וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר אכלוס ל-133 רוכשי דירות חפציבה

רז סמולסקי

18.10.2007 / 15:00

בנק אדנים למשכנתאות הגיש הצעה לביהמ"ש לפיה יעמיד לרשות הרוכשים 400 אלף שקל למימון רישום הזכויות על הדירות

על פי הסדר שהגיש בנק אדנים למשכנתאות לבית המשפט המחוזי בירושלים, יטפל הבנק ברישום הדירות על שם הרוכשים במינהל מקרקעי ישראל והחרגת שיעבוד הדירות מול הבנק של 113 רוכשים.

לגבי דירות נוספות אשר אוכלסו שלא כדין ונותרה עליהן יתרה לתשלום, הוסכם כי כנגד הסדרת התשלום לבנק יוסדר מעמדם של הרוכשים כמחזיקים חוקיים בדירה. במקביל, תושלם העברת זכויותיהם במינהל מקרקעי ישראל.

לגבי שש דירות נוספות אשר לגביהן קיימות שאלות משפטיות בדבר שעבודים ומעמד הרוכשים, הוסכם כי יינקטו צעדים משפטיים להבהרת מעמדם המשפטי של הרוכשים באופן שיאפשר השלמת העברת הזכויות לרוכשים.

בנק אדנים יעמיד קרן של כ-400 אלף שקל מכספי קופת הפרויקט למימון עלויות רישום הזכויות על שם הרוכשים. בנוסף, מעמיד בנק אדנים לרוכשים הלוואות להשלמת יתרת התשלום עבור הדירות. כנגד הסדרת יתרת התשלום, יקבלו הרוכשים ערבות בנקאית.

גורמים המקורבים לעו"ד יצחק מולכו, המנהל המיוחד של חברת חפציבה, מוסרים כי "מדובר בניסיון מתמשך של הבנקים להתחמק ממשטר ההסדר הכולל הצפוי להיות מוגש לבית משפט. כל גורם מנסה להציג לבית המשפט איזשהו פתרון קסם לבעיה הפרטית שלו. במצב סבוך זה אין פתרון קסם אלא רק פתרון כולל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully