וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקשים לדחות את תכנית הניידות

ערן גבאי

19.10.2007 / 8:02

יו"ר פורום המפעילים לתוכנית ניידות המספרים, יזהר טל, מתכוון לבקש דחייה של חודש ביישום התכנית בשל קשיים בבדיקות

חסרי בושה. יו"ר פורום המפעילים לתוכנית ניידות המספרים, ד"ר יזהר טל, יצא ביוזמה אישית והודיע לפני שעה קלה בדואר אלקטרוני לכל מפעילות התקשורת על כוונתו לבקש ממשרד התקשורת דחייה של חודש נוסף ביישום ניידות המספרים, כך שהיא תיכנס לתוקפה ב-1 בינואר 2008, במקום ב-1 בדצמבר 2007. רק לפני מספר שבועות דחה הפורום בתוקף טענות כי הוא צפוי לבקש דחייה ממשרד התקשורת בשל העובדה שהבדיקות המתבצעות בין המפעילים אינן מובילות לתוצאות משביעות רצון.

היוזמה של טל לא אושרה עדיין בפורום, אך כל בר דעת מבין כי טל מייצג לעניין את זה את המפעילים, אם לא את כולם אז לפחות את חלקם. ייאמר כי ישנם מפעילים שכבר מוכנים ליישום מלא של הניידות ב-1 בדצמבר, אך מפעילים אחרים מפגרים בהרבה אחרי הקבוצה ומעכבים את היישום. ברור שאם כל המפעילים לא יישרו קו ויציגו בדיקות של ניתוב והעברת שיחות בצורה אופטימלית, ייקשה על משרד התקשורת לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו.

ממשרד התקשורת נמסר: "מבדיקות שעורך צוות מקצועי מיוחד לנושא ניידות המספרים שהוקם במשרד התקשורת עולה כי החברות כולן תעמודנה בתאריך ה-1 בדצמבר - תאריך שנקבע עמן בהסכמה. כל המפעילים התחייבו כי יעמדו בתאריך ולא נמסר לנו על כל שינוי. אין ולא תהיה שום דחייה בתאריך ומבחינתנו הנידות תצא לפועל במועד האמור. המשרד ינקוט כמובן בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי לעמוד במועד יישום התוכנית לטובת הציבור".

אחוז כישלונות גבוה

בשיחות סגורות נשמע כעס גדול במשרד התקשורת כלפי המפעילים וכלפי טל אישית. לאחרונה דיווחנו כי אחוז הכישלונות בבדיקות התאימות בין מפעילי התקשורת במסגרת ההיערכות להשקת הפרויקט מדאיגה מאוד. עד לאחרונה, 50% מהשיחות לא הגיעו לייעדן וזאת כחודש וחצי לפני השקת השירות. עד סוף החודש יימשכו הבדיקות בין כל המפעילים על גבי מערכות הבדיקה, והחל ב-1 בנובמבר יחלו הבדיקות על גבי המערכות החיות של כל המפעילים - השלב הקריטי לפני ההשקה.

כל מפעילי התקשורת עדיין סובלים מעשרות אחוזים רבים של כישלונות בהעברת שיחה מרשת של מפעיל אחד לרשת של מפעיל שני. תוכנית ניידות המספרים, שתאפשר לכל מנוי לעבור בין מפעילים שונים תוך שמירה על מספר הטלפון האישי שלו ובתוך שלוש שעות בלבד, היא אחת הרפורמות החשובות ביותר בהחלטות שקיבל שר התקשורת אריאל אטיאס. במשרד התקשורת מודאגים מאחוז הכישלונות הגבוה, אך איש לא מוכן לשקול שם דחייה נוספת בהשקת השירות, לאחר שהוא אמור היה במקור לפעול כבר בספטמבר 2006. נזכיר כי כל מפעילי התקשורת בישראל לא עמדו בלוחות הזמנים המקוריים ונהפכו למפרי חוק.

נזכיר כי כל הפרה או סטייה מלוח הזמנים שנקבע תגרור מיידית קנס יומי של 300 אלף שקל לכל מפעיל. כמו כן, בכירים במשרד התקשורת אמרו לאחרונה ל-TheMarker כי המשרד מחזיק בידיו את הקלף לפתיחת שוק הסלולר למתחרים חדשים (MVNO), רק אם ניידות המספרים תיכשל. "חברות הסלולר יודעות זאת, ולכן תהיה להן סיבה לא להכשיל את ניידות המספרים, שמדאיגה אותן הרבה פחות מאשר החלטה על פתיחת הענף בפני מתחרים חדשים", אומרים במשרד.

במשרד התקשורת מקווים שלא ייאלצו להתעמת עם החברות פעם נוספת, שכן כעת עומדות לרשות השר סנקציות חזקות בהרבה, אותן הוא יוכל להפעיל נגד החברות, בדמות קנסות כספיים גבוהים שיכולים להגיע עד כדי כ-12 מיליון שקל. במשרד התקשורת מאמינים כי המספר הוא החסם המרכזי שבגינו לקוחות אינם עוברים בקלות מחברה לחברה. במשרד מקווים על כן כי ניידות המספרים תרחיב את התחרות בענף הטלפוניה הסלולרית והנייחת ותוזיל את המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully