וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו פארם והמשביר בשיתוף פעולה

שרית מנחם

21.10.2007 / 8:10

רמי שביט ורוני אלרואי במגעים להרחבת ניו פארם כחנות בתוך רשת המשביר לצרכן. בנוסף, שביט שוקל השקעה ברשת הפארם

המגעים בין רמי שביט ורוני אלרואי לגבי שיתוף פעולה בניו פארם, אשר החלו לפני כשנה אך לא הבשילו לכלל הסכם, חודשו לפני כחודשיים. ל-TheMarker נודע כי בימים אלה שוקלים הצדדים חלופות שונות להסכם שיתוף הפעולה, שעשוי לכלול שיתוף במועדון הלקוחות 365.

לפי ההסכם המתגבש יוכלו חברי מועדון הלקוחות לרכוש גם ברשת ניו פארם, וליהנות מאותן הטבות שמקנה להן כרטיס המועדון בסניפי המשביר לצרכן. אפשרות נוספת היא הקמת "חנות בתוך חנות" - הרחבת רשת ניו פארם לתוך סניפי המשביר לצרכן במקומות אסטרטגיים. ייתכן גם כי שביט, מבעלי קבוצת המשביר לצרכן, ישקיע ברשת ניו פארם, אך אם לשפוט על סמך האסטרטגיה העסקית של שביט בעבר - קניית חברות בקשיים במחירים אטרקטיבים וניצול פוטנציאל ההשבחה - נראה כי לא מדובר בנתח גדול ממניות ניו פארם.

שני הצדדים מעריכים כי שיתוף הפעולה יביא להם יתרונות ויגדיל לקוחות. הדבר משמעותי במיוחד לניו פארם, שאין לה מועדון לקוחות דומיננטי.

קבוצת המשביר מפעילה את רשת המשביר לצרכן, המונה 26 סניפים, ומחזיקה במועדון הלקוחות 365. הקבוצה מנסה להרחיב את פעילותה גם באמצעות מיזוגים ורכישות: בתחילת החודש רכשה את הפעילות של המכרז של המדינה - בשיתוף עם רשת טרקלין חשמל - תמורת 3.2 מיליון שקל, לפני כחודשיים רכשה 50% מרשת ההלבשה לנשים ג'אמפ, המפעילה 57 סניפים בישראל, ובתחילת השנה רכשה הקבוצה את השליטה (74%) בחברת קשרי תעופה לפי שווי שוק של כ-10 מיליון דולר. כיום נסחרת קשרי תעופה בשווי גבוה מ-30 מיליון דולר.

הדו"חות שמציגה המשביר מראים כי החברה ממשיכה בתהליך ההבראה שיישמה בשנים האחרונות. השינוי המשמעותי בפעילותה נובע בעיקר מכניסת ההנהלה החדשה, שהחליטה על מעבר למודל הקונסיגנציה. על פי המודל, ספקי החברה הם בעלי הסחורה עד למכירתה לצרכנים והם נושאים בעלויות המלאי והלוגיסטיקה. החברה אינה מחזיקה במלאי מהותי, למעט מוצרי קוסמטיקה, ובכך היא מקטינה את עלויות המימון ואת הסיכון בפעילותה. קבוצת המשביר לצרכן הונפקה בבורסה ביוני. מאז רשמה המניה תשואה של 16.5%, והיא נסחרת לפי שווי שוק של 360 מיליון שקל.

מגדילים את המועדון

אלרואי, בעל השליטה בקמן אחזקות, רכש את הבעלות המלאה על ניו פארם ביולי 2005. אלרואי רכש את הרשת באמצעות החברה הבת הציבורית של קמן - ישאל - תמורת 80 מיליון שקל. בפברואר 2007 מכרה ישאל 10% מאחזקותיה בניו פארם לעידו ברגמן לפי שווי של 150 מיליון שקל.

ניו פארם, המונה 51 סניפים, סיימה את 2006 עם הכנסות של 533 מיליון שקל ורווח תפעולי של 6.7 מיליון שקל, שהוא 1.3% מההכנסות. ברבעון הראשון הציגה הכנסות של 145 מיליון שקל, רווח תפעולי של 1.4 מיליון שקל ורווח נקי של 500 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully