת חברתית ל'כתומים' שהתנתקו מגוש קטיף, לעובדים סוציאלים או למורים. נציע רשתות חברתיות קטנות לפי מגזרים". הרשתות החברתיות החדשות יתחרו בזירה די צפופה של רשתות חברתיות ישראליות: בוא'נה (רשת חברתית לצעירים); דה מרקר קפה (רשת חברתית לאנשי עסקים ומבוגרים); שוקס (רשת חברתית לצעירים); ומקושרים (רשת חברתית לצעירים).

גלובל נטוורקס מקבלים אתר שלטענת מייסדיו הוא רווחי מיומו הראשון. הוא מתבסס על הכנסות מפרסום (באנרים באתר) ודיוור ישיר שבועי למיליון וחצי משתמשים רשומים עם מבצעים שונים.

בניגוד למודל העסקי של קלאסמייטס, (אתר חבר'ה האמריקאי, שמתכנן לגייס 125 מיליון דולר בהנפקה), באתר חבר'ה לא גובים דמי מנוי מהמשתמשים. מכיוון שהחברים באתר נדרשים להירשם בשמם המלא, כולל כתובת אימייל, ומכיוון שהם רוצים להירשם בשמם האמיתי ולא בשם בדוי כדי שיוכלו ליצור קשר עם החברים מהצבא, התיכון או הגנון, נוצר כאן מאגר מידע שכל מפרסם רק חולם עליו.

מובילים בהיכרויות

"לאחר שהשגנו את מטרתנו להיות החברה המובילה בארץ בתחום אתרי ההכרויות, הרכישה של אתרי חבר'ה היתה מהלך טבעי עבורנו. לחבר'ה יש כיום מאגר משתמשים רב ומגוון, עם יותר מ-15 אלף מצטרפים חדשים מדי חודש. המהלכים אותם אנו מתכננים להוביל בשנה הקרובה, יהפכו את חבר'ה לאחד מחמשת האתרים הגדולים בישראל, ואת גלובל נטוורקס לחברת האינטרנט השנייה בגודלה בארץ אחרי וואלה", מציין גיא כהן, מנכ"ל גלובל נטוורקס, ומוסיף כי "בשונה מאתרים רבים אחרים, הפרסום באתר חבר'ה הנו מפולח ומדויק, ונהנה מהיתרונות הייחודיים של מאגר הרשומים בו".
שלמה ולדמן, מדוע החלטתם למכור כעת את השליטה באתר חבר'ה?

"כשמגיעה הצעה טובה - אתה לא יכול לסרב. זו הסיבה היחידה. "

הקמתם את אתר חבר'ה לפני חמש שנים. מה עבר עליכם מאז?

"אנחנו נמצאים בזירה האינטרנטית משנת 2002. במשך הזמן הוספנו מדורים שונים, לאחר שגולשים מיצו את אתר חבר'ה וכבר מצאו את החברים שלהם. צירפנו אתר לתמונות, אתר למשחקים, אתר לסרטים וביצענו שיתופי פעולה שהרחיבו את השירותים שהאתר מספק בכדי לתת מענה לגולשים. מה שכן, עד היום אנשים משתמשים באתר חבר'ה בכדי לקיים, למשל, פגישות מחזור. אין עוד אתר שמאפשר לך להיפגש עם מישהו שהיית איתו בכיתה א'".

האתר רווחי?

"האתר רווחי מיומו הראשון".

אם כן, אז מדוע למכור?

"אנחנו אנשי עסקים ויש לנו עוד עסקים בחברת מחשבה. אנחנו מונים 100 עובדים ומשמשים כבית תוכנה גדול המספק שירותי תוכנה לבנקים וחברות סלולר. את אתר חבר'ה תפעלו רק חמישה עובדים".

"הרוכשים הם קבוצת גלובל נטוורקס שבבעלות גיא כהן, חברת סייבל השקעות ומשקיעים פרטיים נוספים. הקבוצה הוקמה בשנת 2003, ומתמחה בהקמת וניהול אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות"בשנים האחרונות ירד קרנו של אתר חבר'ה נוכח פריחתן של רשתות חברתיות חדשות. הרגשתם את זה?

"אנחנו יושבים בין עמנו. רשתות חברתיות אחרות לא הרגו את האתר, אבל עם צמיחתם של אתרים אחרים החלטנו להפנות את תשומת הלב לפיתוח והקמת אתרים בינלאומיים. למשל, הקמנו אתר לאחסון ושיתוף תמונות בינלאומי בשם ג'יפוטו.

"לאחר שבע שנים של הובלת מיזם רווחי החלטנו להעביר את המושכות לחברה אחרת ולהתפנות למיזמים בחו"ל", מסביר אונגר לאן צועדת חברת מחשבה. לדבריו, חמש השנים האחרונות היו מרגשות. "היתה לנו הזדמנות לחוות עם גולשים חווייה שלא תחזור באתרים אחרים באינטרנט. קיבלנו אלפי מיילים של גולשים שמצאו חברים שלהם מלפני 30 עד 40 שנה. יהיה קשה לחזור על חווייה כזו מרגשת במיזם אינטרנט אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully