וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענק הפרישה ליו"ר בזק - 1.5 מיליון שקל

ערן גבאי

28.10.2007 / 11:39

למרות פרשות אי הסדרים החמורים בבזק בעטיה התפטר המנכ"ל יעקב גלברד, היו"ר דב ויסגלס יקבל מצנח מוזהב

למרות פרשות אי הסדרים בדירקטוריון בזק, יקבל יו"ר הדירקטוריון לשעבר, דב ויסגלס, מענק פרישה של 1.5 מיליון שקל מחברת בזק. מענק הפרישה אושר לוויסגלס ביום חמישי בערב במסגרת דיוני הדירקטוריון, ואושר עוד קודם לכן, ב-25 בספטמבר בוועדת הביקורת של הדירקטוריון.

ויסגלס עבד בבזק מעט יותר משנה, לאחר שנכנס לתפקידו ביוני 2006. בתקופתו אירעו חלק מפרשות אי הסדרים בהתנהלות דירקטוריון בזק בכל הקשור לאישור שכר ובונוסים בחברת בזק. הפרשות הובילו לעזיבת צמרת החברה, בהם ויסגלס, המנכ"ל יעקב גלברד והיועצת המשפטית בשמת שלוש.

ויסגלס הועסק בבזק ב-80% משרה ועלות שכרו השנתית נאמדה ב-3 מיליון שקל. בהודעת דירקטוריון בזק נאמר כי "ויסגלס הציג מנהיגות ראויה". כמו כן, מסר דירקטוריון בזק כי המענק של ויסגלס הוא תוצאה של בחינה השוואתית של מענקי פרישה המקובלים בחברות ציבוריות.

נימוקי ועדת הביקורת והדירקטוריון לאישור מענק הפרישה הם: "ויסגלס הראה מנהיגות ראויה והוביל את החברה בשעת המשבר שעברה, מנהיגות אשר היתה חשובה להמשך תפקוד החברה ולתפקוד הדירקטוריון.

"בעצם ההחלטה על המענק יש משום אמירת תודה לוויסגלס על פעילותו ומנהיגותו בחברה, ובמיוחד בתקופת המשבר. פרישתו של ויסגלס מדירקטוריון החברה בתוך כשנה ממועד מינויו עלולה לגרום לו לעוגמת נפש ולנזק מקצועי. מענק הפרישה שונה משהיה מקובל בחברה בעבר, בנוגע למענקי פרישה ליושבי ראש דירקטוריון, מהתקופה שקודם להעברת השליטה בחברה מן המדינה.

"בתקופה הנ"ל, על פי ההנחיות של רשות החברות הממשלתיות, קיבלו יושבי ראש פעילים של הדירקטוריון שפרשו מענק מיוחד, בגובה של עד 100% מפיצויי הפיטורים שלהם היו זכאים. יצוין עם זאת, כי שכר המנהלים הבכירים, לרבות של יושבי ראש פעילים, היה נמוך באופן משמעותי בעת שהחברה היתה חברה ממשלתית. תשלום מענק הפרישה מותנה באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה. טרם נקבע מועד לאסיפה והודעה על זימונה תפורסם בהמשך", כך מנימוקי וועדת הביקורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully