וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להיות עמק הסיליקון של טכנולוגיות המים"

עומר רבין

30.10.2007 / 10:38

על שאיפתו זו הצהיר שר התשתיות בכנס הירוק WATEC לטכנולוגיות מים וסביבה. הייצוא המתוכנן יסתכם ב-2 מיליארד ד'

עודף במים אולי אין לנו, אבל שאיפות כנראה אף פעם לא היו חסרות: כנס "ווטק", הכנס הבינלאומי לטכנולוגיות מים וסביבה שנפתח היום בתל אביב הצליח להביא לגני התערוכה מאות אנשי עסקים מהארץ ומהעולם המתעסקים בפיתוח תעשיות "ירוקות".
אולי זה פרס הנובל של אל גור שעשה את זה, ואולי דווקא הבורסה שממשיכה לטפס בהתמדה – כך או כך, ולמרות "המצב", יכולים מארגני הכנס להתפאר בלמעלה מ-20 שרים וסגני שרים מכל רחבי העולם שהגיעו לכנס, לצד מנהלים בכירים בחברות הגדולות במשק ובהן "סימנס", "ג'נרל אלקטריק" ואחרים.

טקס הפתיחה שהתקיים שם הבוקר היה עמוס בהצהרות והבטחות: "תעשיות ההיי-טק משפרות את חיי האדם אבל באמצעות הטכנולוגיות הסביבתיות אתה מציל חיים, הלכה למעשה", התפאר עם פתיחת האירוע יו"ר הכינוס, בוקי אורן, לשעבר יו"ר מועצת המנהלים של "מקורות".

שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר אף הרחיק לכת וטען באזני הנוכחים "המים הם הדלק של המאה ה-21 והם מקור החיים. ישראל נמצאת היום בדרך הנכונה להיות עמק הסיליקון של טכנולוגיות המים – זה החזון שלנו, ואני מזמין את כולכם להצטרף אליו וליהנות מהפירות".

"הדבר הכי ירוק כאן הוא הכסף"

שר התמ"ת, אלי ישי, שנכח גם הוא באירוע התפאר באזני הנוכחים בהישגים של ישראל בתחום מחזור המים בשנים האחרונות: "אנחנו הופכים את משבר המים להזדמנות; ישראל היא הראשונה בעולם בתחום מחזור המים עם שימוש חוזר ב-75% מסך מי השופכין, כששנייה לה ספרד הממחזרת 12% בלבד.
ענף המים צומח בצורה מדהימה וכבר השנה אנחנו צופים עלייה של 28% בייצוא תעשיות המים – והצבנו לעצמנו מטרה להכפיל את הייצוא במהלך שלוש השנים הקרובות".

ולהשקעה יש סיבה: על פי סקר שערך לאחרונה משרד התמ"ת באמצעות חברת הייעוץ טריגר פורסייט, צפוי השוק העולמי לטכנולוגיות מים לצמוח בחמש השנים הקרובות בקצב שנתי ממוצע של 10% ולהסתכם בסוף השנה הבאה ב-600 מיליארד דולר. עד סוף העשור, מקווים בירושלים לקבל נתח משמעותי מהעוגה עם היקף ייצוא של 2 מיליארד דולר.

גם השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, שהגיע לברך את הנוכחים הצהיר על מחויבותו האישית והתקציבית לנושא, לא לפני שהתפנה לאחל בשם הנוכחים החלמה מהירה לראש הממשלה.
אולמרט עצמו שלח את ברכתו המוקלטת לבאי הכנס ולא התבייש להזכיר לכולם שהדבר הכי ירוק בכנס הוא עדיין שטרות הכסף.

"אני משוכנע שבניית מערכות טכנולוגיה מתקדמות בתחום המים היא דרך חשובה לשיפור משמעותי בחיינו, ולטיפול בהזנחה של שנים ובנזק שגרמנו לסביבה בה אנחנו חיים. אנחנו משקיעים כיום הרבה מאוד במחקר ופיתוח בתחום – ומזמינים חסרות גדולות ושותפים אסטרטגיים מכל העולם לחבור אלינו למאמץ הזה. מעבר לשליחות שבדבר, אין ספק שמדובר גם בעסק טוב, ואנחנו בהחלט מוכנים וערוכים גם לצד הזה שבדבר", אמר ישי.

לצד הנאומים, ההבטחות והפאנלים תתקיים, במהלך שלושת הימים הקרובים במתחם, תערוכה בה יציגו כ-250 חברות ישראליות את החידושים והמוצרים שפיתחו לאחרונה בתחום טכנולוגיות מים ואיכות סביבה. לצידן, יציגו תאגידים וחברות בינלאומיות נוספות מגרמניה, הולנד, אוסטרליה ומדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully