וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה בבורסה: המעו"ף קפץ ב-3%

נתן שבע

28.10.2007 / 17:46

מדד ת"א 25 השלים זינוק של 33% מתחילת השנה. כי"ל זינקה ב-6% והחברה לישראל טיפסה 7%

המשקיעים בתל אביב פתחו את שבוע המסחר בסערה והבורסה קבעה שוב שיא. עליות השערים בבורסות העולם בסוף השבוע הובילו את הבורסה לקפיצה של כמעט 3% ואת המעו"ף אל מעבר ל1,200 נקודות. את הרמה הפסיכולוגית הזו חצה המדד פעמיים בשבוע שעבר אך נסוג בדרך כלל כעבור שעה קלה, מה שלא קורה היום. גם הזינוקים במניות כי"ל והחברה לישראל שטיפסו ביותר מ-6% תרמו רק מעט יותר מ-1% למדד המעו"ף ולמדד תל אביב 100 בשל משקלן הגבוה במדדים.

מדד המעו"ף עלה ב-2.9% לשיא של 1,228 נקודות ובסך הכל זינק בכ-33% מתחילת השנה, מדד תל אביב 100 הוסיף 2.7% לרמה של 1,186 נקודות ומדד התל-טק טיפס 0.5%. מחזור המסחר היה ער יחסית לימי ראשון והסתכם ב-2 מיליארד שקל.

שלושה חודשים אחרי המשבר שפרץ בחודש יולי, סימני המשבר נותרו מאחור. התחזית היא כי מהלך הורדות הריבית בארה"ב ימריץ הכלכלה שם שלא תדרדר לכדי מיתון אלא רק להאטה. ביום רביעי עשוי הבנק המרכזי בארה"ב להוריד את הריבית ב-0.25% ואולי גם ב-0.5% על מנת להמריץ את הכלכלה ולמנוע משבר נזילות שנוצר בעקבות המחיקות האדירות שמבצעים הבנקים הגדולים שם. אם אכן הבנק המרכזי יוריד את הריבית, סביר שתהיה לכך השפעה חיובית על בורסות העולם למרות שהשוק מצפה לכך.

מחר צפוי נגיד בנק ישראל להותיר את הריבית בישראל על כנה ברמה של 4%. הדולר ששומר על יציבות, המדד הנמוך בחודש ספטמבר וציפייה לסדרה של מדדים נמוכים בחודשים הקרובים יובילו את הנגיד להותיר את פער הריביות בין ישראל וארה"ב על 0.75% - אבל רק בינתיים.

הציפייה להורדת ריבית בארה"ב הפילה את הדולר אל מול היורו לרמת שפל של כמעט 1.436 דולרים ליורו. ביום שישי נחלש הדולר בישראל אל מתחת ל-4 שקלים כאשר במסחר באופציות הוא המשיך להיחלש לרמה של כ-3.961 שקלים.

עליות שערים ליוו גם את השוק הסולידי. האג"ח השקליות הממשלתיות לטווחים הארוכים (19 שנה) עלו ב-1.2%. שחר לטווח של 9.5 שנים טיפס ב-0.9%. אג"ח גליל לטווח ארוך הוסיף 0.6%.

כי"ל משכה מעלה

את המחזור הגבוה בשוק ריכזה כי"ל שקפצה ב-6.4% ומשכה ביחד איתה את החברה לישראל, החברה האם, לעלייה של 7.2%. ביום שישי הודיעה חברת האשלג סילבינית על השבתת מכרה שלה ברוסיה כאשר במקביל הודיעו יצרנית האשלג הקנדיות על הפסקה במשלוחי אשלג חדשים עד התבהרות התמונה ותוך צפייה להעלאות מחירים בשוק.

מניות הנדל"ן בלטו בעליות חדות - מדד הנדל"ן עלה ב-4.2% כאשר המניה הבולטת בו היא גזית גלוב שזינקה ב-6.5%. הזינוק בא בעקבות המלצה חמה מצידו של בית ההשקעות פריזמה - המלצת "קנייה" שהעניקה למניה פרמיה של 38% על המחיר בשוק.

עליות נאות ליוו את מגזר מניות הבטוח כאשר מגדל, הראל וכלל ביטוח קפצו כל אחת בכ-6%-7%. גם לאחר הזינוקים היום מפגרות המניות אחרי המדדים המובילים. במניות הבנקים - לאומי עלתה ב-3.1% והפועלים הוסיפה 2.1%.

אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת השלימה גיוס של 155 מיליון דולר ביום שישי האחרון. מניית אורמת, שתרשום רווח הון של 55 מיליון דולר, טיפסה ב-3.8%.

ביוסל ומרתון שמחזיקות בפרוטליקס, המשיכות למשוך את עיני המשקיעים. פרוטליקס זינקה בעוד 3% ביום שישי האחרון, ובסך הכל השלימה זינוק של 30% מאז הנפקתה בוול סטריט ביום חמישי. ביוסל עלתה ב-2.4% ומרתון טיפסה ב-1.9%.

בניגוד למגמה בשוק - טבע איבדה 0.5%. החברה תפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה ביום שלישי הקרוב, כאשר התחזיות הן כי טבע תעקוף את תחזיות האנליסטים בוול סטריט שצופים לטבע רווח של 63 סנט למניה על הכנסות של 2.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully