וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר סביב 3.990 ש'

מיכאל רוכוורגר

26.10.2007 / 10:04

שוק המט"ח פותח את יום המסחר בירידה. בבנקים תמימי דעים: "השקל צפוי להמשיך ולהפגין את חוזקו מול הדולר בקרוב"

הדולר פותח את יום האחרון של שבוע המסחר בירידה של כ-0.3% ונסחר סביב הרמה של 3.990 שקלים. אתמול נחלש הדולר ב-0.596% ושערו היציג נקבע על רמה של 4.006 שקלים.

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי בשוק ההון הישראלי מצפים לישיבות המוניטריות של בנק ישראל ושל הבנק הפדרלי בארה"ב, בשבוע הבא. בהפועלים כותבים כי על פי ההערכות נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לא ישנה את הריבית לטווח קצר במשק - העומדת כיום על 4%, בעוד שבן ברננקי נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב עשוי להוריד את הריבית בפעם נוספת, הפעם ככל הנראה בשיעור של 0.25%, כך ששיעור הריבית האמריקאית לטווח קצר יעמוד במקרה כזה על 4.5%.

בהפועלים מציינים כי במידה ואכן יתבצעו השינויים הללו בשיעורי הריבית בישראל ובארה"ב, פער הריביות השלילי בין השקל והדולר בגובה של 0.5% כבר מגולם בשערי החליפין, כך שרק הפתעה לכיוון כלשהו יכולה להזיז את השוק בטווח הקצר.

כמו כן, כותבים בהפועלים כי המשקיעים הזרים צפויים להמשיך ולהשקיע בישראל, על רקע הציפיות כי הכלכלה המקומית תמשיך בביצועיה הטובים, מה שיתמוך בחוזקו של השקל.

בבנק לאומי מעריכים כי השקל צפוי להמשיך ולהפגין יציבות וחוסן בתקופה הקרובה. את הערכותיהם החיוביות באשר למטבע הישראלי מבססים בלאומי על כך שהמשק הישראלי ממשיך להיות חזק ואיתן וחשיפתו להשפעות משבר הסאבפריים (מתן משכנתאות ללווים בעייתיים) נמוכה יחסית לארה"ב ולמדינות הגוש היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully