וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אסף רותם

29.10.2007 / 23:03

הנפט בשיא של יותר מ-93 דולר לחבית, ומניות חברות האנרגיה עולות בהתאם. הנאסד"ק והדאו ג'ונס הוסיפו 0.5%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים: מדד נאסד"ק הוסיף 0.5% ל-2,817 נקודות וגם מדד דאו ג’ונס טיפס ב-0.5% ל-13,869 נקודות. על העליות ניצחו מניות הטכנולוגיה, כאשר מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה הוסיף יותר מ-1.3%.

הנפט בשיא של יותר מ-93 דולר לחבית, והבנק השווייצי UBS הזהיר כי הוא עשוי לרשום מחיקות נוספות בגין חשיפה להשקעות בשוק הדיור האמריקאי, אבל כל זה לא מפריע לוול סטריט לפתוח את שבוע המסחר בעליות - ובציפייה אופטימית מתמיד להורדת ריבית ביום רביעי.

נציגי הפד יחלו מחר פגישה בת יומיים ובסיומה, ביום רביעי ב-20:15 יפרסמו את החלטתם לגבי הריבית. בוול סטריט מצפים להורדת ריבית, ויש שמדברים על ירידה חדה של 0.5%, כפי שהיה בספטמבר. אם אכן כך יהיה, די ברור כי בטווח הקצר השווקים ירשמו עליות, ממש כפי שהיה בספטמבר.

מחירה של חבית נפט עלה ל-93.46 דולר - שוב שבירת שיא, כשברקע הודעה של חברת הנפט של מקסיקו על כך שהיא משעה חמישית מכושר הייצור בשל סערה. העלייה במחיר הנפט השפיעה לטובה על מניות חברות אנרגיה כמו בריטיש פטרוליום ואקסון מוביל. אקסון נסחרת בעלייה של כ-1.5% למחיר 93.6 דולר, המשקף לחברה שווי של 519 מיליארד דולר.

UBS הודיע כי הוא עשוי לרשום מחיקות נוספות בגין השקעות שכללו חשיפה לשוק הדיור האמריקאי - משכנתאות ללווים בעיתיים, שגרמו לפריצת משבר האשראי ביולי. עוד מסרה החברה כי ההפסד ברבעון השלישי יתאים לתחזיות שניתנו בעבר.

בוול סטריט ממשיכים לעקוב אחר התפתחויות בצמרת הנהלת מריל לינץ'. סטן אוניל, מנכ"ל החברה, צפוי להתפטר לאחר שהוביל את חברת הפיננסים להפסד הרבעוני הגבוה ביותר שלה מאז שהחברה נוסדה לפני 93 שנה. הדיווחים מדברים על כך שאוניל סיכם את תנאי פרישתו וכי הודעה צפויה להתפרסם בקרוב.

מניית יצרנית ההלבשה, גאפ, ננעלה בעלייה של 0.3% למרות שהחברה הודיעה כי היא בודקת דיווח של העיתון אובזרוור הבריטי, לפיו ילדים בני 10 עבדו ב"סדנת יזע" (סווט שופ) של החברה בניו דלהי שבהודו.

בין הישראליות, חברת האנרגיה אלון USA פירסמה היום אזהרה לקראת תוצאות הרבעון השלישי. באופן מפתיע, מחירי הנפט הגואים לא היטיבו עם החברה מקבוצת אלון שבשליטת דודי ויסמן. אלון USA תדווח על רווח של 29-23 סנט למניה במקום תחזית ממוצעת לרווח של 71 סנט למניה. החברה ציינה כי הנפט הגבוה השפיע לרעה על המרווחים שלה, בייחוד בתחום האספלט בו לא היתה עליית מחירים שתאזן את העלייה במחירי הגלם. המניה איבדה כ-3.4% במסחר, לאחר שפתחה בירידה של 7%.

עוד בלטה במסחר היום סיליקום שנפלה ב-8.4% במחזור גדול לאחר הדו"חות. החברה דיווחה כי הכנסותיה צמחו ב-59% מהרבעון המקביל ל-6.6 מיליון דולר והרווח הנקי זינק ב-147% ל-1.6 מיליון דולר או 25 סנט למניה. המניה נפלה כיוון שהמכירות היו נמוכות משמעותית מהציפיות. התחזית של שני אנליסטים באתר יאהו פייננס ציפתה להכנסות של 7.2 מיליון דולר.

טבע תפרסם מחר את דו"חותיה, ונסחרה בירידה של כ-0.1% ל-44.5 דולר. האנליסטים צופים רווח של 63 סנט למניה על הכנסות של 2.4 מיליארד דולר. עם זאת, הרבעון המקביל של טבע היה גדוש בתרופות בבלעדיות כך שהרווח למניה יהיה נמוך יותר מהמקביל וקרוב לרבעון הקודם.

המשך הביקוש לפתרונות מודרניזציה למערכות תוכנה מיושנות תרם לרבעון נוסף עם הכנסות חזקות אצל חברת בלופניקס הישראלית. בלופניקס רשמה הכנסות של 23 מיליון דולר, עלייה של 34% מהרבעון המקביל ושל כ-9% מהרבעון הקודם. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 742 אלף דולר בלבד, 4 סנט למניה, מול 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. מנייתה זינקה בכ-13%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully