וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח שנתי של כחצי מיליארד ד' לישקר

גיא רולניק

27.10.2007 / 19:43

מדובר בגידול של יותר מ-20% במכירות לכ-1.7 מיליארד דולר. בעשר השנים האחרונות שילשה ישקר את מכירותיה

קבוצת ישקר צפויה לסיים את שנת 2007 בגידול של יותר מ-20% במכירות לכ-1.7 מיליארד דולר. כך עולה ממידע שהגיע לידי TheMarker. הרווח הנקי של החברה מוערך בכחצי מיליארד דולר בשנה.

בעשר השנים האחרונות שילשה ישקר את מכירותיה - קצב גבוה מהמתחרות שלה וזאת בזכות חדשנות במוצרים וחדירה לשווקים חדשים בהן שלטו בעבר מתחרותיה.

המתחרה העיקרית של ישקר היא חברת סנדוויק השוודית, שהוקמה בשנת 1862, לה קצב הכנסות שנתי של כ-13 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-1.5 מיליארד דולר. סנדוויק צמחה גם היא בקצב גבוה מאוד בשנה האחרונה - את תשעת החודשים הראשונים של 2007 היא סיימה בגידול של 20% בהכנסות לכ-10 מיליארד דולר, ובשורה התחתונה הציגה רווח נקי של כ-1.2 מיליארד דולר. הראיון המלא עם באפט יפורסם מחר במהדורה המודפסת ב-TheMarker.

חברת ברקשייר האת'וואי האמריקאית שבשליטת וורן באפט, רכשה 80% מחברת ישקר תמורת 4 מיליארד דולר במזומן במאי 2006. בשנה וחצי שחלפה מאז הרכישה, רשמה ישקר את אחת התקופות הטובות בתולדותיה. ישקר, המייצרת כלי חיתוך לתעשיות כבדות כמו אנרגיה, תעופה ורכב נהנית מהבום הכלכלי בעולם בכלל, ומהצמיחה המהירה בשווקים מתעוררים כמו הודו, סין ורוסיה בפרט.

גורמים בהנהלת ישקר מעריכים כי גם 2008 תהיה שנה מצוינת עבור ישקר, והיא תצמח ביותר מ-20%.
את החברה מוביל ב-12 השנים האחרונות מנכ"ל החברה יעקב הרפז. הרפז החליף בשנת 95' את איתן ורטהיימר המשמש מאז כיו"ר החברה. ורטהיימר הוביל לפני שנתיים את העסקה בה מכרה משפחתו את השליטה בחברה לידי וורן באפט.

ישקר צומחת בשנים האחרונות בקצב גבוה בשוקי המזרח הרחוק בין השאר בזכות החברה הבת שלה טאגו-טק הנמצאת בעיר דאגו (לשעבר טאגו) שבקוריאה. טאגו-טק צפויה לסיים את שנת 2007 בהכנסות של כ-390 עד 400 מיליון דולר. את שנת 2006 סיימה טאגו-טק ברווח נקי של כ-63 מיליון דולר.

ישקר פועלת באמצעות כ-100 חברות בנות בכ-60 מדינות תחת שלושה מותגים עיקריים: ישקר, אינגרסול וטאגו-טק. בקבוצה מועסקים היום כ-7,000 עובדים - כשליש מהם בישראל.

באפט, הנחשב למשקיע הטוב ביותר בעולם סיים בסוף השבוע סיור במפעליה של ישקר במזרח הרחוק - בדליאן שבסין ובדאגו שבקוריאה. באפט נפגש במקום עם לקוחות, ספקים ועובדים של החברות והשתתף בשתי מסיבות עיתונאים שנערכו במפעלי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully