וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התהפכו היוצרות: הסלולריות מבקשות ניידות

ערן גבאי

21.10.2007 / 15:18

חברות הסלולר הביעו ביקורת קשה על הדרישה לדחות יישום הניידות. פרטנר היא היחידה שהתקשתה בבדיקה של העברת השיחות

פחות מחודש וחצי לפני כניסת תוכנית ניידות המספרים לתוקף, אחוז הכישלונות בבדיקת התאימות בין מפעילי התקשורת במסגרת ההיערכות להשקת הפרויקט - הולך וקטן.

על פי ממצאי דו"ח הבדיקות האחרון מה-8 באוקטובר, מתגלה כי אחוזי ההצלחה בהעברת שיחה בין פעילי התקשורת השונים עלו ל-84%. מדובר בשיפור משמעותי, שכן לפני כשבועיים עמדו אחוזי ההצלחה על 50%.

עוד מסתבר כי חברת פרטנר רשמה את התוצאות החלשות ביותר עם אחוזי הצלחה נמוכים ביותר של כ-29% בפעילות הסלולר וכ-33% בפעילות הטלפוניה. מפרטנר נמסר בתגובה כי "מדובר בניסוי חלקי ולא עדכני. ניסוי שנערך לפני כשבוע כבר מוכיח את ההפך הגמור. פרטנר מוכנה יותר מכל חברה אחרת לניידות המספרים".

מוכנים לרפורמה?

אכן תמוה שפרטנר, שכבר ניצבה על אחוזי הצלחה של יותר מ-80% בבדיקה הקודמת, צללה בחדות והיא סובלת כעת מאחוז כישלונות גבוה. כמו כן, מדובר עדיין בבדיקות בודדות המתבצעות בין המפעילים וסביר כי קשה יהיה להוציא מכך מגמה ברורה.

בבדיקות שהתקיימו לפני כשבועיים, רק 50% מהשיחות הגיעו ליעדן. עד סוף החודש יימשכו הבדיקות בין כל המפעילים. ב-1 בנובמבר יחל השלב הקריטי לפני ההשקה בו יחלו הבדיקות על גבי המערכות החיות של כל המפעילים.

בתוצאות הניסוי הקודם היתה זו פלאפון שהתלוננה כי נפלה טעות בכל הקשור לתוצאות הבדיקות שלה. אך כיום, ניצבת פלאפון על 100% אחוזי הצלחה בהעברה וניתוב שיחות במסגרת הבדיקות להפעלת תוכנית ניידות המספרים.

סלקום, הן בפעילות הסלולר והן בפעילות הטלפוניה, ממשיכה לשמור על 100% הצלחה.

גם בזק וחברת הכבלים רושמות הצלחה מלאה של 100% בבדיקות המקדימות. מירס ובזק בינלאומי נהנות מהצלחה של כ-95%-94%.

החברות עם אחוזי ההצלחה הנמוכים יותר הן כאמור פרטנר, ולאחריה נמצאות ברק עם כ-50% וקווי זהב עם כ-63% הצלחה בניתוב שיחות.

דווקא על רקע האופטימיות העולה מתוצאות הבדיקות האחרונות, תמוה עוד יותר הניסיון של יו"ר פורום המפעילים לעניין ניידות המספרים, ד"ר יזהר טל, לבקש מהפורום את אישורו לדרוש ממשרד התקשורת דחייה של חודש בהפעלת התוכנית.

בחלק מחברות התקשורת הגיבו היום בחריפות על הכוונה של טל לדרוש דחייה של חודש ביישום התוכנית. בכיר באחת החברות אמר "איך קורה דבר כזה שהוא מדבר על דעת עצמו? מי נתן לו את הרשות? אנחנו צריכים לברר איתו את הדברים".

סלקום מסרה היום כי היא מתנגדת לניסיון לדחות את יישום תוכנית ניידות המספרים. גם פלאפון ופרטנר מסרו כי הן מתנגדות לדחייה ביישום התוכנית.

במשרד התקשורת לא מתכוונים לדחות את מועד יישום ניידות המספרים, שיתקיים כמתוכנן ב-1 בדצמבר 2007. במשרד התקשורת מאמינים כי מספר הטלפון הוא החסם המרכזי שבגללו לקוחות אינם עוברים בקלות מחברה לחברה.

במשרד התקשורת מקווים כי ניידות המספרים תרחיב את התחרות בענף הטלפוניה הסלולרית והקווית ותוזיל את המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully