וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת דלק נדל"ן, אהובי וילמולי התפוצצה

מיכאל רוכוורגר

25.10.2007 / 8:55

לאור התמורות בשווקים, דלק נדל"ן וקבוצת אהובי ביקשו מילמולי לבצע התאמות במחיר המקורי של העסקה. ילמולי: זוהי הפרת חוזה

עסקת הענק שבין חברות הבנות הזרות של קבוצת דלק נדל"ן שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, יגאל אהובי וילמולי השווייצית התפוצצה. במסגרת העסקה, קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, ויגאל אהובי היו אמורים לרכוש 88 נכסים מניבים ו-2 נכסים בפיתוח של חברת ילמולי.

בעקבות השינויים המקרו כלכליים שחלו בשווקים בחודשים האחרונים, ביקשו דלק נדל"ן וקבוצת אהובי מראשי ילמולי לבצע התאמות במחיר המקורי של העסקה, שעמד על כ-12.3 מיליארד שקל. מדלק נמסר כי בתום משא ומתן שנמשך מספר חודשים, החליטו הצדדים כי בשלב זה המשא ומתן לא יוביל לשלבים הסופיים של העסקה. עם זאת, ייתכן שקיים עוד סיכוי קלוש כי העסקה תושלם עד סוף החודש.

בהודעה שפירסמה חברת ילמולי הבוקר היא מציינת כי בהתחשב בכך שדלק נדל"ן וקבוצת אהובי טרם אישררו את כוונותיהם להשלים את העסקה עד סוף החודש הם מסיקים כי העסקה למעשה התפוצצה ולא תושלם. ילמולי ציינה כי "היא מסיקה כי הרוכשים מתכוונים, תוך הפרת חוזה, לא לסגור את העסקה". מניסוח הדברים אפשר להבין כי קבוצת הרוכשים חשופה כעת לתביעה לפיצויים מצד ילמולי.

בתוך כך, הודיעה ילמולי היום כי וולטר פאסט, יו"ר הדירקטוריון של החברה, יסיים את תפקידו ויפנה לכיוונים חדשים. ב-9 בנובמבר תכנס ילמולי אסיפת בעלי המניות בכדי לפרט את תכניותיה והתפתחויותיה האחרונים.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן ציין היום כי "מתוך אחריות לציבור המשקיעים, הגיעו בדלק נדל"ן למסקנה כי לאור תנאי השוק הנוכחיים העסקה בתנאיה הנוכחיים אינה כדאית. רוז'נסקי הוסיף כי "השינויים וההתאמות שהוצעו במסגרת המו"מ בין הצדדים לא היו אטרקטיוויים מספיק בכדי להשלים את העסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully