וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה מופתעת מכניסת מפרסמים לרדיו

ערן גבאי

18.10.2007 / 11:12

"אסור שמדיום יהפוך לזרוע של סוכן פרסום", אומרים ברשות. אייל חומסקי: "גם אחזקת 24% מתחנה יכולה להיות לנו אטרקטיבית"

משרד הפרסום אדלר-חומסקי מביע נכונות להתמודד במכרזי תחנות הרדיו האזורי. זאת במסגרת קבוצת משקיעים שכוללת גם את קבוצת התקשורת לוגיה ואת רשת בתי הקפה ארומה ישראל.

ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, העורכת את המכרזים, אומרים הבוקר כי "אסור שמדיום יהפוך לזרוע של סוכן פרסום". ברשות הופתעו לנוכח ההתעניינות של משרד אדלר-חומסקי במכרזי הרדיו, וגורמים בשוק מציינים כי ההתעניינות נובעת, בין היתר, מרצון המשרד להציג תוכניות פעולה ומקורות צמיחה חדשים לקראת ההנפקה הקרובה של משרד הפרסום.

אייל חומסקי אמר הבוקר ל-TheMarker: "לא אנחנו אלה שקבענו את העיתוי של המכרזים. צריך להגיש את הבקשות למכרז עד דצמבר 2007, כך שזה הטיימינג שקובע. אנחנו בוחנים אפשרות להיכנס כבעלים על תחנת רדיו אזורי, אך הבדיקות ראשוניות בלבד, בשלב זה. בכל מקרה נעשה כל דבר על פי החוק".

החוק קובע כי גוף מדיה, כולל משרד פרסום, לא יוכל להחזיק יותר מ-24% במדיה אחרת. חומסקי אומר הבוקר כי "גם בהגבלה של עד 24% אנחנו עשויים למצוא עניין בהשקעה בתחנת רדיו. זו יכולה להיות השקעה אטרקטיווית עבורנו".

הנפקה גם ברדיו

הקבוצה, בראשות משרד אדלר-חומסקי, כבר בחרה במשה שלונסקי כיו"ר וכמי שיוביל את הפעילות ואת ההיערכות למכרז. שלונסקי ייעזר בזמן הקרוב בכלכלן כדי לבחון את מידת הכדאיות הכלכלית בכניסה להשקעה בהקמת תחנת רדיו.

בקבוצה נכללים גם המפיק והסוכן יואב גרוס ושותפו בני מנשה. כמו כן, הקבוצה נמצאת בימים אלה במגעים להכנסת שותף רביעי גדול לקבוצה.

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו פירסמה את לוח הזמנים למכרזי שש תחנות הרדיו האזורי הראשונות, לפני כחודש. מאז החלו להתגבש הקבוצות החדשות שיתחרו במכרזים, לצד בניית הכוח והיערכות המחודשת של התחנות הקיימות.

על פי הנקבע, עד סוף אפריל 2008 ימשיכו תחנות הרדיו הנוכחיות באזורי זיכיון גל א' - אזור הכרמל והמפרץ, אזור השרון, אזור גוש דן, אזור ירושלים, אזור הנגב ואזור אילת - לשדר כרגיל. בראשית מאי 2008 יתחילו לשדר הזוכים החדשים במכרז.

משרד אדלר-חומסקי ניצב במקום השני ברשימת משרדי הפרסום של יפעת, מיד אחרי מקאן אריקסון. המשרד נערך להנפקה בבורסה של תל אביב.

על פי הערכות בשוק, רווחיות משרד הפרסום היא בקצב של 30-20 מיליון שקל בשנה (אחרי מס), ושווי החברה בהנפקה הוא 300-250 מיליון שקל. ראובן אדלר ואייל חומסקי מחזיקים כל אחד ב-44.5% ממשרד הפרסום, שעשוי להיות הראשון מבין משרדי הפרסום שייסחר בבורסה בתל אביב.

המשרד מעסיק כ-360 עובדים, כשפרט למשרד הפרסום, כוללת הקבוצה סטודיו לעיצוב, משרד פרסום אינטראקטיבי, משרד פרסום מגזרי (רוסי, ערבי, חרדי), משרד פרסום לתקציבים קטנים, וכן חברת שיווק ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully