וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה נחמה דחה הצעה להשקיע ב-HOT

ערן גבאי

25.10.2007 / 10:46

הערכה: גדל הסיכוי שדלק תמכור את חלקה בכבלים. בשוק יש מי שאוסף לאחרונה מניות HOT והמניה מתקרבת למחירי היעד של רוב הבנקים

שלושה חודשים אחרי שאיש העסקים שלמה נחמה כמעט והפך ליו"ר בזק עם אחזקה ב-3% ממניות החברה, הוצע לאחרונה לנחמה על ידי שני בנקים, בשיחת טלפון קצרה, להשקיע בחברת הכבלים HOT. הצדדים לא קבעו להיפגש, ונחמה לא מתכוון לבחון את ההשקעה בכבלים בשלב זה.

מאחורי יו"ר בנק הפועלים לשעבר נמצאים קבוצת משקיעים, שמעוניינים להצטרף אליו אם יחליט להוביל השקעה עבורם. אחרי כישלון המגעים לכניסת נחמה כשותף ויו"ר בזק, קטנו מאוד הסיכויים שנחמה ישקיע בחברות תקשורת בישראל. על פי הידוע, אם יחליט נחמה להשקיע בתקשורת, סביר כי יעדיף לבצע זאת באחת המדינות המתפתחות, אומרים מקורביו.

בשוק יש מי שאוסף לאחרונה בעקביות את מניות חברת הכבלים HOT, והמניה כבר הגיעה או קרובה מאוד למחירי היעד של מרבית בנקי ההשקעות בישראל. מניית הכבלים עלתה ביומיים האחרונים ביותר מ-7%, בין היתר, גם כתוצאה מההערכות גוברות לעסקה קרובה לשינוי הבעלות בכבלים.

נחמה נסוג ביולי האחרון סופית מהעסקה לכניסתו כמשקיע בגרעין השליטה בבזק בשל הסחבת המיותרת שנוצרה בהשלמת העסקה. זאת לאחר שבין הצדדים כבר נחתמה טיוטת הסכם לרכישת 3% ממניות בזק במחיר הנמוך ממחיר השוק, אלא שדעתו של מורי ארקין, השותף הנוסף בגרעין השליטה בבזק בנוסף לשניים הגדולים סבן ואייפקס, העדיף שלא לבצע את העסקה.

הבנקים רוצים למכור את הוט

בנק לאומי מבקש כבר תקופה ארוכה למכור את המניות שלו בחברת הכבלים הממוזגת (15.3%), ומחפש קונה. הבנק, על פי הוראות הפיקוח על הבנקים, חייב במכירת המניות עד סוף 2009. גם הבנקים דיסקונט והבינלאומי מעוניינים במכירת המניות אם יקבלו בעבורן פרמיה נאה על מחיר השוק. בנק הפועלים מעדיף בשלב זה לשמור על המניות, והוא עשוי שלא להצטרף לעסקת מכירה, אם תתגבש.

בכירים בקרב בעלי המניות בכבלים מגלים כי גובר הסיכוי שדווקא קבוצת דלק תהיה בצד המוכרים כחלק מעסקה גדולה שבה משקיע חדש ירכוש את מניות חלק מהבנקים בכבלים ואת חלקה של קבוצת דלק. זאת לאחר תקופה ארוכה שנדמה היה שיצחק תשובה יעדיף דווקא לרכוש נתח מניות נוסף בכבלים כחלק מעסקה כוללת לשינוי הבעלות בכבלים.

יו"ר הכבלים, איזיה צ'צ'יק, אמר לאחרונה ל-TheMarker כי "בנק לאומי רוצה למכור את המניות בחברת הכבלים הממוזגת, אך הבנקים האחרים לא מעוניינים למכור את חלקם. יש רשימה של קרנות השקעה שמעוניינות לבחון כניסה לחברת הכבלים הממוזגת, אלא שהן רוצות לרכוש יותר מאשר את חלקו של לאומי בלבד, ומתעניינים ברכישת חלק מהמניות של קבוצות נוספות".

ב-TheMarker דווח כי צבי יוכמן, הנאמן של חברת הכבלים במשך ארבע שנים שהבריא את החברה מהליך הקפאת ההליכים שבו היא היתה נתונה, צפוי אף הוא להתעניין בהשקעה באמצעות קרן ההשקעות SKY אותה הוא מנהל. כמו כן, פורסם כי גם קרן ההשקעות האמריקאית פרובידנס היא אחת משלוש קבוצות נוספות שמתעניינות כיום בהשקעה בחברת הכבלים באמצעות רכישת חלק ממניות הבנקים בחברה. הקרן מנהלת מזה כמה חודשים שיחות גישוש עם בעלי השליטה בכבלים בניסיון לבחון אפשרות לרכישת חלק ממניות הבנקים בכבלים במחיר הגבוה במעט ממחיר השוק של הכבלים.

הבנקים, המחזיקים בכ-29% ממניות חברת הכבלים הממוזגת, רשאים למכור את המניות באופן נפרד, כל בנק באופן עצמאי. הבנקים מעודדים היום הרבה יותר מבעבר מהנעשה בכבלים מאז שהושלם המיזוג והסדר המימון בכבלים בסוף 2006, ומאז שנכנס לתפקידו מנכ"ל הכבלים, דוד קמיניץ, שהחל לשפר בעקביות את תוצאות החברה.

לכולם ברור כי המצב שבו הבנקים הם בעלי המניות הגדולים בחברת הכבלים הממוזגת עם אחזקה של כ-29% - אינו יכול להימשך לאורך זמן. ההערכה היתה שעם השלמתו של הסכם המימון, תתגבש עסקה עם אחד מבעלי המניות הגדולים בכבלים לרכישת חלק מחבילת מניות הכבלים של הבנקים אך זה לא קרה בשל סירוב הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully