וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' נכווה מהסאבפריים

הדר תדמור

24.10.2007 / 15:08

הבנק נאלץ למחוק 7.9 מיליארד דולר בהפסדים מהשקעות בשוק הסאבפריים האמריקאי ורשם הפסד רבעוני לראשונה מאז 2001

בנק ההשקעות מריל לינץ' רשם הפסד ברבעון השלישי של 2007, בשל מחיקת ערכיהם של 7.9 מיליארד דולר שנבעו מהפסדים בהשקעות בשוק הסאבפריים. זהו ההפסד הראשון של הבנק מאז שנת 2001.

הפסדי מריל לינץ' הסתכמו ב-2.3 מיליארד דולר, או הפסד של 2.82 דולר למניה. זאת לעומת רווח של 3.05 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2006. הכנסות הבנק ירדו ב-94% והסתכמו ב-577 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2007.

הפסדי חטיבת ההשקעות באג"ח הסתכמו ב-5.6 מיליארד דולר, בשל הפסדים מהשקעות באג"ח מגובות סאבפריים. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2007 רשמה חטיבת ההשקעות באג"ח הפסד של 153 מיליון דולר.

הכנסות חטיבת הסחר במניות עלו ב-4% והסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר. הכנסות חטיבת בנקאות ההשקעות עלו ב-23% לשיא רבעוני של מיליארד דולר.

האשם במנכ"ל?

מחיקת ערכי ההפסדים היתה גדולה ברבעון השלישי ממה שהבנק צפה בתחילה. הבנק הודיע מוקדם יותר החודש כי הוא צפוי למחוק ערכם של 5 מיליארד דולר בשל הפסדים מחטיבת ההשקעות באיגרות חוב.

מחיקת הערך הנוספת, שהגיעה בתקופה מאוד קצרה אחרי ההודעה על מחיקת 5 מיליארד דולר, עלולה להעלות סימני שאלה לגבי מנהיגותו של מנכ"ל הבנק, סטנלי אוניל, ויכולתו להעריך את מידת החשיפה של הבנק לסיכונים.

מאז כניסתו של אוניל לתפקיד מנכ"ל הבנק בדצמבר 2002, הוא הוביל את הבנק לעסקים הנחשבים מסוכנים יותר - עסקים שבניהול נכון עשויים להוביל לרווחים גדולים. האסטרטגיה הזו היא האחראית על כניסת מריל לינץ' יותר ויותר לתוך ההשקעות באיגרות חוב מגובות בסחורות ומשכנתאות - תחומים הנחשבים למרוחקים יותר מהסחר המסורתי במניות.

שוק הדיור האמריקאי ובנקי וול סטריט התמוטטו ביולי האחרון, ונותרו עם הלוואות שלא ניתן להמשיך ולמכור הלאה, ועם איגרות חוב מגובות נכסים אשר ערכן החל לרדת בצורה קיצונית. מריל לינץ' נאלץ אז למחוק ערכן של הלוואות סאבפריים בשווי 4.5 מיליארד דולר ואיגרות חוב מגובות נכסים בשווי 463 מיליון דולר.

בראד הינץ, אנליסט בחברת סטנפורט סי. ברנסטיין אנד קאמפני, אמר אתמול כי הוא צופה שמריל לינץ' יקטין נוכחות בשוק ההשקעות באג"ח, למרות שמספר שווקים בתחום הראו שיפור באחרונה.

"לאחר מחיקות הערכים הפומביות המביכות האלה, אנחנו יכולים לצפות שההנהלה הבכירה תגביל את ההשקעות הנחשבות מסוכנות", אמר הינץ.

הינץ צופה כי גישת ה"חזרה למקורות" של מריל לינץ' תעלה לחברה כמיליארד דולר, או 1.1 דולר למניה בשנת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully