וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר בבורסה ננעל בירידות

שרון שפורר

24.10.2007 / 17:50

פתיחה שלילית בוול סטריט סובבה את הבורסה. מדד המעו"ף ירד ב-1.3% ל-1,180.4 נקודות ומניית דיסקונט נפלה ב-1.7%

הבורסה בתל אביב שבה לרדת היום בעקבות הירידות המתחדשות בוול סטריט אחרי הפוגה בת יומיים. בפתיחת המסחר היה מדד המעו"ף רחוק רק כדי 0.3% משיא כל הזמנים בגובה של 1,200 נקודות והוא אפילו נגע שוב בנקודה הזו במהלך המסחר לכמה רגעים - אך בעקבות הפתיחה השלילית בוול סטריט התחזקו הירידות עד כדי 1.3% בנעילה. גם בשבוע שעבר ניסה המדד המוביל של תל אביב לפרוץ את רף ההתנגדות הפסיכולוגי החזק, ללא הצלחה של ממש.

מדד תל אביב 100 ירד בסיום ב-1.2% ל-1,143.6 נקודות, ומדד התל טק 15 שהוביל את הירידות בתל אביב מהבוקר עם עלייה של יותר מ-1% חתם בעקבות הפתיחה בוול סטריט בירידה של 0.2%.

הירידות איפיינו גם את השוק הסולידי כשהשחרים הארוכים ירדו ב-0.3% ואילו הגלילים הצמודים ירדו ב-0.1%. מחזור המסחר הסתכם בנעילה בכ-2.2 מיליארד שקל.

בניו יורק שב היום הפחד מפני השפעות משבר משכנתאות הסאבפריים על החברות הנסחרות ועל הכלכלה בכלל והבורסות בניו יורק. אחד מהגורמים לחזרת הפחד הזה היה דיווח של בנק ההשקעות מריל לינץ' על הפסד של 2.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לראשונה מאז 2001, בעקבות מחיקות ענק של 7.9 מיליארד דולר על הירידה בערכן של אג"ח מגובות משכנתאות סאבפריים. מחיקה של מיליארדי דולרים על ידי הבנק אמנם היתה צפויה אך לא בהיקף שכזה.

אורמת טיפסה

החברה לישראל, שבשליטת סמי ועידן עופר, איבדה היום 3% אחרי זינוק של כ-78% מתחילת השנה - הזינוק החד ביותר במעו"ף שהציב אותה במקום השלישי בבורסה מבחינת שווי שוק. מניות החברה הבת כי"ל, שאחראית לחלק ניכר מהעליות בחברה לישראל, ירדו בסיום ב-1.4%.

מדד הנדל"ן חתם בירידה של 2.4%: גזית גלוב איבדה אתמול גובה אל מול עליות שערים בנדל"ן והיא מניבה תשואה שלילית של 15% אל מול המדד אליו היא משתייכת - התשואה הגרועה ביותר מבין מניות המדד - וזאת למרות שאנליסטים לא מעטים ממליצים עליה בחום. גם היום המשיכה גזית גלוב לאבד גובה וירדה ב-3%. אפריקה ישראל ירדה ב-2% אחרי עלייה של 11% בחודש האחרון.

הבנקים נהנו גם הם אתמול מעליות מרשימות - ובעיקר מניית לאומי שמובילה את התשואות בבנקים מתחילת השנה עם עלייה של 16%. לאומי צנחה בסיום ב-1.8% במחזור של כ-111 מיליון שקל. הפועלים לעומתה עלתה ב-11% מתחילת השנה והיום ירדה ב-3.2%.

אבל מי שריכז היום את המחזור הגבוה בבורסה לא היו מניות שני הבנקים הגדולים אלא דווקא בנק דיסקונט שאיבד 1.7% במחזור של כ-126 מיליון שקל.

דיסקונט השקעות חתמה בירידה של 4.7% על רקע הנפקת מניות בהיקף של 250 מיליון שקל שמבצעת החברה שבשליטת נוחי דנקנר הבוקר. ההנפקה, שנועדה להשאיר את החברה במדד המעו"ף, מדללת את בעלי המניות הקיימים ועל כן הסנטימנט השלילי כלפי המניה.

אורמת חתמה בתוספת של 2%. ברקע לכך, החברה הבת אורמת טכנולוגיות דיווחה כי תבצע גיוס הון בהיקף של כ-188 מיליון דולר בוול סטריט לפי מחיר מניה של 45.9 דולר.

בקרב המסחר במניות היתר בלטה גם היום חברת ביוסל. המניה צנחה ב-18% במחזור של כ-48 מיליון שקל אחרי שאתמול נחתכה ב-20% במחזור ענק גם כן עבורה. זאת לאחר שנודע כי פרוטליקס תצא לגיוס בוול סטריט על פי שווי נמוך בהרבה משתוכנן תחילה. הנפקה שהיתה אמורה להיות אתמול או היום תתקיים ככל הנראה בשעות הערב. גם מרתון, שמחזיקה בכ-10% מפרוטליקס טרם ההנפקה, צללה ב-15.7% במחזור של כ-2.5 מיליון שקל - ער מן הרגיל עבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully