וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ההון נערך לדו"חות טבע מחר

נתן שבע

29.10.2007 / 15:13

האנליסטים צופים רווח של 63 סנט למניה על הכנסות של 2.4 מיליארד דולר. המניה עולה כעת בכ-2%

טבע צפויה לפרסם מחר בשעות הבוקר המוקדמות את דו"חותיה לרבעון השלישי. ממוצע תחזיות האנליסטים בוול סטריט צופה כי החברה תסיים את השנה ברווח של 63 סנט למניה על הכנסות של 2.4 מיליארד דולר. יחד עם זאת, לא חסרים אנליסטים שצופים כי טבע תעמוד בתחזיות ואף תחצה אותן.

האנליסטים צופים כי התוצאות של טבע יושפעו ממכירות שיא של הקופקסון, מתרופת הלוטרל שהושקה ברבעון השני, ומהמשאפים העשוים לתרום הכנסות של עד 200 מיליון דולר. התרופה המקורית האזילקט, לטיפול בפרקינסון, צפויה לתרום הכנסות שינועו סביב 30 מיליון דולר.

ההשוואה לרבעון השלישי של השנה שעברה תציג תמונה מעוותת מעט, משום שברבעון המקביל נרשמו הכנסות חזקות במיוחד לאור השקות של מספר תרופות באופן בלעדי. לכן, בשורת הרווח הנקי תציג החברה ירידה לעומת הרבעון המקביל, ורווח די דומה לרבעון הקודם.

בלידר שוקי הון מציינים כי השוק ימתין לקיום שיחת הוועידה מחר, שייתכן שתיתן פתרון לסוגיית תרופת הפרוטוניקס - סוגיה שלהערכת האנליסט יואב בורגן העיבה על ביצועי המניה.

לפני כחודש וחצי היתה ציפייה רבה למהלכיה של טבע, אשר היתה צפויה להשיק בסיכון את הפרוטוניקס, תרופתם של ווית' ואלטנה לטיפול בהחזר קיבתי-וושטי. מכירותיה השנתיות של התרופה הסתכמו בכ-2.5 מיליארד דולר במונחי תרופת המקור.

עדיין לא ברור אם טבע תשיק את התרופה תוך סיכון לפיצויים במקרה של הפסד על הפרת פטנט או תגיע לפשרה לגבי התרופה עם ווית'.

בכלל פיננסים בטוחה העריכה האנליסטית יסכה ארז, כי אם אכן תבחר החברה להשיק את התרופה בסיכון, נראה העלאת תחזיות של טבע לשנה הבאה.

כמו כן, ימתין השוק לעדכונים אפשריים ביחס לתחזיות ההנהלה ביחס ליתרת שנת 2007, ולגבי השנים 2009-2008.

יואב בורגן מלידר שוקי הון מצפה גם לפרטים נוספים אודות הזכייה של טבע במכרז של AOK, קופת החולים הגדולה בגרמניה, לאספקת תרופות בהיקף שעדיין לא נמסר.

באי.בי.אי. מציינים כי בסך הכל צפויות תוצאות הרבעון להיות טובות וכי בשורה העליונה תציג החברה דווקא עלייה במכירות ל-2.66 מיליארד דולר. "מגוון המוצרים והאזורים הגיאוגרפיים בהם פועלת טבע מחפים על הסיכונים הכוללים של החברה - סיכונים משפטיים וסיכון לגנריקה לקופקסון", כותבת האנליסטית נועה ויסברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully