וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יעקב אילון יצר רווחים ממידע רגיש שבידיו"

נורית רוט

25.10.2007 / 8:00

כך טוען גיא ויסמן המואשם במעילה בהראל ביטוח. לדבריו העביר אילון למנכ"ל הראל מידע רגיש טרם פרסומו לציבור. אילון: לא היה ולא נברא

לפי סיכום בין יעקב אילון ליאיר המבורגר, העביר אילון להראל מידע רגיש ביותר - כמו אשפוזו השני של אריאל שרון, שעות לפני פרסומו, וחטיפת החיילים שהביאה למלחמת לבנון השנייה - כדי שניתן יהיה לפעול על סמך המידע וליצור רווחים לאילון וליתר לקוחות הראל; אילון ולקוחות הראל הרוויחו סכומי עתק מהמידע שהעביר, וכמו כן לאילון הועמד קו אשראי של 850 אלף שקל ללא ביטחונות - כך כותב גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות, בכתב הגנה שהגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב לתביעה בסך 20 מיליון שקל שהגישה הראל בית השקעות.

בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עו"ד ילון הכט, פורש ויסמן נתונים לגבי היקפי ההשקעות והאשראי של הראל מתוך מסמכי הראל, כדבריו. לפי הנתונים, הראל נתנה אשראי לקבוצת האם שלה לפעילות בשוק המעו"ף בסך של כ-66 מיליון שקל - פי-1.5 מההון העצמי שלה, תוך הפרת נוהלי הבורסה ותוך סיכון לקיומה. ויסמן מספר בכתב ההגנה כי המבורגר הורה לו לפתוח חשבונות על שם אורי בן נפתלי, בנו של עורך דין ששימש יועץ משפטי חיצוני של הקבוצה, ללא כל הפקדת כספים, ולפעול בחשבונות, כך שהרווחים בהם יועברו להמבורגר לשם החזר כספים שהלווה לבן נפתלי. לטענת ויסמן, פעילות זו מכונה בכתב האישום נגדו רישום יתרות פיקטיוויות.

יעקב אילון מסר בתגובה: "מתברר שגיא ויסמן הוא גם גנב וגם שקרן. מעולם לא נפגשתי ולא דיברתי עם מר המבורגר עד שהתפוצצה פרשת המעילה. ויסמן ועורך דינו ממציאים סיפורים שלא היו ולא נבראו, ומוטב שיתרכזו בהסברים לבית המשפט מה נעשה בחשבונותיהם של אנשים שנתנו בו את אמונם".

מהראל בית השקעות נמסר: "אנו מסרבים להיגרר לחילופי דברים בתקשורת עם שקרן שגנב למעלה מ-100 מיליון שקל והודה בכך. דברי פושע - שהוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות והמשטרה, עומד לדין פלילי, נעצר עד תום ההליכים ומעלה טענות חסרות שחר - לא ראויים לתגובתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully