וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלר-חומסקי, לוגיה וארומה למכרז הרדיו

ערן גבאי

18.10.2007 / 9:06

משה שלונסקי מונה למוביל המהלך ברדיו האזורי. מתכוונים לבחון אפשרות להתמודד במכרזי אזור ירושלים או אזור השרון

משרד הפרסום אדלר-חומסקי, קבוצת התקשורת לוגיה ורשת בתי הקפה ארומה חברו יחד לקבוצה שמביעה נכונות לבחון התמודדות במכרזי תחנות הרדיו האזורי באזור ירושלים או באזור השרון. הקבוצה כבר בחרה במשה שלונסקי כיו"ר וכמי שיוביל את הפעילות ואת ההיערכות למכרז. שלונסקי ייעזר בזמן הקרוב בכלכלן כדי לבחון את מידת הכדאיות הכלכלית בכנסיה להשקעה בהקמת תחנת רדיו. בקבוצה נכללים גם המפיק והסוכן יואב גרוס ושותפו בני מנשה. כמו כן, הקבוצה נמצאת בימים אלה במגעים להכנסת שותף רביעי גדול לקבוצה.

גורם בכיר בקבוצה אמר כי "קנינו אתמול את טופסי המכרז, כעת נלמד אותם לעומק ונחליט בתוך שבועות ספורים אם פנינו להשקעה". בימים האחרונים דווח ב-TheMarker כי רשימה של בכירי תעשיית התקשורת מוצאת עצמה כעת מחוזרת מאוד על ידי ארבע קבוצות משקיעים שונות שמתכוונות להקים קבוצות ניהול להתמודדות במכרזי תחנות הרדיו האזורי הקרובים.

החיזור אחרי בכירי תעשיית הטלוויזיה והרדיו הוא תוצאה של מבנה מכרזי תחנות הרדיו האזורי הקרובים, שדורש מהקבוצות שמבקשות להתמודד במסגרתם למנות ולחשוף את ארבעת נושאי התפקידים הבכירים בכל תחנה, כחלק מהתנאים בדירוג ההצעות.

מי מתמודד?

אחת הקבוצות שכבר התגבשה ומתכוונת להתחרות על מכרזי התחנות האזוריות בשרון ובירושלים היא קבוצה של איש העסקים ליאון צימן, מבעלי אולפני מימד וערוץ המוסיקה 24. הקבוצה כוללת גם את קבוצת צנה של זאב מוזס ואייל קן שרכשה, רק לפני כחודשיים, 25% נוספים מאולפני מימד והגיעה לאחזקה של כ-75% ממניות החברה. בקבוצה זו כבר מינו את אורי שנער כיו"ר ואת שלום קיטל כמנכ"ל הקבוצה.

על פי הידוע, מתגבשות בימים אלה כארבע קבוצות חדשות שיתחרו ב-6 מכרזי תחנות הרדיו האזורי הקרובות, לצד כל התחנות הקיימות המשדרות שיבקשו להמשיך ולשדר באזורן. עוד נודע ל-TheMarker כי על פי תנאי המכרזים הקיימים, אין הגבלה עבור מי שימונה כיו"ר של אחת מתחנות הרדיו האזורי לשמש במקביל כיו"ר של תחנת רדיו אזורי נוספת שתשדר באזור אחר. ברור שיש בכך בעיה קשה במבט ארוך טווח לעתיד כיוון שהתחנות האזוריות אמורות לעלות בעוד כמה שנים על הפלטפורמה הדיגיטלית ולשדר ברמה ארצית לכל המדינה, אך במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מעדיפים כעת להתמקד בטווח הקצר בלבד, ובהצלחת המכרזים הקרובים.

מאז פירסמה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו את לוח הזמנים למכרזי שש תחנות הרדיו האזורי הראשונות, לפני כחודש, החלו להתגבש הקבוצות החדשות שיתחרו במכרזים, לצד בניית הכוח והיערכות המחודשת של התחנות הקיימות. על פי הנקבע, עד סוף אפריל 2008 ימשיכו תחנות הרדיו הנוכחיות באזורי זיכיון גל א' (איזור הכרמל והמפרץ, איזור השרון, איזור גוש דן, איזור ירושלים, איזור הנגב ואיזור אילת) לשדר כרגיל, ומייד בראשית מאי 2008 יתחילו לשדר הזוכים החדשים במכרז.

העלויות הנדרשות להתמודדות במכרזים הן כעשרת אלפים שקל לרכישת ספרי המכרז, ועוד 50 אלף שקל בעת הגשת ההצעה במכרז, בדצמבר 2007, שיוחזרו למתמודד אם ייבחר. כמו כן, נדרשת גם הפקדת ערבות בנקאית בגובה של חצי מיליון שקל, שתוחזר למי שלא יזכה במכרז. החוסן הפיננסי הנוסף שיידרש כל מועמד להציג הוא בסך 4 מיליון שקל לפחות כדי שהרשות תוכל לוודא שאותו מועמד אכן יכול להחזיק ולתפעל תחנת רדיו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully