וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניזרי לא יתקין תקנות עוקפות בג"ץ לקו אופ

הארץ

23.9.2001 / 9:26

התקנות יוגשו לאישור בג"ץ לקראת המשך הטיפול של בית המשפט בתיק; בתחילת השבוע שעבר ביטל בג"ץ את צו הביניים שאסר על בניזרי להתקין תקנות לאגודה

שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי, אינו מתכוון להתקין תקנות חדשות לקו-אופ במסלול עוקף בג"ץ, התקנות יוגשו לאישור בג"ץ לקראת המשך הטיפול של בית המשפט בתיק.

בתחילת השבוע שעבר ביטל בג"ץ את צו הביניים שאסר על בניזרי להתקין תקנות לאגודה, וביקש מהצדדים לדיון להגיש לו עד 21 באוקטובר את תגובתם לעמדתו, לפיה יש לפרק את הקו-אופ. בפרק זמן זה יגיש משרד העבודה והרווחה את התקנות לאישור בית המשפט ולא יקיים מהלכים חד-צדדיים לסיכול ההליך המשפטי ולקביעת עובדות בשטח.

צמרת משרד העבודה והרווחה לומדת את החלטת בג"ץ מראשית השבוע שעבר בעניין הקו-אופ, המרמזת על פיתרון הבעיה לדעת שופטי בג"ץ - פירוק האגודה תוך כיבוד זכויותיהם של חבריה, לרבות יורשיהם, לפדות במהירות את מניותיהם בשוויין הריאלי, ותוך שמירת זכותם של חברים ושל יורשים שעדיין לא אותרו.

למרות ששופטי בג"ץ העירו שאין טעם לערוך בחירות חדשות למוסדות האגודה, מכיוון שהמטרה של מרבית החברים והיורשים היא לממש את רכושם במהירות, הם הסירו את צו הביניים שמנע מבניזרי להתקין לקו-אופ תקנות, שבמרכזן קיום בחירות חדשות למוסדות האגודה.

בעקבות החלטת בג"ץ פנתה בערב ראש השנה עו"ד יונה מרקוביץ, בשם 4,100 חברי האגודה שחתמו שמית ואישית על תמיכה בפדיון מניותיהם לאלתר, לרשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, ולוועד הממונה בדרישה לבצע באופן מיידי את הפידיון. מרקוביץ, מראשי ועד הפעולה של בעלי המניות בקו-אופ, אמרה כי בעקבות החלטת זליגמן לשנות את סיווג האגודה מאגודה צרכנית לאגודה לשירותים נסללה הדרך לפידיון מיידי של המניות לפי שוויין הריאלי. וזאת למרות שזליגמן החליט על השינוי אך דחה את יישומו לסוף השנה הנוכחית מתוך הנחה שעד אז בג"ץ ייתן את דעתו על ההחלטה.

מרקוביץ קוראת לרשם, בשם אלפי החברים, ליישם למעשה את הצעת הוועד הממונה למכור לאלתר את כל נכסי האגודה, ולחלק את התקבולים בין החברים והיורשים. במקביל הודיע זליגמן בערב ראש השנה כי הוא מוכן להיענות לבקשת חבר באגודה הצרכנית-שיתופית קו-אופ ירושלים, ולמנות חוקר מיוחד שיעדכן את פנקס החברים של אגודה זו.

חבר האגודה, מתן בן-דרור, דרש מזליגמן באמצעות עו"ד אליעזר לויט, לבצע סדרת פעולות באגודה הירושלמית בדומה לאלה שננקטו בקו-אופ הרבוע הכחול. זליגמן החליט לבדוק תחילה את מצב פנקס החברים, מכיוון שעל פי הודעת האגודה הפנקס לא עודכן מזה עשרות שנים. בפנקס האגודה הירושלמית רשומים יותר מ-15 אלף חברים ולא ידוע כמה מהם נפטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully