וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדויטשה בנק סבורים כי יש עוד לאן לרדת - מנמיכים התחזיות לצ'ק פוינט ולאמדוקס

נטע יעקבי

21.9.2001 / 21:31

בית ההשקעות: המחירים יירדו לרמות אטרקטיוויות יותר ומומלץ למשקיעים לחכות; צופה המשך ההאטה לתוך שנת 2002 ומנמיך התחזיות לענפי התוכנה ואבטחת התקשורת

אם בעבר דיברו התחזיות על התאוששות כבר בתחילת 2002, הן כנראה נשכחו מזמן. בבית ההשקעות דויטשה בנק סבורים כי בהחלט יש עוד לאן לרדת, וצופים המשך והעמקה של ההאטה הנוכחית, עד להתאוששות שעשויה להתחיל באמצע שנת 2002. לפיכך, בבית ההשקעות מנמיכים את התחזיות לענפי התוכנה ואבטחת התקשורת. למשקיעים הם ממליצים לחכות ולא להשקיע בטווח הקרוב אלא רק ברבעון הבא, מכיוון שהמחירים צפויים לרדת לרמות אטרקטיוויות יותר.

למרות שהמשקיעים עשויים להניח כי פיגועי התופת בניו יורק יביאו לעלייה בהוצאות על מוצרי אבטחה, בבית ההשקעות סבורים כי תהיה להם השפעה מועטה בלבד. הוצאות שכאלו יהיו מתוכננות היטב בתקציב מהודק. להערכתם, בשלב זה יעדיפו חברות להמשיך ולטפח פרויקטים קיימים על מנת לשדר "עסקים כרגיל" ולא לבצע הוצאות לא מתוכננות.

עם זאת, לפיגועים צפויה להיות השפעה שתתבטא בשתי צורות: אי היכולת לבצע פעילויות עסקיות באופן נורמלי במהלך חודש ספטמבר עלול להביא לירידה בהכנסות, וכן עלולים הפיגועים לשמש כזרז להאטה עמוקה עוד יותר. עם זאת, להערכת הכלכלנים לא הפיגועים הם שיעמיקו את ההאטה; המשך ההססנות מצד לקוחות ולאות בביצועים מצד החברות הגדולות הם שיביאו לכך. הפיגועים לכל היותר משמשים כזרז נוסף.

צ'ק פוינט ואמדוקס - מהחברות הראשונות שייהנו מההתאוששות

למרות זאת, בבית ההשקעות סבורים כי נושאי אבטחת התקשורת ומערכות קשרי הלקוחות ימשיכו להיות חיוניים לספקי השירותים, ולכן הם צופים כי ברגע שיבצבצו ניצני התאוששות, סקטורים אלו יהיו הראשונים שייהנו מכך. בשלב זה הם ממליצים להשקיע בתוך סקטורים אלו בחברות בעלות שם, בעלות בסיס לקוחות רחב גיאוגרפית, בעלות משאבים להמשיך בתוכניות הקיימות ובעלות סיכוי להתאוששות מהירה. ואמנם, בבית ההשקעות בוחרים בכל סקטור את החברות המובילות, בהן גם צ'ק פוינט ואמדוקס .

"ברגע שיחול גידול בתקציבי ההוצאות של החברות, תיהנה צ'ק פוינט מהתקנות נוספות של פיירוול ומאימוץ ה-VPN על ידי יותר ויותר חברות. אבטחת תקשורת תהפוך לנושא חיוני בעתיד הלא כל כך רחוק", דברי הכלכלנים. אולם, בינתיים צפויה מניית החברה לסבול מתנודתיות רבה, שתשקף את המהלכים המקרו כלכליים העולמיים והמקומיים, קרי בישראל.

באופן כללי, בבית ההשקעות מרוצים מהמודל העסקי של החברה, ומעריכים כי היא קרובה לחתימת עסקת OEM עם ספקית שירותי מחשוב עולמית. האנליסטים מותירים המלצת "קנייה" למניה אך מנמיכים את התחזיות על מנת לשקף את ההאטה. ברבעון השלישי צפויות הכנסות של 113.4 מיליון דולר והרווח למניה צפוי להסתכם ב-25 סנט, לעומת תחזית קודמת ל-135 מיליון דולר ו-31 סנט למניה. ל-2001 צופים האנליסטים הכנסות של 520 מיליון דולר ורווח למניה של 1.18 דולרים, ולשנת 2002 הכנסות של 582 מיליון דולר ורווח של 1.34 דולרים למניה.

לגבי אמדוקס, בדויטשה בנק סבורים כי היא ממשיכה להיות השחקנית המובילה בתחום הבילינג, עם צפיות גבוהה מזו של קבוצת הליבה שלה. למרות שהם מרוצים מיציבות המודל העסקי של החברה, הם צופים כי היא תסבול מהשפעה שלילית של ההאטה הכללית, ולפיכך מורידים את התחזיות לשנת 2002. מינוף משמעותי במעמדה של החברה צפוי כאשר ייכנסו לשימוש שירותי הדור השלישי (3G) ודור הביניים (2.5G). התחזית המעודכנת צופה הכנסות של כ-1.88 מיליארד דולר בשנת 2002, לעומת כ-1.93 מיליארד דולר בתחזית הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully