וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: חברת החשמל תישאר בידי המדינה

22.10.2007 / 12:17

שר התשתיות אמר כי "המדינה לא תוותר על 51% בעלות בחברה" גם לאחר הרפורמה בחברה, אשר תוציא את הניהול למקור חיצוני

"המדינה לא תוותר לעולם על בעלות של 51% בחברת החשמל גם לאחר הרפורמה", כך אמר אתמול שר התשתיות בנימין בן אליעזר בהופיעו בפני עשרות חבר ועד הפועל של התאחדות התעשיינים.

בהתייחסו לרפורמה בחברת החשמל אמר השר בן אליעזר, כי הרפורמה מתבצעת יחד עם עובדי חברת החשמל, מגבשים רפורמה שתביא לשינוי דרמטי בעיקר בתחום הייצור, כאשר ניהול המערכת יצא החוצה ועל כך יש הסכמה עם העובדים. עוד אמר, כי ימשיך להשקיע מאמץ בנושא של חברות יצור חשמל.

השר אמר, כי כושר הייצור של חברת חשמל עומד היום על 10,500 מגה וואט וכי ניתוח הצרכים לעשור הבא (עד 2020) מלמד, כי החברה תצטרך עוד 8,000 מגה וואט נוספים. דהיינו, יצטרכו להכפיל את כושר הייצור.

מדובר בתוכנית פיתוח שעלותה כ-100 מיליארד שקל, כאשר החוב של חברת חשמל עומד על 47 מיליארד שקל.

לדעת השר הרפורמה בחברת החשמל תביא להתייעלות. לדבריו הוא כבר חתם על רישיונות לייצור חשמל פרטי של 3,000 מגה וואט.

המו"מ עם בריטיש גז מתקדם

בהתייחסו להכנסת הגז הטבעי אמר השר בן אליעזר כי הוא מקווה שתוך חודשיים - שלושה יגיע הצינור עד למפעל כימיקלים בים המלח. כן החליט ללכת גם על קו הולכת גז טבעי יבשתי במקביל לקו הימי. הוא מקווה כי תוך שנתיים - שלוש תסתיים הנחת הצנרת לצפון.

לדבריו, 23 מפעלים מצויים כיום בתהליכים של תכנון לחיבור להולכת גז טבעי.

עוד אמר, כי הוא מקווה שתוך 3 חודשים (עד סוף דצמבר) יושלם הצינור מאל עריש לאשקלון. כאשר בחודשים ינואר - פברואר הגז הטבעי יזרום בצינורות אלו.

הוא מעריך, כי עד סוף השנה יסתיים המו"מ, המצוי בשלביו האחרונים, מול בריטיש גז.

השר הוסיף, כי מתוכנן לקום שדה נוסף מול חיפה של חברת דלק (90 ק"מ מערבית לחיפה) הוא מקווה כי תוך 3 - 4 חודשים יתחילו בקידוח שדה זה.

בן אליעזר הוסיף, כי הוא מצוי בעיצומו של מו"מ עם גז פרום, כאשר הכוונה היא להתחבר דרך נמל ג'יאהן בתורכיה וכן עם הגז מאזרבייג'ן. השר יצא היום לתורכיה לבדוק את סקר ההיתכנות של המסדרון התת מימי לנמל ג'יאהן בתורכיה, שיוביל 3 צינורית ימיים - נפט, גז טבעי ומים.

בהתייחסו לתחנות התפלה, אמר השר בן אליעזר, כי בקרוב הוא יוציא מכרז להקמת מתקן התפלה רביעי באזור אשדוד.

הוא הביע תקווה, כי לקראת סוף 2010 נעמוד במצב שנוכל לייצר 525 קוב מים מותפלים לשנה. דהיינו, 70% - 80% מכלל צריכת המים הביתית. בהתייחסו לאנרגיה חלופית, אמר כי בעוד שבועיים - שלושה אנו יוצאים עם 2 תחנות סולאריות. באזור אשלים שבנגב. כל אחת מהתחנות תייצר 100 מגה וואט. הקמת התחנות אושרה בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully