וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני תמכור את חטיבת השבבים לטושיבה

סוכנויות הידיעות

18.10.2007 / 9:35

עסקת המכירה למתחרה מוערכת ב-858 מיליון דולר. המהלך נועד על מנת לגייס כספים למחקר ופיתוח בסוני

ענקית האלקטרוניקה סוני מוכרת את חטיבת השבבים המתקדמים שלה לטושיבה המתחרה, לדברי בכיר בסוני לסוכנות הידיעות אי-פי.

הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם, מכיוון שטרם התפרסמה הצהרה רשמית, אמר כי ההודעה צפויה להגיע בהמשך היום. המכירה צפויה לכלול את פס הייצור של שבב ה-Cell, המשמש את קונסולת המשחק פלייסטיישן 3, וג'אדג'טים מתקדמים אחרים.

העיתון היפאני "ניקיי" דיווח כי שווי העסקה מוערך ב-100 מיליארד ין (858 מיליון דולר), והשלמתה צפויה עד מארס. דוברת טושיבה, הירוקו מוצ'ידה, אמרה כי תבדוק את הדיווח, אך סירבה למסור תגובה. לפי העיתון, סוני תשקיע בפעילות הייצור של שבב Cell.

זה זמן מה ישנן הערכות בשוק כי סוני, המתקשה בניסיונה לשפר את ביצועי חטיבת האלקטרוניקה שלה, תנסה למכור חלקים מפעילותה, כמו חטיבת השבבים.

טלוויזיות בעלות מסכים דקים ומכשירים אלקטרוניים אחרים דורשים שבבים מתקדמים יקרים לייצור, והתחרות בשוק זה קשה.

סוני, שמגוון עסקיה כולל גם את אולפני הסרטים שהביאו את "ספיידרמן 3" למסכים הקיץ, הצליחה לאושש את חטיבת האלקטרוניקה המפסידה שלה בשנים האחרונות. אך חטיבת המשחקים ממשיכה להפסיד, על רקע התחרות הקשה מצד Wii של נינטנדו ו-Xbox 360 של .

סוני חיזקה את תחום הטלוויזיות הדקות שלה באמצעות מיזם משותף עם סמסונג הדרום קוריאנית. החברה מעוניינת בגיוס כספים על מנת להשקיע במחקר ולהחזיר לעצמה את מעמדה כמובילה בחידושים טכנולוגים.

בין היתר, גייסה סוני 348 מיליארד ין (2.99 מיליארד דולר) בהנפקת חטיבת הפיננסים שלה בשבוע שעבר. החברה הצהירה כי הכנסות ההנפקה ישמשו למחקר בחטיבת האלקטרוניקה בתחומים כמו מסכי OLED וטכנולוגיות הדמיה.

מאז נכנס לתפקיד המנכ"ל הווארד סטרינגר הבריטי, גדלה רווחיותה של סוני, בין היתר באמצעות סגירת מפעלים, פיטורי עובדים, ומכירת חטיבות לא רווחיות, כמו גם באמצעות מוצרים כמו הכלב הרובוט אייבו (Aibo).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully