וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאב וזליכה ראש בראש: הפעם על נהלים

טל לוי

28.10.2007 / 17:40

מנכ"ל האוצר טוען כי הוראה שהוציא זליכה על בחינת ההתקשרויות עם חברות ממשלתיות "מסכלת את הרפורמות בדיני המכרזים"

המאבק המתוקשר בין אנשי משרד האוצר מול החשב הכללי ירון זליכה לא שוכח ונראה כי עם חלוף הזמן הוא הופך לקטנוני יותר ויותר. "גם אתה כפוך להחלטות הממשלה, גם אם אלה התקבלו בניגוד לעמדתך", כותב מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, במכתב שהפנה היום לחשב הכללי.

עילת הסכסוך הפעם טכנית למדי: על פי הנחיה שהוציא החשב הכללי, על החשבים במשרדי הממשלה לבחון התקשרות המשרדים עם חברות ורשויות ממשלתיות באותם כלים בהם הם בוחנים את התקשרויותיהם עם חברות עסקיות אחרות. עוד מנחה החשב הכללי היא כל התקשרות או העברת כספים בין משרד ממשלתי לבין חברות ורשויות ממשלתיות חייבת להיות מעוגנת בחוזה מסודר וחתום ולעמוד בהוראות חוק המכרזים. זליכה מנחה את החשבים לערוך בדיקה מחדש של החוזים על לתאריך 2.12.07 כלומר בתוך חודש בלבד ולהגיש למטה החשכ"ל דיווח על התקשרויות אלה.

עוד מנחה החשב הכללי כי החל מתחילת 2008, לא ניתן יהיה לבצע תשלומים לחברות ורשויות ממשלתיות ללא קיומו של חוזה התקשרות חתום ומסודר. זליכה, הדוגל בשקיפות ובקיום מכרזים לכל פעולה שעל הממשלה לבצע, גם מנחה כי החל מתחילת 2008 לא יתאפשר לבצע תשלומים לחברות ממשלתיות שתהליך בחירתם לא בוצע באמצעות מכרז או שההתקשרות עימם לא עומדת בהוראות חובת המכרזים.

מתקשרים דרך התקשורת

מנגד, טוען אריאב כי ההוראה בוצעה ללא תאום עם גורמים רלוונטיים נוספים במשרד וללא שהוצג בפני רשות החברות הממשלתיות. "הוצאת הוראה שכזו אינה עולה בקנה אחד עם נורמות העבודה הנדרשות במשרד האוצר", כותב אריאב שמציין כי למד עליה "מכלי התקשורת" בלבד.

אריאב אינו חולק על הצורך לבצע מיפוי של ההתקשרויות של הממשלה עם חברות ממשלתיות ועם רשויות ועילת המחלוקת הפעם טמונה רק בפרק הזמן שיוקצב למטרה: לדעת אריאב, פרק זמן של חודש אינו מספיק. "אתה מבקש לקבוע כי ההתקשרויות של הממשלה עם חברות ממשלתיות ועם רשויות, שלא הוסדרו עד 1 בינואר יבוטלו ולהוראה זו אין מקום בשלב זה", כותב אריאב.

לדעת מנכ"ל משרד האוצר, הפסקת ההתקשרויות עלולה להביא להשבתה מיידית, שלא לצורך, של פעילויות חיוניות עוד בטרם הושלם המיפוי כנדרש ובטרם נבחנה המשמעות של הפסקת התקשרויות אלה באופן פרטני. אריאב אף מצטט את החלטת הצוות הבינ-משרדי לייעול הרכש הממשלתי שקבע את הצורך לשנות את מנגנון אישור ההתקשרויות שבין הממשלה לחברות ממשלתיות וטוען כי הנחיה זו של החשב הכללי מונעת את האפשרות ליישם את המלצות הצוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully