וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ECI מתכננת לפטר כ-700 עובדים

שירלי יום-טוב

18.10.2007 / 15:17

זאת פחות מחודש לאחר השלמת רכישתה. בימים אלה מכונסת ההנהלה לדיונים הכוללים תוכניות למיזוג חטיבות והתייעלות כוללת

פחות מחודש לאחר השלמת ההשתלטות על אי.סי.איי ע"י שאול שני וקרן אשמור הבריטית, שוקדת הנהלת החברה על תוכנית אסטרטגית נרחבת ל-2008 הכוללת את פיטוריהם של כ-700 עובדים.

בימים אלה מכונסת הנהלת החברה לדיונים הכוללים תוכניות למיזוג חטיבות ולהתייעלות כוללת בחברה המעסיקה כ-3,000 עובדים בעולם, מתוכם כ-2,100 בישראל. עוד נודע כי אי.סי.איי מתכננת פינוי שטחי משרדים נרחבים בפתח תקוה בשני בניינים לפחות. באחד מהמקרים מבקשת החברה להפר חוזה שכירות לפני סיומו, במקביל לפיטורים המתוכננים.

אי.סי.איי, חברת ציוד התקשורת שהחלה את פעילותה בשנות ה-60, נרכשה בספטמבר תמורת 1.24 מיליארד דולר במזומן על ידי חברת ההשקעות Swarth Group, שבשליטת שאול שני, וקבוצת קרנות ההשקעה בראשות קרן אשמור. בקופת המזומנים של החברה היו 400 מיליון דולר בעת הרכישה, כך שקבוצת המשקיעים השקיעה 800 מיליון דולר נטו. עם השלמת הרכישה נמחקו מניות אי.סי.איי מהמסחר בבורסת נאסד"ק, כך שהיא נהפכה לחברה פרטית, שאינה חייבת בדיווח לציבור על מהלכיה.

בימים האחרונים שלח רפי מאור, מנכ"ל החברה, מכתב לעובדים הכולל התייחסות מפורשת לכך שהחברה צריכה להתייעל. להלן נוסח המכתב:

"עובדות ועובדים יקרים,

"בחלוף שבועיים ממועד הסגירה הפורמלי של עסקת הרכישה של אי.סי.איי, ברצוני לשתף אתכם במקום בו אנו נמצאים בנקודת הזמן הנוכחית. בימים אלה אנו יוצאים לדרך חדשה, שבמסגרתה נבנה את היסודות שעליהם תושתת החברה במתכונתה החדשה. השינוי בבעלות החברה והמעבר למתכונת פעילות כחברה פרטית מהווים שינוי משמעותי עבורנו ומביאים עמם הזדמנות גדולה לעתיד ולאפשרויות הצמיחה של החברה.

"אין לי ספק שאנו מצויים בתקופה משמעותית במחזור החיים של אי.סי.איי, שבה, במקביל לאתגרי הצמיחה הגדולים, קיימים גם אתגרים תפעוליים שיסייעו לנו למנף את הישגינו. עלינו להביא במשותף להתייעלות החברה על מנת שנהיה ערוכים להתמודד בהצלחה עם אתגרי השוק הגלובלי והתחרות הגוברת. צוות ההנהלה ואני מצויים עתה בתהליך חשיבה אינטנסיווי ומעמיק לגבי האופנים שבהם ניתן למקסם את ההזדמנות שעומדת בפנינו. שאול שני מגיע בימים אלה לארץ וייקח חלק פעיל בדיונים שמטרתם לגבש את תוכניות העבודה לקראת שנת 2008 ולעצב את דמותה של אי.סי.איי כחברה פרטית..."

בשוק העריכו אתמול כי שני לא יסתפק בפיטורים וכי אי.סי.איי עומדת בפני פירוק ע"י מכירה של לפחות חטיבה אחת. ההערכה היא כי שני יבקש למכור את חטיבת הגישה בפס רחב שסובלת מהאטה. הפעילות החזקה של אי.סי.איי היא בתחום הרשתות האופטיות, הנמכרות כיום במקרים רבים לחברות סלולר, במיוחד בשווקים מתפתחים, דוגמת הודו ומזרח אירופה.

מאי.סי.איי לא נמסרה תגובה לגבי הפיטורים. בנוגע לצמצום שטחי המשרדים נמסר כי "אי.סי.איי הודיעה על סיום חוזה שכירות של משרדים שבהם ניהלה בשנים האחרונות את מרכז ההדרכה של החברה. מדובר בשטח קטן במבנה ברחוב הסיבים 18 בפתח תקוה. ההחלטה על סיום חוזה השכירות נובעת מתוכניות החברה לכנס את פעילות החברה ולבנות מרכז חדש כחלק ממשרדיה הראשיים של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully