וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: המגמה השלילית התמתנה בסיום; ירידות שערים במגזרי הנפט והביטוח; של ירדה ב-4.8%

עפרה שלו

21.9.2001 / 22:36

במגזר הטלקום נרשמה מגמה מעורבת: בריטיש טלקום ירדה ב-1.8%, וודאפון עלתה ב-1.6%; יצרניות ציוד הטלקום רשמו ירידות חדות: אלקטל נפלה ב-8.7%

הירידות בבורסות אירופה התמתנו עם סגירת המסחר, לאחר שאלה הגיעו לרמות שפל על רקע הירידות המתמשכות בוול סטריט. מגזרי הביטוח, הנפט וציוד התקשורת רשמו ירידות. הפוטסי בלונדון נסגר בירידה של 2.7%, לאחר שירד כבר במהלך המסחר ב-7% לרמתו הנמוכה מאז אפריל 1997. בפאריס ירד ה-CAC 40 ב-2.3%. הדקס בפרנקפורט נסגר ללא שינוי, לאחר שירד ב-5% מוקדם יותר היום.

מדד הביטחון העסקי בגרמניה ירד באוגוסט לרמה של 89.5 נקודות, לעומת רמה של 89.8 נקודות בחודש יולי. כ-75% מהחברות נסקרו לפני מתקפת הטרור על ארה"ב.

מניית חברת הביטוח אליאנץ איבדה 8% לאחר שפירסמה אזהרת רווח. החברה הגדילה את התחזית לנזק הכלכלי בעקבות תביעות הביטוח הקשורות בפיגוע בארה"ב למיליארד דולר. מניית חברת הביטוח מיוניק רה, אשר הגדילה אתמול גם היא את תחזיות הנזק, ירדה ב-2.3%; פרודנשל ירדה ב-3.2%.

לאחר סגירת המסחר באירופה הגדילה גם חברת הביטוח הצרפתית AXA את התחזית לנזק הכלכלי שתספוג מתביעות ביטוח הקשורות לאירועי הטרור. החברה צופה עתה לרשום נזק של 550 מיליון דולר, לעומת הערכה קודמת לנזק של 300-400 מיליון דולר.

במגזר הטלקום נרשמה מגמה מעורבת: בריטיש טלקום ירדה ב-1.8%; וודאפון עלתה ב-1.6%. פראנס טלקום עלתה ב-2.8%. במגזר ציוד הטלקום נרשמו ירידות חדות: אלקטל ירדה ב-8.7%; אריקסון ירדה ב-4.1%; מרקוני נפלה ב-13%.

מניות השבבים רשמו מגמה מעורבת: אינפיניון יורדת ב-7.9%; ARM הולדינגס עלתה ב-2.2%.

בנק HBOS, אשר נוצר ממיזוג בין האליפקס ובנק אוף סקוטלנד, ירד ב-9.1% לאחר שמורגן סטנלי הוריד את מחיר היעד למניה. דויטשה בנק עולה ב-5.7%.

ירידות שערים נרשמו גם במגזר הנפט: של ירדה ב-4.8% וטוטאל פינה רשמה ירידה של 5%.

באייר, יצרנית התרופות והכימיקלים הגרמנית, ירדה ב-2.8% לנוכח שמועות כי היא מעוניינת לרכוש את חטיבת הכימיקלים דגוסה. באייר הכחישה את השמועות לפיהן בכוונתה לשלם על הרכישה באמצעות מכירת חטיבת התרופות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully