וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים מתייקרים לנו מתחת לאף

19.10.2007 / 9:18

זו לא סתם תחושה, המחירים באמת צמחו וכוח הקנייה שלנו נשחק. הנה כמה דוגמאות לעליות המחירים בשוק. מישהו אמר אינפלציה?

.

תעריפי החשמל: 8.4%

מחיר החשמל לצרכן הביתי התייקר ב-18 בספטמבר בשיעור חד של 8.42% - ל-44.04 אגורות לקווט"ש. התעריף לסקטור המסחרי והציבורי עלה ב-8.36% - ל-49.75 אגורות. שיעור ההתייקרות הגבוה הוא תוצאה של צירוף שני דברים: ההחלטה לייקר את החשמל כדי לשפר את מצבה הפיננסי של חברת החשמל, וייקור תעריפים שוטף בעקבות עליית מחירי הדלק.



.

גז לבישול: 19.5%

הפיקוח על מחיר הגז לבישול (גפ"מ) הסיטוני בבתי הזיקוק הוסר, ובתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד כבר הודיעו לחברות הגז על ייקור צפוי במחירו: כ-19.5% בממוצע. בית הזיקוק בחיפה (בז"ן) הודיע על ייקור מיידי בשיעור של כ-18%, ואילו בית הזיקוק באשדוד הודיע על ייקור צפוי בשיעור של כ-20%, אך נמנע בשלב זה מלנקוב במחיר.



.

שמן זית: 20%

לדברי סמנכ"ל מועצת הזית, גדי הורביץ, מחירי שמן הזית האיכותי מייצור מקומי צפויים לעלות בחודשים הקרובים בכ-20% - לרמה של 40-50 שקל לליטר. הסיבה העיקרית לכך היא יבול דל של זיתים השנה. בישראל יש 200 אלף דונם של מטעי זיתים ו-90% מהם משמשים לייצור שמן. לפי אומדני מועצת הזית, 15 אלף טונה זיתים יימסקו השנה, ומהם ייוצרו כ-3,000 טונה שמן. זאת לעומת 9,000 טונה שמן בשנה שעברה.


.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מים: 6%

חברת מקורות הודיעה כי תחייב את צרכניה בתעריפים חדשים מנובמבר 2007. לאחר ההתייקרות יהיה מחיר מי מקורות לרשויות המקומיות ולתעשייה 2.36 שקלים למ"ק. מחיר המים השפירים לחקלאות יהיה 1.5 שקלים למ"ק בממוצע. הרשויות המקומיות צפויות לגלגל את תוספת העלות על הצרכנים הביתיים והתעשייתיים.



.

ירקות: 11.3%

באוגוסט 2007 חלה עלייה חדה במחירי הירקות והפירות . הירקות התייקרו ב-11.3% בממוצע, והפירות ב-6.1%. ההתייקרויות האלו תרמו לעלייה של 4.1% במדד מחירי התוצרת החקלאית הטרייה (מדד המזון הטרי), לעומת עלייה של 0.7% בלבד במדד המחירים לצרכן. במשרד החקלאות מסבירים כי ההתייקרויות האלה, שאינן שכיחות בקיץ, נבעו מהטמפרטורות הגבוהות ביוני וביולי, שגרמו לירידה ביבול, בפרט בעגבניות ובמלפפונים.

.

ביצים: 7.3%

לאחר התייקרות הלחם (12.5%) והחלב (3.8%) הגיע תור הביצים: משרד החקלאות הודיע לפני כחודש על התייקרות ביצי המאכל בשיעור ממוצע של 7.3% (60 אגורות לאריזה של 12 יחידות). ההתייקרות נכנסה לתוקפה כמה ימים מאוחר יותר. בכירים במגזר החקלאי העריכו כי בחודשים הקרובים צפויות התייקרויות של בשר העוף וההודו ושל בשר בקר טרי מפיטום עגלים.


.

כרטיסי הטיסה: 10-24 דולר

כרטיסי הטיסה באל על התייקרו בספטמבר בפעם השלישית מאז אפריל: מחיר כרטיסי הטיסה עלה ב-5 דולרים לכל כיוון ליעדים קרובים, ב-9 דולרים לכל כיוון ליעדים בינוניים, ובכ-16 דולר לכל כיוון ליעדים ארוכי טווח. אל על נימקה את ההתייקרות בעליית מחירי הדלק. בהתייקרות האחרונה, לפני חודשיים, העלתה אל על ב-10 דולר את מחיר הכרטיסים ליעדים קצרי הטווח ולאירופה, וב-20 דולר ליעדים ארוכי הטווח. ב-2006 ייקרה אל על את כרטיסי הטיסה שלוש פעמים.

.

תרופות: 4%-9%

צרכני הבריאות נאלצו לספוג השנה התייקרות משמעותית במחירי ההשתתפות העצמית שגובות הקופות בעבור שירותים בסיסיים, כמו ביקור אצל רופא מקצועי ותרופות מרשם. באפריל, לאחר שש שנים שבהן לא השתנה המחיר, קיבלו הקופות אישור ממשרד הבריאות לעדכן כלפי מעלה את התעריפים, בהתאם לעליית מדד יוקר הבריאות בשנים האחרונות. השירותים התייקרו בשיעורים של 4%-9%. מחיר מנת תרופת מרשם בכללית התייקר בכ-9% ל-12 שקל; התקרה המשפחתית לרבעון התייקרה ב-4% ל-150 שקל במקום 144 שקל; ומחיר תרופות מרשם במכבי, לאומית ומאוחדת עלה ב-8% ל-13 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully