וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הדרישה להסגיר את בן לאדן אינה פתוחה למו"מ; תסיר הסנקציות על פקיסטאן

הארץ

21.9.2001 / 19:42

הטליבאן דורש הוכחות כדי להסגיר את בן לאדן; הפגנות אלימות בפקיסטאן נגד שת"פ עם ארה"ב

במסיבת עיתונאים שקיימו נציגי הטליבאן באיסלמבאד בירת פקיסטאן הכריזו כי לא יסגירו את אוסאמה בן לאדן. כך החליטה מועצת חכמי הדת שהתכנסה בימים האחרונים בקאבול בירת אפגניסטאן. הנציגים אמרו כי חכמי הדת קראו לבן לאדן לעזוב את אפגניסטאן מרצונו.

רשת "סי-אן-אן" ציטטה מקור בבית הלבן שאמר בתגובה, כי אין שינוי באולטימטום שהגישה ארה"ב לאפגניסטאן וכי דרישות ההסגרה ופירוק מתקני האימונים של ארגוני טרור אינה פתוחה כלל למשא ומתן.

נציגי המיליציה הביעו צער על ההרוגים האמריקאים, וקראו לארה"ב לפעול במתינות. הם חזרו על קריאתם לאפשר לאו"ם ולמדינות המוסלמיות לנהל חקירה מעמיקה, תוך הימנעות מפגיעה באזרחים חפים מפשע. במסיבת העיתונאים נאמר כי אם ארה"ב תפתח במתקפה נגד אפגניסטאן - הם יגיבו בהכרזת מלחמת קודש נגד ארה"ב ובעלות בריתה, כמתחייב לדבריהם מחוקי האיסלאם. לדברי הנציגים, הם "לא ייכנעו לכוחניות ורשע".

ארה"ב תסייע לפקיסטאן

בתוך כך, החלו היום להתפרסם התנאים שפקיסטאן מקבלת בתמורה לשיתוף הפעולה שלה עם ארה"ב. נודע כי ארה"ב מוכנה לדון מחדש בחוב של 600 מיליון דולר של פקיסטאן והיא תפעל לבטל את הסנקציות שהוטלו על פקיסטאן בעקבות ניסויים גרעיניים שאותם ביצעה ב-98'.

הפגנות ושביתות בפקיסטאן

שלטונות פקיסטאן מערכים לתגובות של תומכי הטליבאן במדינה, המתנגדים לשיתוף הפעולה עם ארה"ב. בפקיסטאן מתקיימת היום שביתה כללית, שבאה בעקבות קריאה של מנהיגים דתיים. חנויות ועסקים רבים לא נפתחו בערים הגדולות במדינה, ובכמה מקומות התפתחו הפגנות אנטי אמריקאיות שפוזרו באלימות על ידי כוחות המשטרה. מנהיגים דתיים במדינה אמרו כי מדיניות הממשלה התומכת בארה"ב מנוגדת לרצון העם התומך בטליבאן. סוכנויות הידיעות מדווחות על שני מפגינים שנורו למוות ושלושה שנפצעו בהפגנה בעיר קרצ'י. ואולם מקורות אמרו כי יש יותר נפגעים, אך לא ניתן עדיין לדעת כמה. כמו כן דווח על סוחר שנהרג בעת שניסה לפתוח את חנותו וקהל מפגינים ביצע בו לינץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully