וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

23.10.2007 / 22:56

מדד נאסד"ק הוסיף כ-1.6% ל-2,799 נקודות. דאו ג'ונס טיפס בכ-0.8% ל-13,676 נקודות

דו"חות כספיים חזקים של אפל הובילו את מניות הטכנולוגיה ליום נוסף של עליות, ואלה משכו אחריהן את השוק כולו. בסיכום היום, מדד נאסד"ק הוסיף כ-1.6% ל-2,799 נקודות. דאו ג'ונס טיפס בכ-0.8% ל-13,676 נקודות ומדד S&P500 עלה ב-0.8% ל-1,518 נקודות. המדדים בוול סטריט התאוששו אתמול משבוע קשה, בו איבד מדד דאו ג'ונס 4% ורשם רצף של חמישה ימי ירידות.

אפל מזנקת

בארה"ב נמצאת עונת הדו"חות לרבעון השלישי בעיצומה. עד כה מסתמנת העונה כחיובית במיוחד עבור המובילות הענפיות השונות בעולם הטכנולוגיה. אמש, לאחר סיום המסחר, פירסמה אפל תוצאות מלהיבות - והיכתה פעם נוספת את תחזיות האנליסטים.

אפל דיווחה על צמיחה של 67% ברווח הנקי, ל-904 מיליון דולר. זאת, הודות לזינוק במכירות המכשיר הסלולרי החדש - iPhone, נגני המוסיקה iPod ומחשבי המקינטוש. מניית אפל עלתה ב-6.7% במסחר.

גם יצרנית השבבים טקסס אינסטרומנטס עקפה ברבעון השלישי את התחזיות, עם גידול של 11% ברווח הנקי, ל-776 מיליון דולר. אולם, בתגובה לתחזית מאכזבת לרבעון הרביעי המניה נפלה בכ-8%.

לעליות תרמו גם דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן, שאמר כי כלכלת ארה"ב עדיין עומדת בפני לחצים עקב ההאטה בשוק הדיור, אך "ככל הנראה" לא תשקע למיתון כתוצאה מהמצב. גרינספאן אמר כי הסיכוי למיתון עומד כעת על "פחות מ-50%". עם זאת הזהיר גרינספאן כי הירידה בערך הבתים עלולה ליצור בעיות עבור הכלכלה, הנשענת בכבדות על הצריכה הפרטית, שאמורה לתמוך בצמיחה הכלכלית.

דו"ח מעולה לצורן

גם אצל חברות הטכנולוגיה הישראליות, להן מעמד מוביל בענפים ובשוקי הנישה השונים, מסתמן עד כה הרבעון השלישי כמוצלח למדי. אמש, לאחר סיום המסחר, דיווחה צורן על תוצאות טובות מהצפוי. התוצאות כללו צמיחה של 13% בהכנסות, ל-146.4 מיליון דולר, ורווח נקי של 13.1 מיליון דולר. צורן, המתמחה בפיתוח שבבים למוצרי צריכה אלקטרוניים, גם סיפקה תחזית לרבעון הרביעי שעלתה על ציפיות האנליסטים - ומנייתה נסקה ב-15.5%.

רדוור, המתמחה בפתרונות תוכנה לניהול עומסים ברשת ובפתרונות אבטחה, דיווחה על גידול של 14% בהכנסות, ל-23 מיליון דולר, אולם עלייה בהוצאות התפעול הזניקה את ההפסד הנקי ל-2.6 מיליון דולר. זאת, לעומת הפסד של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. המניה דווקא איבדה 0.8%.

ספקית פתרונות האבטחה, אלדין, עקפה גם היא את התחזיות, עם גידול של 24% בהכנסות ל-26.1 מיליון דולר. הרווח הנקי של אלדין גדל ב-32%, ל-4.3 מיליון דולר. אלדין אף העלתה את התחזית השנתית להכנסות של 107-102 מיליון דולר, מטווח קודם של 106-100 מיליון דולר. מניית החברה הוסיפה כ-1.1%.

בית ההשקעות CIBC העלה את מחיר היעד למניית צ’ק פוינט, מ-30 דולר ל-33 דולר, והותיר לה המלצה של "תשואת יתר". זאת, לאחר שהחברה היכתה אתמול את ציפיות השוק.

האנליסטית אביבת מנה קליל ציינה לטובה את יכולותיה של הנהלת צ'ק פוינט, למנף את חומרי הגלם הקיימים בחברה ואת הסביבה העסקית התומכת בהמשך הצמיחה. מנגד, בג'פריס חתכו את ההמלצה למניה ל"החזק", מ"קנייה" והפחיתו את מחיר היעד ב-2 דולרים ל-28 דולר. צ'ק פוינט השילה 1%.

ב-RBC העלו את מחיר היעד לסרגון, מ-18 דולר ל-22 דולר, והותירו לה המלצת "תשואת יתר". זאת, למרות שאתמול כבר הספיקה המניה לזנק ב-22% ל-19.8 דולר - בתגובה לתוצאות החזקות ולתחזיות הצמיחה האופטימיות לרבעון רביעי של 2007 ול-2008. מנגד, באוסקר גרוס ובקולינס סטיוארט חתכו את ההמלצות למניה ל"הפחת" - ובתגובה התממשה המניה ב-4.8% מהריצה של הימים האחרונים.

ריטליקס קפצה ב-4.7%, לאחר שנבחרה לספק תוכנות לחברת פטרוצ'יינה הסינית תמורת כמה מיליוני דולרים. פטרוצ'יינה, חברת הדלק הגדולה בסין, תתקין את התוכנות של ריטליקס באלפי תחנות דלק ברחבי המדינה.

חברת סיסקו סיסטמס האמריקאית העדיפה את רכישת חברת הסטארט אפ האמריקאית, נאביני נטוורקס (Navini Networks), על פני רכישתה של אלווריון הישראלית. בתום שבועות של ספקולציות, הודיעה סיסקו על רכישת נאביני תמורת 330 מיליון דולר במזומן. להערכתה, תושלם העסקה עד סוף ינואר 2008. מניית אלווריון מגיבה לכניסתה של סיסקו לתחום בעלייה של כ-4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully