וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם סיסטמס מרגיעה לאחר שמתחרתה סנדיסק פירסמה אזהרת רווח חמורה: תעמוד בתחזיות לרבעון השלישי

נטע יעקבי

21.9.2001 / 19:32

אם סיסטמס צופה להציג ברבעון השלישי הפסד של 12 סנט למניה; ההפסד הצפוי של סנדיסק ברבעון השלישי גדל מ-10-15 סנט ל-60 סנט למניה

יצרנית שבבי זכרונות הפלאש אם סיסטמס הודיעה היום כי תעמוד בתחזיות לרבעון השלישי של השנה. הודעת החברה באה לאחר שמתחרתה, סנדיסק (סימול SNDK), פירסמה אזהרת רווח חמורה לרבעון השלישי. מניית החברה עברה לעליות מיד עם פרסום ההודעה.

אלא שלמרות שמדובר בהודעה חיובית, חשוב לזכור שאם סיסטמס הנמיכה את התחזיות כבר שלוש פעמים השנה, ולמעשה הודיעה כי היא לא צופה צמיחה מהרבעון השני. ברבעון השני חוותה החברה ירידה של 38% בהכנסותיה לעומת הרבעון הראשון, עם מכירות של 9.4 מיליון דולר. החברה צופה להציג ברבעון השלישי הפסד של 12 סנט למניה.

ליצרנית שבבי אחסון המידע האמריקאית סנדיסק קשר ישראלי משולש: לחברה מרכז פיתוח בישראל, היא שותפה בפרויקט ה-Wafer Partners של טאואר והיא מתחרה באם סיסטמס הישראלית. לכן, אפשר לומר שאזהרת הרווח הקשה שפירסמה סנדיסק לרבעון השלישי נוגעת למספר לא קטן של בעלי עניין ישראלים.

סנדיסק הודיעה כי היא צופה הפסד של 60 סנט למניה ברבעון השלישי, לעומת תחזיות קודמות להפסד של 10-15 סנט למניה בלבד. כמו כן, צופה החברה כי רמת ההכנסות תצנח ב-35% מ-88 מיליוני הדולרים שהציגה ברבעון השני - היקף ההכנסות שציפתה להציג גם ברבעון השלישי.

בחברה הוסיפו כי שולי הרווח הגולמי צפויים להישחק בצורה ניכרת, כתוצאה מירידת המחירים הדרסטית וירידה בכמות העסקות. למרות זאת, בסנדיסק ניסו למצוא נקודת אור והוסיפו כי שחיקת המחירים עשויה להיתרגם לעלייה בביקושים, ברגע שיחול שיפור בתנאי השוק.

מצבה הקשה של סנדיסק הוא רק עוד סימן להאטה הקשה בשוק השבבים. מתחרתה, אם סיסטמס, נאלצה כאמור כבר להנמיך את התחזיות שלוש פעמים מתחילת השנה. באם סיסטמס אמרו בפעם האחרונה כי לפחות יש גבול מסוים עד לאן המחירים יכולים לרדת, והוא אינו רחוק כל כך מרמת המחירים כיום.

בנוסף ליחסי התחרות עם אם סיסטמס, סנדיסק משקיעה כאמור בחברה הישראלית טאואר סמיקונדקטורס. ביחד עם שלוש שותפות נוספות השקיעה סנדיסק בפרויקט הקמת מפעל ה-FAB 2 של טאואר בהיקף של כ-140.4 מיליון דולר, כאשר 71.6 מיליון דולר מסכום זה נצברו לזכות השותפים כזיכוי לקראת רכישות עתידיות של שירותי הייצור. אתמול הודיעה טאואר כי החליטה ביחד עם שותפותיה האסטרטגיות על המרה של 53.7 מיליון דולר, על פי יחס המרה של 12.75 דולר למניה. סנדיסק תקבל על פי יחס זה כ-1.3 מיליון מניות.

מניית סנדיסק, הנסחרת בנאסד"ק, יורדת בשעה זו ב-13.8% למחיר של 10.3 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully