וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורתווסט איירליינס הודיעה על פיטורי 10,000 עובדים וקיצוץ של כ-20% במספר הטיסות

עפרה שלו

21.9.2001 / 18:08

נורתווסט היא האחרונה בשורת חברות תעופה אמריקאיות מובילות המפטרות עובדים בעקבות מתקפת הטרור; סך העובדים המפוטרים בענף עומד עתה על כ-100 אלף

חברת התעופה האמריקאית נורתווסט איירליינס (סימול NWAC) הצטרפה היום למעגל הפיטורים, והודיעה על קיצוץ של כ-10,000 משרות, כ-19% מכוח העבודה. כמו כן חזרה החברה ואמרה, כי תקצץ את מספר הטיסות בכ-20% החל מה-1 באוקטובר.

נורתווסט אמרה כי תמשיך להפעיל טיסות לכל היעדים המקומיים בארה"ב, אך תפחית במספר הטיסות. כמו כן תפחית החברה בתכיפות הטיסות לכמה יעדים בינלאומיים, ותפסיק באופן זמני טיסות לכמה מהם.

10 חברות תעופה אמריקאיות מובילות כבר הודיעו על קיצוצים, לנוכח ציפייה לירידה משמעותית בביקוש לטיסות וגידול בעלויות בשל השקעות באבטחה. סך העובדים המפוטרים בענף עומד עתה על כ-100 אלף.

AMR (סימול AMR), החברה האם של אמריקן איירליינס, הודיעה על קיצוץ של 20 אלף משרות. דלתא איירליינס (סימול DAL) הודיעה על קיצוץ בכוח העבודה, אך לא מסרה את הקיפו.

קונטיננטל איירליינס, חברת התעופה החמישית בגודלה בארה"ב, הודיעה על קיצוץ של 12 אלף משרות ושל כ-20% ממספר הטיסות המתוכננות. יו.אס. איירליינס (סימול U), חברת התעופה השישית בגודלה בארה"ב, הודיעה על קיצוץ של 23% מהטיסות ועל פיטורים של 11 אלף עובדים.

ההאטה במגזר התעופה פגעה גם במגזרים הנלווים: בואינג, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם הודיעה על פיטורים של עד 30 אלף עובדים, לנוכח ציפיות לירידה בביקוש למטוסים מצד חברות התעופה.

הקונגרס והבית הלבן החליטו הבוקר על מתן חבילת סיוע בסך 15 מיליארד דולר לחברות התעופה. החבילה כוללת 5 מיליארד דולר במענקים ישירים, אשר נועדו לכסות על ההפסדים שהחברות רשמו מאז ה-11 בספטמבר. כמו כן, תשלם הממשלה ערבונות בסך 10 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully