וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסות שכר מכר

זוהר בלומנקרנץ

29.10.2007 / 12:50

כשאתם מזמינים טיסת צ'ארטר, כדאי שתדעו שהטיסה בעירבון מוגבל. החברה יכולה לשנות ברגע האחרון את הנתיב ואת הזמנים

דמיינו לעצמכם את התסריט הבא: החלטתם לצאת לחופשה, הזמנתם כרטיסי טיסה ליעד ולשעה מסוימים - והנה אתם מוצאים עצמכם טסים למקום אחר ובשעה אחרת. נשמע דמיוני? תשאלו קבוצה של חמישה קרובי משפחה, שאמורה היתה לטוס בטיסת ישראייר (הסיטונאי - יוסי טורס) בסוף ספטמבר, בשעה 6:00 משדה התעופה בן גוריון לניס שבצרפת, ובפועל הוטסה בשעה 17:00 באותו היום למרסיי.

לטענת חברי הקבוצה, הם התייצבו לטיסה שלוש שעות לפני מועד ההמראה, בהתאם להנחיה של ישראייר. בכניסה לשדה התעופה הסתבר להם כי חל עיכוב בטיסה וכי היא תצא בשעה 8:30 במקום ב-6:00. איש מחברי הקבוצה לא קיבל הודעה מראש על העיכוב.

בשלב זה ביצעה המשפחה את ההליכים הקודמים להמראה - לרבות בדיקה ביטחונית, מסירת מזוודות, קבלת כרטיס עלייה למטוס והליכי רישום יציאה מישראל - והמתינה להודעה בנוגע לשעת העלייה למטוס.

רק אז נמסר לקבוצה מנציגי ישראייר שבמקום, כי הטיסה תצא בשעות אחר הצהריים. בעקבות דרישת הקבוצה, ולאחר המתנה לא קצרה, קיבלו חברי הקבוצה אישור לצאת מהשדה; הם חזרו למקום בשעות הצהריים ועברו שוב את ההליכים הקודמים להמראה.

כעבור כשעה, בעת ההמתנה מול דלפקי ישראייר כדי לקבל את כרטיס העלייה למטוס, החלה "להתגלגל" שמועה בקרב הנוסעים, שלפיה הטיסה לא תנחת בניס, אלא במרסיי. לטענת חברי הקבוצה, כל הניסיונות לקבל תשובה מוסמכת כלשהי עלו בתוהו.

אף כי לא התקבלה הודעה מוסמכת מהחברה, יצר נציג הקבוצה קשר עם סוכנת הנסיעות שדרכה נרכשו כרטיסי הטיסה והוזמנה המכונית השכורה לטיול, כדי לבדוק אם יש אפשרות לשנות את מקום קבלת המכונית מחברת ההשכרה, במקרה הצורך. לאחר שביררה, הודיעה סוכנת הנסיעות לקבוצה כי לחברת ההשכרה אין במרסיי מכוניות מהסוג שהוזמן, וכי אין אפשרות להעביר את המכונית שהוזמנה למרסיי. יתרה מכך, הודיעה הסוכנת, הסניף של חברת ההשכרה בניס נסגר בחצות ולא ניתן לקבל את המכונית לאחר השעה הזו.

בלית ברירה הזמינו הנוסעים מכונית מחברת השכרה אחרת, במחיר גבוה יותר באופן משמעותי ממחיר המכונית המקורית, שעבורה כבר שילמו.

מי יורד במרסיי?

לטענת הנוסעים, נגרם להם נזק של 390 דולר בגין העלות הנוספת שהיתה כרוכה בהזמנת מכונית חדשה במרסיי וביטול ההזמנה המקורית. בינתיים בנתב"ג, נמסרו לנוסעים כרטיסי העלייה למטוס, ואף כי נכתב בהם כי יעד הנסיעה הוא ניס, נציגי ישראייר אישרו שהטיסה תנחת במרסיי.

"גם בזמן הטיסה, איש מצוות המטוס לא התעניין לדעת אם למי מהנוסעים תהיה בעיה עקב שינוי יעד הטיסה", טענו חברי הקבוצה. "במרסיי לא פגשנו נציג של החברה שיסדיר את הנחוץ עקב השינוי".

מחברת ישראייר נמסר בתגובה: "הצטערנו ללמוד על אי הנוחות שנגרמה למשפחה. אנו בהחלט מבינים את מורת רוחם. ואולם לצערנו אירועים כגון אלה אינם מן הנמנע בעולם התעופה, ובמיוחד בטיסות שכר.

"במקרה הנדון, עקב תקלה טכנית במטוס שהיה אמור לבצע את הטיסה לניס, נאלצנו לחכור מטוס שכר זר. מכיוון שהמטוס היה זמין רק לשעות אחר הצהריים, לא ניתן היה לנחות בשדה התעופה בניס, בשל אי יכולתה של של אל על לספק שירותי ביטחון לטיסת החזור.

"בתנאי הטיסה של החברה, הידועים לסוכנות הנסיעות שדרכה בוצעה ההזמנה, נכתב במפורש כי הטיסות הן מסוג טיסות שכר. בטיסות אלה, מעצם טבען, עשויים להתרחש ברגע האחרון ביטולים, עיכובים, ושינויים בנתיב הטיסה, במספרה או בחברת התעופה.

"למרות כל האמור", אומרים בישראייר, "החברה מוכנה להחזיר למשפחה את ההפרש שנאלצה לשלם בגין השכרת המכונית החדשה והקנס על ביטול ההזמנה המקורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully