וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביר סטרנס: אזהרת הרווח של EMC - הסנונית הראשונה בשרשרת אזהרות של חברות טכנולוגיה אמריקאיות מובילות

בעז בבאי

22.9.2001 / 12:01

כמעט כל חברה בתחומי חומרה ומערכות לגיבוי ואחסון נתונים צפויה לפרסם אזהרת רווח, לגבי תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון השלישי והרביעי השנה ולשנת 2002

בנק ההשקעות ביר סטרנס צופה שאזהרת הרווח שפרסמה אתמול חברת EMC (סימול EMC) עקב ההידרדרות בסביבה המקרו כלכלית הגלובלית, כתוצאה מהתקפת הטרור בארה"ב, הינה הסנונית הראשונה בשרשרת של אזהרות רווח של חברות טכנולוגיה אמריקאיות מובילות.

להערכת ביר סטרנס, כמעט כל חברה בתחומי החומרה של מחשבים ומערכות לגיבוי ואחסון נתונים, צפויה לפרסם אזהרת רווח לגבי תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון השלישי והרביעי השנה וביחס לשנת 2002. כשחברות כמו יבמ, HP (היולט פקארד) , אפל וסאן מיקרוסיסטמס, צפויות ככל הנראה להיפגע בצורה הקשה ביותר מהירידה בביקושים.

יצרנית מערכות אחסון הנתונים הגדולה בעולם, הודיעה אתמול שייתכן שתרשום הפסד ברבעון השלישי השנה, ההפסד הראשון מאז הרבעון הרביעי של שנת 1989, בעקבות החרפת ההאטה הכלכלית והתגברות התחרות.

החברה הודיעה במקביל על כוונתה לפטר כ-2,400 עובדים, המהווים כ-10% מכוח העבודה שלה, סבב הפיטורים השני של החברה השנה במטרה להקטין את ההוצאות התפעוליות. מכירות החברה צנחו בחודשים האחרונים, כתוצאה מהחלטות של חברות עסקיות לצמצם את תקציב ההוצאות על מערכות טכנולוגיות מבוססות מחשבים והתגברות התחרות עם כניסת חברות כמו היולט פקרד, קומפק ו-DELL (דל) לתחום שוק מוצרי האחסון.

האנליסט אנדרו נף, קיצץ את התחזיות ל-EMC והוא צופה שהיא תרשום הפסד של 8 סנט למניה ברבעון השלישי, לעומת תחזית קודמת לרווח של 1 סנט למניה. ברבעון השלישי של 2000 רשמה החברה רווח של 20 סנט למניה.

נף, אשר "חתך" את מחיר הידע למניות החברה לרמה של 25-20 דולר מ-45 דולר, צופה שהכנסות החברה יסתכמו ב-1.56 מיליארד דולר ברבעון השלישי, ביחס לתחזית קודמת להכנסות של 1.8 מיליארד דולר ו לעומת 2.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, הקטין נף את תחזית הרווח לשנת 2001 ל-10 סנט למניה מ-29 סנט למניה, ואת תחזית הכנסות השנה ל-7.7 מיליארד דולר מ-8.3 מיליארד דולר. לגבי שנת 2002, הרווח למניה קוצץ ל-10 סנט מ-45 סנט, בעוד תחזית המכירות נחתכה ל-8.3 מיליארד דולר מ-10.3 מיליארד דולר.

מניות EMC צנחו אתמול ב-12% ל-11.47 דולר, מחיר המשקף לחברה שווי שוק של 24.6 מיליארד דולר, תוך שהן מאבדות כ-83% מערכן, מאז תחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully