וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס ממשיך לנגוס בסלולריות

נעה גרטי

23.10.2007 / 15:30

מבקש לבטל כל זיקה בין מכירת מכשיר לבין הטבות המוצעות לשימוש בו. כך תתאפשר ניידות בין החברות, ותישמר שקיפות

משרד התקשורת יצא היום בשימוע נוסף בעניין אפשרות ניתוק הזיקה שנוצרה בין מכירת מכשירים סלולריים מדור שני ושלישי על ידי המפעילים, לבין מתן הטבות הנוגעות לשירותי סלולר. המשרד שוקל לאסור על חברות הסלולר מתן כל הטבה עקיפה בגין עסקת מכירת ציוד סלולר. כלומר, תיאסר כריכה בין עסקת מכירת ציוד סלולר לבין מתן הטבות מכל סוג שהוא הנוגעות לשירותי סלולר בכלל, ולזמן אוויר בפרט. משרד התקשורת יאפשר מהיום לחברות הסלולריות להציג את עמדתן בנושא, כנדרש בחוק.

המצב הראוי לדעת המשרד הוא שמפעיל הסלולר יוכל להציע למנוייו הנחות במסגרת עסקת מכירת ציוד סלולר וביחס לציוד עצמו (סבסוד ישיר) אולם לא יהיה באפשרותו לנהוג בפרקטיקה היוצרת זיקה בין מכירת ציוד סלולר ובין הטבה במתן שירותי סלולר.

המצב הקיים שבו מנוי הרוכש מכשיר טלפון מחברת הסלולר מקבל הטבות עבור צריכת זמן אוויר מוגברת ובמקביל משלם עבור המכשיר, מקשה על מעבר מנויים בין החברות, בין היתר, בכך שבמעמד תום תקופת ההתחייבות, (אשר גם אותה שוקל המשרד לקצר), באם מחליט המנוי על מעבר לחברה אחרת הוא מאבד את הטבות זמן האוויר שניתנו לו, ולכן יידרש להמשיך ולשלם את יתרת התשלומים עבור המכשיר שרכש ללא קבלת ההטבה.

המטרה: הגברת התחרות

משרד התקשורת סבור שבמצב הקיים אין השקיפות הנדרשת למנוי, שכן כלל לא ידוע למנוי האם הוא יגיע לצריכת זמן האוויר הנדרשת לשם קבלת ההטבה. כמו כן, מאחר שהמנוי משדרג את מכשירו בדרך כלל כל כ-18 חודש, בעוד שהתשלומים עבור המכשיר מתפרסים לרוב על פני 36 חודשים, הרי שהחל ממועד שידרוג המכשיר הוא ימשיך לשלם עבור המכשיר הישן את יתרת התשלומים באופן מלא ללא כל הטבה, מצב שאינו שקוף וברור לצרכנים.

המצב הקיים אף מקשה על התפתחות התחרות בתחום ציוד הסלולר. יישום המהלך אותו שוקל המשרד צפוי לאפשר ליבואנים שאינם מפעילי סלולר, המתקשים כיום להתמודד מול מפעילי הסלולר במכירת ציוד סלולר (מאחר שאין באפשרותם להעניק הנחות על צריכת זמן אויר) דריסת רגל משמעותית יותר בשוק. לכן, בכוונת המשרד לחייב את החברות להציע את אותן תוכניות תעריפים של מנוייהן גם לכל מי שרוכש טלפון סלולרי שלא באמצעותן.

לאור האמור, סבור המשרד כי ביצוע עסקאות נפרדות, ברורות, שקופות ובלתי כרוכות זו בזו, לרכישת מכשיר מחד ולצריכת שירותי סלולר מאידך, כפי שנשקל בשימוע זה, תקל על המנוי להשוות מחירים, לשקול את ברירותיו ולקבל החלטה כלכלית מיטבית.

מניעת מתן הטבות עקיפות בגין עסקת מכירת ציוד סלולר עולה בקנה אחד עם מכלול הפעולות הרגולטוריות האחרות אותן שוקל המשרד בעת הנוכחית, כדוגמת קיצור משך תקופת ההתחייבות, ואשר נועדו לצמצם חסמי מעבר בתחום הסלולר וליתן לצרכנים כלים לבחירת התקשרות מושכלת.

המשרד סבור כי מניעת מתן הטבות עקיפות בגין עסקת מכירת ציוד סלולר, צפויה להגביר את התחרות במתן שירותי הסלולר עצמם, אשר מהווים את ליבת העסקים של מפעילי הסלולר, ולהביא להוזלה במחירי שירותים אלו. כך, מנוי יוכל לקבל הטבות והנחות בגין צריכת שירותים שמפעיל הסלולר מעוניין בקידומם, ללא קשר לשאלה היכן וממי רכש את ציוד הסלולר שברשותו ובנוסף יוכל ליהנות מהתפתחות התחרות בשוק ציוד הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully