וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עומרי כהן

27.10.2007 / 0:29

בעקבות עליית מיקרוסופט ל-9.5%, עלה מדד נאסד"ק ב-1.9% ל-2,804 נקודות, ומדד דאו ג'ונס הוסיף אחוז ל-13,806

לאחר יומיים של נפילות במגזר הטכנולוגיה ומסחר מעורב בשוק כולו, התהפכה היום המגמה. תוצאות כספיות חזקות של מיקרוסופט, שהיו טובות בהרבה מציפיות השוק, הזניקו מעלה את מניות ההיי-טק. לאווירה האופטימית תרמה גם תחזית החיובית של קאנטריווייד על החזרה לרווחיות כבר ברבעון הנוכחי.

מדד נאסד"ק עלה ב-1.9% ל-2,804 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף אחוז ל-13,806 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.4% ל-1,535 נקודות. בשבוע כולו עלו המדדים ב-2.9%, 2.1% ו-2.3%, בהתאמה. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות לעשר שנים ב-0.039% ל-4.389%.

המשקיעים גם מפנטזים על הורדה משמעותית נוספת של הריבית בשבוע הבא, אשר תניע מחדש את גל העליות בשוקי המניות. אולם הציפייה למהלך כזה גם הזניקה היום את הזהב לשיא של 28 שנים והפילה את המטבע האמריקאי בעוד 0.44% לשפל חדש מול היורו - 1.439 דולר ליורו. הנפילה בדולר גררה עלייה של הנפט הגולמי לרמות שיא חדשות. דולר חלש אמנם תומך בביצועי היצואניות האמריקאיות, אולם הוא גם מביא כאמור להתחזקות הנפט ולעלייה צפויה בעלויות האנרגיה הגבוהות ממילא של החברות.

מיקרוסופט (סימול: MSFT), חברת התוכנה הגדולה בעולם, דיווחה אמש לאחר הסגירה על גידול של 23% ברווח הנקי הרבעוני ל-4.3 מיליארד דולר, הודות לצמיחה חזקה של 25% בהכנסות ל-13.5 מיליארד דולר. כמו אינטל, גם מיקרוסופט נהנתה בחודשים יולי-אוגוסט מביקוש עולמי חזק למחשבים אישיים, שהזניק את מכירת מערכות ההפעלה שלה. בנוסף דיווחה החברה על מכירות גבוהות של משחק המחשב "האלו 3".

בנוסף סיפקה מיקרוסופט תחזיות שנתיות, שעלו על ציפיות האנליסטים ומנייתה זינקה ב-9.5%, לרמתה הגבוהה מזה שש שנים. הביצועים המעודדים מעוררים מחדש את העניין במניה, שהואפלה בשנים האחרונות על ידי גוגל.

הנפט שובר שיאים

מחיר הנפט הגולמי המשיך לשבור שיאים ועלה היום עוד 1.4 דולרים לשיא סגירה חדש - 91.86 דולר, בתגובה לחולשת הדולר, קיטון בהיקף המלאים בארה"ב והמתיחות ההולכת וגוברת בין מעצמות המערב לאירן.

מחירי הנפט המאמירים מעלים חששות כי האינפלציה תעלה והצמיחה הכלכלית הגלובלית תואט. למרות החשש מהתפרצות אינפלציונית, מאמינים לפי שעה משקיעים רבים כי הבנק הפדרלי יוריד ביום רביעי הקרוב את הריבית הפדרלית ב-0.5% ל-4.25%, במטרה להמריץ את הכלכלה האמריקאית, הנאבקת להתאושש ממשבר הסאבפריים (משכנתאות ללווים גרועים). על רקע הציפייה להורדת ריבית, זינק מחיר הזהב ב-2% ל-787.5 דולר לאונקיה.

משבר זה הביא אמש את הבנק השני בגודלו בארה"ב, בנק אוף אמריקה (סימול: BAC) לסגור את חטיבת המשכנתאות הסיטונית שלו ולפטר כ-700 מעובדיו. הבנק יתמקד מעתה בשיווק משכנתאות דרך אלפי סניפיו שברחבי המדינה. מניית בנק אוף אמריקה עלתה ב-2.2%.

בנוסף, דיווחה חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב קאנטריווייד פייננשל (סימול: CFC) כי עברה ברבעון השלישי להפסד של 1.2 מיליארד דולר, עקב הקושי לעמוד בתשלומי המשכנתאות מצד ללווים רבים. מדובר בהפסד הרבעוני הראשון של קאנטריווייד מזה 25 שנים.

אבל לקאנטריווייד גם היו חדשות חיוביות בדמות הציפייה לחזור לרווחיות כבר ברבעון הרביעי של 2007 ולהמשיך במגמה זו גם ב-2008. בתגובה לחדשות, זינקה המניה ב-32.4%, לאחר צניחה של כ-70% מתחילת השנה.

וונאג' מתאוששת

הניו יורק טיימס דיווח כי מנכ"ל בנק ההשקעות מריל לינץ' (סימול: MER), סטנלי אוניל, עשוי לאבד את משרתו, לאחר שפנה בהצעת מיזוג לבנק השלישי בגדולו בארה"ב, וואקוביה (סימול: WB), וזאת ללא קבלת אישור מהדירקטוריון. מניית מריל לינץ' הגיבה בטיפוס של 8.5% לאפשרות לסילוקו של המנכ"ל.

אתמול השלימה המניה נפילה דו-יומית של כ-9%, לאחר שהבנק דיווח על הפסד עצום של 2.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי, כתוצאה ממחיקות בהיקף של 7.9 מיליארד דולר, שנאלץ לבצע בעקבות הירידה בערכן אג"ח המגובות משכנתאות סאבפריים.

מניית חברת שירותי הטלפון באינטרנט, וונאג' (סימול: VG), זינקה ב-39.2%, לאחר שחתמה על הסכם ליישוב תביעה משפטית כנגדה, אשר איימה על המשך קיום החברה. וונאג' הסכימה לשלם לענקית הטלפוניה ורייזון סכום של 120 מיליון דולר ליישוב התביעה, הנוגעת להפרת פטנט.

בגיזרה המקרו כלכלית דווח היום על ירידה מפתיעה נוספת באמון הצרכנים בארה"ב. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, ירד במחצית השניה של אוקטובר ב-1.1 נקודות והשלים ירידה חודשית של 2.5 נקודות לרמה של 80.9 נקודות, בשל החרפת ההאטה בשוק הדיור והזינוק במחירי הנפט. בוול סטריט ציפו בממוצע כי המדד יישאר ב-82 נקודות.

ישראליות: צורן ממשיכה להתחזק

אצל הישראליות, עלתה מניית פרוטליקס (סימול: PLX) ב-3% נוספים ל-6.5 דולר והשלימה זינוק דו-יומי של 30%, מאז ההנפקה לציבור ביום רביעי. חברת הביוטכנולוגיה השלימה גיוס של 50 מיליון דולר לפי שווי של 380 מיליון דולר אחרי הכסף, לאחר שבעלי השליטה בחברה הסכימו לוותר על הצעת המכר המתוכננת.

מלאנוקס (סימול: MLNX), המפתחת רכיבי סיליקון וכרטיסי תקשורת בתקן אינפיניבנד לשרתים ומערכות אחסון, עלתה ב-1.4% ל-24.3 דולר, לאחר שזינקה אמש ב-6%, בתגובה לתוצאות כספיות טובות מהצפוי שהשיגה החברה ברבעון השלישי. תוצאות אלו כללו צמיחה של 69% בהכנסות ל-22.7 מיליון דולר וגידול של פי 2.5 ברווח הנקי ל-7 מיליון דולר. כעת היא עולה ב-0.1% ל-24 דולר.

צורן טיפסה ב-7.5% ל-26.5 דולר ומשלימה זינוק שבועי של 30%. בתחילת השבוע דיווחה החברה על תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי, שכללו צמיחה של 13% בהכנסות ל-146.4 מיליון דולר ורווח לפני הפחתות חד-פעמיות של 26.4 מיליון דולר. בתגובה לתוצאות גם העלו האנליסטים ב-CIBC ובנידהאם את המלצותיהם למניה ל"תשואת יתר" ול"קנייה", בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully