וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי לא מוכן לשלם על שקיות נייר

אופיר בר-זהר

25.10.2007 / 9:06

האם אנחנו באמת ירוקים? רשתות השיווק נכנסות לטרנד העולמי ומציעות לצרכנים תחליף לשקיות הניילון, אבל הקונים לא ממהרים להשקיע

רשת AM:PM התחילה לשווק שקיות נייר במחיר של חצי שקל האחת, כאשר הרווחים ממכירת השקיות יופנו לעמותת הירוקים וישמשו ליצירת שטחים ירוקים בתוך העיר. בכך מצטרפת הרשת למגמה של רבוע כחול ושופרסל, שהתחילו להציע חלופות לשקיות ניילון ביולי. במגה נמכרת שקית נייר במחיר שקל אחד, ואילו בשופרסל נמכר הסל הירוק - סל קנייה רב-פעמי שעולה שלושה שקלים.

ואולם, מבדיקה אקראית עם קופאיות AM:PM ומגה עולה כי אין היענות רבה לרכישת השקיות. "אנשים מעדיפים ניילון. מי שבאמת חשוב לו לשמור על הסביבה, ויש הרבה כאלה, מגיע מראש עם שקית פלסטיק שמתקפלת לארנק קטן", אמרה קופאית ברשת AMPM. גם ברשת מגה טענה הקופאית שאין היענות - "אנשים לא רוצים לשלם על שקיות", אמרה.

התנהגות הצרכנים בשטח מהווה סתירה למה שעולה מסקרי צרכנים. לרוב, כאשר הם נשאלים בסקרים אומרים אנשים כי הם מוכנים לשלם יותר תמורת מוצרים שאינם פוגעים בסביבה. יש לציין שבחלק ניכר מהסניפים, החלופות לשקיות הניילון לא מוצגות בצורה בולטת - ואולם ברוב הסניפים של הרשתות השונות יש שילוט, המפנה את תשומת לבו של הצרכן לאפשרות להמיר את השקית בחלופה ידידותית יותר לסביבה.

אלי גידור, סמנכ"ל סחר ושיווק בשופרסל, מסר בתגובה: "עד היום מכרנו יותר מ-200 אלף סלים".

בני בנימין, מנהל רשת AM:PM השייכת לקבוצת רבוע כחול, מסר: "המודעות למעבר לסביבת חיים ירוקה ובריאה יותר הולכת וגוברת. לפני שנים זה היה נושא זניח, וכיום הוא לב העשייה של עסקים עם אוריינטציה מתקדמת. AM:PM רואה חשיבות רבה וצורך של ממש להשפיע למען איכות הסביבה, ומכאן נולד שיתוף הפעולה עם עמותת הירוקים. המבצע רק התחיל ואין לי ספק שהקהל התל אביבי יגלה בו עניין של ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully