וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזינוק החד במחירי הנדל"ן - במעלה אדומים

גיא ליברמן

21.10.2007 / 14:58

מחירי הדירות בישוב זינקו ב-24% תוך שנתיים, כך לפי ניתוח שוק. במקום השני נמצאת בנימינה עם קפיצה של 23% במחיר

שיעור השינוי במחירי הדירות בירושלים עלה בשנתיים האחרונות בממוצע פי 5 בהשוואה לתל אביב.

את ראש רשימת הישובים בהם חלו עליות בשנתיים האחרונות תופסות מעלה אדומים עם 24% ובנימינה עם עליות מחירים של 23%. אריאל נמצאת בראש רשימת היורדות עם ירידה של 50% בשנתיים האחרנות לעומת השנתיים שקדמו להן. בת"א עלו המחירים ב-4.5% בלבד. הנתונים פורסמו כחלק מניתוח שוק כלכלי שערך מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת כנס הנדל"ן השנתי של המי"ל שיערך השבוע.

ברוב יישובי ישראל חלו עליות משמעותיות במחירי הדירות בשנתיים האחרונות (2006-2007 לעומת 2004-2005) כאשר בנימינה, שוהם ובאר יעקב עומדות במקומות הראשונים ברשימה עם עליות של 20%-23%. ירושלים ויישובי הסביבה, מעלה אדומים, מבשרת ציון וגבעת זאב זכו לעליות המחירים מהגבוהות בישראל בשיעור של בין 15-20%, אלה מוסברות בהיצע הנמוך בדירות בבנייה ברמות מחיר סבירות, שנית, קיים ביקוש רב של תושבי חוץ, הרוכשים דירות בירושלים. שתי סיבות אלו גורמות לעליית מחירים משמעותית גם ביישובי הסביבה: מבשרת, מעלה אדומים, הר אדר וגבעת זאב.

בהמשך הרשימה ניצבות אשדוד ומודיעין, עם עלייה ניכרת של כ-16%. מדובר בשתי ערים אשר נמצאות בתנופת בנייה בשנים האחרונות. אחריהן ניתן למצוא את רעננה ועפולה. שתי ערים שונות מאוד אחת מהשנייה, בהן היתה עליית מחירים של כ 13%. ד"ר דגני מסבירה שברעננה עליית המחירים נובעת בעיקר בשל מיעוט קרקעות לבנייה ובשל היוקרה החברתית של היישוב. בעפולה, ייתכן ועליית המחירים נובעת מהעובדה שיישובי הצפון הקרובים לקו הגבול פחות אטרקטיביים ולכן ייתכן שהביקוש מדרים לעפולה, הקרובה לצפון.

נתניה והמושבים סביבה, קדימה, תל מונד וצורן נהנים מעליות מתונות במחירי הדירות - של 5%-7%. לעומתן, באבן יהודה וכפר יונה, ישנה עליית מחירים סביב 10%. תל אביב, למרות כל ההד התקשורתי, ובניגוד ניכר לירושלים עלתה ב-4.5% בלבד.

מחריי הדירות גם יורדים

באריאל נרשמת הירידה המשמעותית ביותר בישראל. בשנתיים האחרונות צנחו בה המחירים בכ-50% לעומת השנתיים שלפני כן. האיזור שרושם את הירידה התלולה ביותר בישראל הוא צפון הארץ. היישובים בהם הירידה היתה הגדולה ביותר הם עכו ונהריה, שירדו ביותר מ-20% במחיר הממוצע של הנכסים בהם. הירידות במחיר הממוצע ביישובי הצפון, חיפה והקריות מוסברת בשל מלחמת לבנון, שעדיין משפיעה על הביקושים, וכן בהתחזקות הנמשכת של מרכז הארץ בהשוואה לפריפריה.

עוד ברשימת היורדות - לוד וטירת הכרמל ירדו בכ-8%, כשבחיפה, חדרה ואור עקיבא ירדו המחירים בכ-5%-6%.

בבאר שבע, אור יהודה, הוד השרון, גדרה, הקריות ונשר ירדו מחירי הדירות בממוצע ב-2%-4%. ד"ר דגני סבורה שהירידה במחירים ביישובים בהם יש תנופת בנייה כמו גדרה והוד השרון, כנראה מוצתה בשל עליית המחירים בשנתיים האחרונות ולכן המחיר החדש מותאם לביקוש ויורד מעט, מעבר לציפיות היזמים. הירידה במחירי אור יהודה, ייתכן ונובעת מעוצמת הביקוש ליישוב ומהשוני הצפוי בסוג האוכלוסייה הנכנס ליישוב זה.

כנס הנדל"ן השנתי של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) 2007, יתקיים ביום שלישי בשרתון סיטי טאוור, רמת גן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully