וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע הסבסוד בדיסקונט הצליח מעל למשוער

רם דגן

28.10.2007 / 7:08

מודי בר-און הזרים את הציבור לבנק: נתח השוק של דיסקונט בענף המשכנתאות זינק ביותר מפי 3 בתוך שלושה חודשים

הצלחה מסחררת למבצע סבסוד המשכנתאות של בנק דיסקונט: 3 חודשים לאחר שהחל במבצע הגדיל דיסקונט את נתח השוק שלו בענף המשכנתאות ביותר מפי 3, מ-5.8% ביולי ל-19.1% בספטמבר - כך עולה מנתונים של בנק ישראל. על פי הערכות, נתחי שוק המשכנתאות של הפועלים ולאומי הם 25%-27%, ונתח השוק של הבינלאומי הוא 8%-9%. היקף המשכנתאות בישראל נאמד בכ-135 מיליארד שקל.

דיסקונט, בהנהלת גיורא עופר, הוא מהבנקים האחרונים שעדיין פועל בענף המשכנתאות באמצעות בנק משכנתאות עצמאי. במשך שנים היה חלקו של דיסקונט למשכנתאות נמוך באופן משמעותי מחלקה של קבוצת דיסקונט במגזר הבנקאות, נתח הנאמד בכ-15%-18% במשך השנים. מי שנהנה מהאנמיות של דיסקונט בתחום המשכנתאות הוא המזרחי-טפחות, בהנהלת אלי יונס, שהנתח שלו בתחום המשכנתאות הגיע לכ-30% לעומת נתח של כ-9.5% של קבוצת מזרחי-טפחות במגזר הבנקאות. ההערכה היא כי חלק ניכר מהגידול של דיסקונט למשכנתאות נרשם על חשבון פעילות המשכנתאות של המזרחי-טפחות.

בתחילת יולי האחרון יצא בנק דיסקונט במבצע חדש שלווה בקמפיין פרסומי בו התחייב לסבסד את ריבית המשכנתא ללקוחות שלו או ללקוחות שיפתחו חשבון משכורת בבנק. במהלך המבצע התחייב דיסקונט לתת ללקוחות משכנתא בריבית הנמוכה ביותר בשוק. בעקבות המבצע קיבל דיסקונט אלפי פניות, ומאז תחילתו נפתחו בבנק 2,100 תיקי משכנתאות חדשים. לפני המבצע נפתחו בכל חודש בבנק כ-100 תיקי משכנתאות בלבד.

הגידול במספר המשכנתאות שדיסקונט נתן בחודשים האחרונים התרחש למרות קשיים טכניים שהתעוררו בתחילת המבצע וגרמו ללקוחות רבים עוגמת נפש. בשבועות הראשונים של המבצע לא הצליח הבנק לחזור לכל הלקוחות שפנו אליו. בשלב מסוים נאלץ בנק ישראל להתערב ולחייב את דיסקונט לספק את ההלוואות לכמה לקוחות שסיימו את כל השלבים הנחוצים והזדקקו לכסף כדי להשלים את רכישת הדירה.

בסוף 2006 היה תיק המשכנתאות של דיסקונט למשכנתאות כ-10 מיליארד שקל, כ-7% מהיקף המשכנתאות בשוק. במחצית הראשונה של השנה הידרדר נתח השוק של הבנק וצנח מתחת לרמה של 6%. לקראת סוף הרבעון השני של השנה הצליח בנק דיסקונט להשלים בהצלחה הצעת רכש למניות המיעוט של בנק דיסקונט למשכנתאות שנסחר בבורסה. לאחר ההשתלטות מחק דיסקונט את בנק המשכנתאות מהמסחר. ההשתלטות המלאה על בנק המשכנתאות איפשרה לדיסקונט להציע את ההלוואות בריבית מסובסדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully