וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזבלים לכם את הדואר? זה חוקי

עמית בן ארויה ונורית רוט

29.10.2007 / 17:22

שופט בימ"ש לתביעות קטנות בפתח תקווה קבע כי משלוח דואר זבל אינו עבירה, אך פסק לתובע פיצוי של 3,000 שקל

משלוח דואר זבל אינו עבירה - כך קבע אתמול שופט בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקוה, גבריאל שטרסמן. עם זאת, פסק השופט לתובע פיצוי של 3,000 שקל.

התובע, שמואל בר זיו, טען כי דואר זבל שקיבל מציפי פלד גורם לו נזקים כספיים, טרדה ואי נוחות. לדבריו, אף שפלד טענה כי הסירה את כתובתו מרשימת התפוצה שלה המשלוחים הוגברו. הוא הדגיש כי ביקש עשרות פעמים להתנתק ממעגל מקבלי הדואר.

פלד טענה כי הסירה את כתובתו של בר זיו מיד לאחר שפנה אליה. בנוסף, הדגישה פלד כי תחום דואר הזבל לא הוסדר בישראל באמצעות חקיקה, וכל אחד ממקבלי הדואר יכול להסיר את כתובתו.

לדעת השופט, פלד לא נהגה ברשלנות כלפי בר זיו ולכן לא ניתן לתבוע פיצוי לפי פקודת הנזיקין. בנוסף, הסביר, פלד לא פגעה בפרטיותו של בר זיו ולכן לא יוכל להשיג פיצוי לפי חוק הגנת הפרטיות. "מן המפורסמות שמעשה בכל יום הוא שכל אדם מן היישוב שבביתו נמצאת תיבת דואר מוצא בה דואר זבל כפשוטו בכמויות מסחריות, הסותמות את התיבה ומטרידות את בעליה", כתב השופט. כדי לפתור את הבעיה, קבע, אדם צריך לעמוד 24 שעות ביממה ליד התיבה ולהשגיח עליה - והדבר אינו ישים.

עם זאת, השופט קבע כי בדואר האלקטרוני ניתן להילחם. לדבריו, ברגע שפלד הסכימה לחדול מלהטריד את בר זיו הדבר נחשב לחוזה - ומשלא עמדה בהתחייבות, היא הפרה את החוזה. בשל כך פוצה בר זיו ב-3,000 שקל והוצאות משפט בסך 1,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully