וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם מגה מוכרת בשר "מתובל"?

TheMarker

26.10.2007 / 21:03

קלטת ששודרה בחדשות 2 מציגה את עובדי הרשת מוכרים בשר פג תוקף. באוגוסט פורסם כי המשטרה עצרה חשודים בנסיון סחיטה מהרשת

קלטת המציגה כשלים תברואתיים חמורים בסניף רשת המזון מגה מקבוצת רבוע כחול פורסמה הערב בחדשות ערוץ 2. ככל הנראה, הקלטת צולמה על ידי אחד העובדים בסניף מגה ברעננה וממנה עולה כי הסניף מכר ללקוחותיו בשר עוף מקולקל שתובל כדי להסתיר סימנים לכך שפג תוקפו. הקלטת ששודרה מציגה עופות שהוחזקו שעות ארוכות בחימום ועופות מקולקלים שהונחו בכלי לתיבול במשך מספר שעות ואז נמכרו כעופות טריים.

לפי חדשות 2, ככל הנראה, מנהל מחלקת הבשר בסניף מגה פארק רעננה, שרק קולו נשמע ולא ניתן לראות את פניו, הורה לעובדי הקצביה לנקוט בצעדים האמורים, בין היתר אחסון עופות שעבר זמנם בכלי מלא תבלנים כדי שיהיה ניתן למכור אותו. "בעקרון אסור לעשות את זה אבל כל הסניפים עובדים ככה", נשמע המנהל בקלטת מסביר את שיטת הפעולה: "בעקרון, באופן פילוסופי, קח עוף חצי מסריח ושים בתנור.."

בהמשך ההקלטה עובד אחר אומר "אם אתה שם את העוף בכלי כזה ומשאיר במקרר, אפילו שבוע, הוא לא מתקלקל... מה שאנשים לא יודעים לא כואב". עובד בקצביה אומר "אפילו אם יש ריח, אפילו אם יש זבובים אנחנו לא נזרוק שום דבר. אם זה לא יפה שים מרינדה".

פיברוק או אמת?

מהימנותם של ממצאי הקלטת מוטלים בספק. בחודש אוגוסט פורסם כי משטרת ישראל עצרה באמצעות צו בית משפט השלום ברמלה מספר חשודים בשל ניסיון סחיטה מחברת רבוע כחול, בהם עבריין שנידון בעבר למאסר ואשר הורשע בתחום הונאת צרכנים ונרדף על ידי נושים וכן עורך דין. לפי החשד יצר העבריין קלטת מפוברקת בה השתיל ראיות מזויפות וטען לשורת ליקויים תברואתיים כביכול בתחום הבשר בסניף מגה פארק רעננה. לפי חדשות 2, השופט שבחן את התיק קבע כי יש בקלטת ממצאים המצביעים כי הרשת פעלה בניגוד לתקנות התברואה.

החשודים פנו לריבוע הכחול וביקשו עשרות מיליוני שקלים כדי לגנוז את הראיות שכביכול ברשותם. בעקבות ניסיון הסחיטה, פנו נציגי החברה למשטרה והגישו תלונה. תלונת החברה נבדקה על ידי המשטרה ופרקליטות מחוז המרכז, ובעקבותיה הנחתה פרקליטת מחוז המרכז את המשטרה לבקש מבית המשפט להוציא מראש צו מעצר לחשודים.

מקורות מקורבים לרבוע כחול סיפרו כי הנאשם איים על הנהלת החברה בראשות גיל אונגר וסמנכ"ל הסחר והשיווק אורי פרח כי אם לא ישלמו לו סכום של 25 מיליון שקלים, ועוד 5 מיליון שקלים לעורך דין עימו הוא עובד הם יגישו תביעה ייצוגית נגד הריבוע הכחול בסך 500 מיליון שקל.

"אמרנו לרבוע הכחול שלו היינו מגישים תביעה ייצוגית היא היתה בסך 500 מיליון שקל, בהתחשב בכך שבפרשת העוף המקולקל בטיב טעם הוגשו תביעה ייצוגית על סך 125 מיליון שקל, ומגה הרבה יותר גדולה", הסביר ל-TheMarker מקורב לחשודים. "במקרה כזה בית המשפט היה פוסק 5% לתובע, שהם 25 מיליון שקל", אמר המקורב, והסביר עוד כי החשודים "זרקו" את הסכום הזה כדי להציב רף למשא ומתן.

אחד החשודים החל לעבוד בקצביה של סניף מגה בפארק רעננה. במשך עבודתו שם הוא צילם במצלמה נסתרת את הנעשה בסניף וריאיין קצבים לגבי עבודתם. כשהיו בידיו די ראיות הוא פנה לעורך דינו וזה פנה אל אנשי רבוע כחול ואמר להם כי כדאי להם להיפגש איתו. "בשלב הראשון לא דובר בכלל על כסף", אומר מקורב לחשודים. "היה חשוב להם שברבוע כחול יתקנו את הליקויים, הושארה להם הקלטת ואז הם זימנו את עורך הדין פעם נוספת ושאלו אותו מה הוא רוצה. רק אז עלה בפעם הראשונה נושא הכסף. מספר ימים לאחר מכן התקשרו אל עורך הדין מהרבוע שיבוא לסגור את העניינים, ואז כשהוא הגיע היתה במקום משטרה. רבוע כחול טמנו פח לחשודים", אומר המקורב.

לשאלה מדוע אדם שכבר הורשע בעבר בהונאת צרכנים הולך לעבוד בקצביה, ועוד דואג להסריט את כל הנעשה בה, במקום לדוגמה לפנות לאחת מתוכניות התחקירים או להזעיק את משרד הבריאות שיטפל במחדלים ענה המקורב: "זה היה חלק מעבודות השירות שלו והוא הגיע לשם דרך חברת כוח אדם. הוא ראה את הנעשה שם והחליט לצלם במצלמה נסתרת".

ערוץ 2 פירסם את תגובת רבוע כחול שמסרה כי מכיוון שהפרשה נבדקת על ידי רשויות החוק הם מנועים מלהתייחס לנושא וכי המוצרים המוזכרים בקלטת נשלחו לבדיקה ולא נמצא בהם דופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully