וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבוע כחול נקנסה על הטעיית צרכנים

רוני לינדר-גנץ

22.10.2007 / 7:30

הרשת גבתה מחירים גבוהים מהמסומן על המוצרים בתשעה מסניפיה. חמישה מנהלי סניפים נקנסו אישית ב-5,000 שקל כל אחד

קנס של 140 אלף שקל הוטל בשבוע שעבר על רשת רבוע כחול, וקנסות אישיים של 5,000 שקל הוטלו על חמישה מנהלי סניפים ברשת. זאת, בגין עבירות של הטעיית צרכנים שהתרחשו בתשעה סניפים שונים, שבהם נגבו מהצרכנים בקופה מחירים גבוהים יותר מאלה שסומנו על גבי המוצרים. שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, דבורה עטר, הטילה את הקנסות האישיים על מנהלי הסניפים שבהם נמצאו החריגות המשמעותיות ביותר במחירים.

כתבי האישום הוגשו בעקבות תלונות של צרכנים שבדקו את חשבונותיהם וגילו פערים במחירים, ובעקבות ביקורות שערכו בסניפים פקחי משרד התמ"ת בעקבות התלונות. לדוגמה, בסניף סופר סנטר בנווה אביבים, נגבה סכום של 14.9 שקלים, במקום 8.9 שקלים כפי שנרשם על המוצר - פער של 67%. בסניף מגה אור יהודה נגבו 32 שקלים עבור צבע לשיער במקום 22 שקלים כפי שנרשם על המוצר עצמו - פער של 45%; עבור דאודורנט באותו הסניף נגבה מחיר של 26 שקלים במקום 13 שקלים - הפרש של 100%. במגה נתניה נגבו תמורת ג'ל גילוח 28 שקלים במקום 22 שקלים - הפרש של 27%.

"על הרשת לשכלל את מנגנון הבקרה בסניפים כדי לפתור את הבעיה, הפוגעת קשות בצרכנים בחיי היום יום, ולהקפיד ביתר שאת על הדיוק במחירי המוצרים לצרכן והדיוק בחשבון הסופי בקופה", אומרת עו"ד טלי קינן, תובעת מחוז תל אביב והמרכז במשרד התמ"ת, שאחראית על התביעה. מכאן עולה שבתמ"ת לא רואים בפערי המחירים שהתגלו ברבוע כחול תקלות נקודתיות, אלא סבורים כי מדובר בבעיה רחבה המתרחשת ברשת כולה.

מרבוע כחול נמסר בתגובה: "הרשת פועלת באופן שוטף ויומיומי להבטחה ובקרה של סימון המחירים המדויק, בהתאם להוראות החוק, בכל 182 סניפיה ברחבי ישראל. עם זאת, מטבע הדברים, כשמדובר בעשרות אלפי פריטים הנמכרים מדי יום בסניפי הרשתות, ומאחר שדרישת החוק היא לסימון ידני על כל אחד ואחד מהפריטים, עשויות להיות טעויות אנוש נדירות בסימון. רבוע כחול פועלת מתוך הגינות ובשקיפות מלאה בכל פעילויותיה וגם בעניין זה. החברה מאפשרת לכל לקוח המגלה אי התאמה בין המחיר המסומן לבין המחיר בקופה לקבל את המוצר במחיר הנמוך מבין השניים, או לקבל בחזרה את הפרש המחיר, אם שילם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully