וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן כנס ההיי-טק הישראלי: הבאת אמריקאים לישראל

הארץ

23.9.2001 / 9:07

מאת דבי קאופמן

ההכנות לוועידת Hi-tech Summit Israel המתוכננת לסוף אוקטובר נערכות בצלם הכבד של מתקפת הטרור בארה"ב. אם עד עכשיו היה קשה לשכנע משקיעים אמריקאים להגיע לישראל בגלל המצב הביטחוני במדינה, השפעת האירועים האחרונים הפכה משימה זו לבלתי אפשרית כמעט.

ביום שישי התקיימה בבית שגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר, פגישה בין מנהלים בכירים מתעשיית ההיי-טק הישראלית לבין פוליטיקאים מקומיים ואנשי השגרירות. נושא השיחה העיקרי היה כיצד מביאים את האמריקאים לכנס המתוכנן שיוזם הפורום הישראלי.

מנהל הפורום ומנכ"ל קרן ההון סיכון אינפיניטי, אמיר גל-אור, מעוניין להפוך את הכנס למפגן כוח של התעשייה המקומית, אך הוא יודע שההצלחה תלויה במספר האמריקאים שיגיעו להשתתף בו. "אף פעם לא התאמצנו כל כך בהבאת זרים לארץ. אנחנו מפעילים לחץ על כל מי שרק אפשר", אמר.

היזם יוסי ורדי אמר שחבריו האמריקאים "משותקים" בימים אלה. "הם לא מוכנים לטוס או לנסוע בדרכים".

אמיר מורד וליאוניד יעבץ, מנהלי חברת ברודקום ישראל (לשעבר ויז'נטק, שנמכרה לברודקום בדצמבר 2000 תמורת 776 מיליון דולר), אמרו שהם מנסים לשכנע את מנכ"ל החברה, הנרי ניקולס, להגיע לישראל. "יש לו מטוס פרטי, כך שהוא לא צריך לחשוש מרמת האבטחה במטוס שלו", אמרו.

"הבעיה היחידה כעת היא שאין לו ביטוח אם הוא מגיע לישראל, אבל אנחנו מקווים שבסופו של דבר הוא ישתכנע לבוא".

מנהל תחום ההיי-טק בחברת דלויט טוש-ברייטמן אלמגור, אילן בירנפלד, סיפר שמשרדו שלח כ-1,800 הזמנות אישיות ללקוחות ולשותפים עסקיים בארה"ב. דן אפשטיין, מנהל בחברת Usibex המתמחה בליווי חברות ישראליות במגעים עם משקיעים אמריקאים, אמר שהצליח לשכנע 15 משקיעים מארה"ב להגיע לכינוס. ואולם כאשר המצב הביטחוני אינו ברור, כמו בימים האחרונים, אמר, אי אפשר לנבא מה יתרחש בתוך יום, ולכן גם לא להעריך כמה מהם יגיעו.

ההפתעה הגדולה שזומנה למארגני הכינוס היתה שמורה לשגריר דן קרצר, שפתח את המפגש בנאום קצר שנשא על אתיקה וטכנולוגיה. "הטכנולוגיה מתפתחת מהר מדי, בלי להתייחס למשמעויות המוסריות הקשורות לשימוש בהמצאות טכנולוגיות", אמר.

בהמשך פנה אל מארגני הכנס והציע להם להכניס לסדר היום המתוכנן גם דיונים בנושאים אתיים הקשורים לטכנולוגיה. "הדבר יעמיד את ישראל על המפה וידגיש את חשיבותו של הכנס", העניק עצה של פוליטיקאי.

למארגנים הישראלים, שהתמקדו קודם לכל בסוגיות המקצועיות שיידונו בכנס, לא היתה תשובה לאתגר. הנושא אפילו לא עלה לדיון במהלך תכנון התכנים של הכנס.

גל-אור אמר שזו הפעם הראשונה שהוא שומע את הרעיון, ועדיין לא ברור לו כיצד ישלב אותו בכנס. "הצלחת האירוע תלויה בכמות המשקיעים האמריקאים שיגיעו לישראל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully