וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה חתמה יום תנודתי בשיא נוסף

נתן שבע

29.10.2007 / 17:40

דברי ראש הממשלה לא הרעידו את המסחר. מדד המעו"ף הוסיף 0.3%. החברה לישראל השלימה זינוק של 92% מאז תחילת השנה

הבורסה של תל אביב חתמה יום מסחר מעט תנודתי, שבמרכזו ההקלה שנרשמה בשוק ההון לאחר מסיבת עיתונאים שקיים ראש הממשלה אהוד אולמרט בצהריים בנוגע לבריאותו. ב-12:00 חשף אולמרט כי התגלה בגופו סרטן הערמונית. מומחים העריכו כי ראש הממשלה יוכל לתפקד למרות הטיפולים כך שאנחת רווחה נשמעה בשוק והבורסה עברה לעליות קלות.

המדדים, שירדו קלות לקראת ההודעה, נסחרו במרבית שעות היום כמעט ללא שינוי ולקראת תום המסחר עלו במעט על רקע העלייה בשוקי חו"ל. מדד המעו"ף הוסיף 0.3% וסיים ברמת שיא של 1,231.63 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 0.2% וננעל ברמה של 1,188.69 נקודות.

המסחר בבורסה התנהל גם על רקע ההמתנה להודעה על הריבית שתינתן בשעה 18:30. על פי כל ההערכות צפוי בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4%. תחזית נוספת היא להורדת הריבית בארה"ב שתעניק לכלכלה זריקת מרץ ותמנע מיתון אפשרי. המועד בו תיקבע הריבית בארה"ב הוא יום רביעי הקרוב וההערכות הן להורדה של 0.25% עד 0.5%.

שמונה חודשים חלפו מאז חצה מדד המעו"ף את רמת 1,000 הנקודות וכבר הוא משלים עלייה מרשימה של 33% מתחילת 2007. אם לשפוט על פי עשרת החודשים הראשונים בלבד, הרי שלמרות תהפוכות כמו משבר האשראי שהיכה בארה"ב רק לפני שלושה חודשים - 2007 היא אחת השנים הטובות לבורסה מאז 2003.

מי שהשקיע במדד המעו"ף בתחילת 2003 יכול לסכם לעצמו תשואה שנתית נומינלית של 29% שהיא תשואה ריאלית (כלומר בניכוי אינפלציה) של יותר מ-28%. מאז נקבע שערו על רמה של 100 נקודות בתחילת 1992, מציג מדד המעו"ף תשואה שנתית ממוצעת של 16.8% או תשואה ריאלית של 11.4%.

גזית זינקה תוך יומיים

מי שהמשיכה לרכז תשומת לב היא חברת כימיקלים לישראל (כי"ל) שמציגה בחודשים האחרונים עליות חדות שמשפיעות גם מניית החברה האם, החברה לישראל. אמנם מניית יצרנית האשלג לדשן, כי"ל, עולה כבר חודשים ארוכים אולם היא קיבלה תמריץ נוסף לאחר שביום שישי הודיעה חברת האשלג סילבינית על השבתת מכרה שלה ברוסיה, כאשר במקביל הודיעו יצרניות האשלג הקנדיות על הפסקה במשלוחי אשלג חדשים עד התבהרות התמונה ותוך ציפייה להעלאות מחירים בשוק. היום טיפסה כי"ל ב-2.8% והשלימה בכך עלייה של 74% מתחילת השנה. במריל לינץ' ציינו כי החברה חתמה על שני חוזי אשלג בוויטנאם במחיר שיא. החברה האם של כי"ל, החברה לישראל, הוסיפה היום 1.5% והשלימה בכך זינוק אדיר של 92% מתחילת השנה - המניה הטובה ביותר במדד המעו"ף בתקופה זו.

חברת האחזקות דיסקונט השקעות, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, צפויה להישאר במדד המעו"ף גם לאחר העדכון הקרוב, וזאת לאחר שהשלימה גיוס של 540 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות. מכירת המניות נועדה לאפשר לעמוד בתקנון הבורסה שמחייב אחזקה מינימלית (25%) של הציבור בחברות הנסחרות. דיסקונט השקעות סיימה את יום המסחר ללא שינוי.

גזית גלוב בלטה גם היום בעלייה של 0.9% ובסך הכל קפצה המניה בכמעט 7% בשני ימי מסחר בעקבות המלצה של בית ההשקעות פריזמה.

טבע ריכזה את המחזור השני בבורסה והמניה הוסיפה 0.7%. יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם צפויה לפרסם מחר את הדו"חות הכספיים ואנליסטים מצפים לדו"חות טובים מאת יצרנית התרופות הגנריות.

מניית חברת אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, הוסיפה 1.7%. בבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה רואים בחיוב את ההתפתחויות האחרונות בחברת אזורים ובכלל זה צפי למימוש נכסים ברווח. האנליסט בני דקל העלה את מחיר היעד למניית אזורים ל-71 שקל, הגבוה בכ-16% ממחירה בשוק. דקל גם שידרג את ההמלצה לחברה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully