וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק 013 של דנקנר עוזבת את מקאן אריקסון

עדי דברת

18.10.2007 / 17:49

החברה הודיעה אמש כי היא מעבירה את תקציב הפרסום שלה לטמיר כהן JWT. לא ברור אם פרשיית הפיטורים במקאן קשורה לכך

עוד לא נרגעו הרוחות מפיטורי המנכ"לים של מקאן אריקסון, שירה מרגלית ואורן פרנק, ובשורות נוספות הנוגעות למשרד ממשיכות להגיע: ברק 013, שבבעלות אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, הודיעה אתמול בערב למקאן אריקסון כי היא מעבירה את תקציב הפרסום שלה למשרד הפרסום טמיר כהן JWT.

מקאן אריקסון קיבל את תקציב הפרסום של ברק 013 רק בחודש מארס השנה, לאחר שאיבד את תקציב הפרסום של נטוויז'ן שנה קודם. מקאן אריקסון אף לא הספיק לצאת בקמפיינים עבור הלקוח החדש ול- TheMarker נודע כי אילן שילוח היה אמור להיפגש היום לראשונה עם ריצ'ארד הנטר, המשנה למנכ"ל של ברק-נטוויז'ן, אך הפגישה לא יצאה אל הפועל מתוקף הנסיבות.

המהלך של ברק 013 אינו מגיע בהפתעה - גורמים בתעשיית הפרסום דיברו בשבועות האחרונים על כך שדוד טמיר, מבעלי טמיר כהן JWT, קיבל הבטחה מנוחי דנקנר, חברו משכבר הימים, כי יקבל את אחד מתקציבי הקבוצה. סיבה נוספת למעבר התקציב נעוצה, ככל הנראה, בשינויים בהנהלת ברק-נטוויז'ן בהם מונה ריצ'ארד הנטר, מחברת הייעוץ מקנזי, לשמש כמשנה למנכ"ל האחראי גם על תחום השיווק. בהמשך צפוי הנטר לשמש כמנכ"ל החברה.

המנכ"לים שילמו את מחיר המעבר?

לא ברור האם הפרשייה שבגינה פוטרו מנכ"לי מקאן אריקסון עומדת אף היא מאחורי העברת התקציב: אילן שילוח פיטר היום את המנכ"לים המשותפים אורן פרנק ושירה מרגלית והודיע כי יחזור לנהל את המשרד בפועל. הפיטורים, לדברי שילוח, הגיעו על רקע התבטאויות של אורן פרנק נגד לקוחה הגדול ביותר של מקאן אריקסון, נוחי דנקנר, בעלי קבוצת אי.די.בי, סלקום, חוגלה-קימברלי וברק 013 (נטוויז'ן וברק אוחדו בתחילת 2007 לאחר שברק נרכשה על ידי אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר והוחלט למזג את השתיים).

גורם בכיר בענף הפרסום אמר ל-TheMarker כי לדעתו שילוח פיטר הבוקר את מרגלית ופרנק לאחר שקיבל אתמול בערב את הבשורה על איבוד התקציב: "כנראה שילוח חטף מכה חזקה כששמע שהוא מאבד את תקציב ברק וידע כי הוא צריך לקבל החלטה בכדי להראות מנהיגות. הוא היה חייב לעשות מעשה ולתפוס את השור בקרניים לפני שהדברים יצאו מכלל שליטה".

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, היה גובה תקציב הפרסום של ברק ב-2006 כ-4 מיליון דולר, במחירים ריאליים. ברק נטוויז'ן סירבה להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully