וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 מפוטרי ECI ממפעלי אופקים וירושלים

שירלי יום-טוב

30.10.2007 / 17:33

בתוכנית ההתייעלות יפוטרו 900 עובדים. ייסגרו המפעלים באופקים ובירושלים ופעילות הייצור תועבר למיקור חוץ

לפני כשבועיים נפוצו הערכות כי חברת אי.סי.איי הישראלית עומדת לפטר כ-1,000-700 איש. גבות רבות הורמו בשוק ובתעשיית ההיי-טק הישראלית, כי המספר נשמע גבוה מאוד - כשליש מכלל עובדי החברה. אבל היום התברר כי הבשורה אכן מרה. אי.סי.איי כינסה מסיבת עיתונאים כדי להודיע על שורת צעדי התייעלות נרחבים. המשמעות - כ-400 עובדי החברה במפעל באופקים, 70 עובדים במפעל בירושלים, ובסך הכל כ-900 עובדים עומדים לאבד את מקום עבודתם, חלקם באופן מיידי וחלקם בחודשים הקרובים.

אי.סי.איי נרכשה לפני חודש על ידי קבוצת קרנות פרייווט אקוויטי שבראשן שאול שני וקרן אשמור הבריטית. המשקיעים שמו כ-1.25 מיליארד דולר במזומן על אי.סי.איי, ומצפים כעת להחזר ההשקעה שלהם. כמעט בכל מקרה בו נרכשת חברה על ידי גוף זר, המהלך מלווה בהתייעלות ברמה מסוימת, אולם באי.סי.איי מדובר על טריפת כל הקלפים מחדש - איחוד חטיבות, סגירת מפעלים, הוצאת פעילות למיקור חוץ ופיטורים בכל מחלקות החברה - מעובדים זוטרים ועד סגני נשיאים.

"זה רגע מאוד קשה בשבילי ואני עושה את הפגישה הזו ברגשות מעורבים - זה רגע שמח אבל גם עצוב", פתח רפי מאור, מנכ"ל החברה, את מסיבת העיתונאים שנערכה בת"א. מאור, שנראה מתוח ועייף, נשלח למשימה לבד - שאול שני, יו"ר אי.סי.איי מאז השלמת רכישת החברה, לא הגיע למסיבת העיתונאים, והוא נמצא מחוץ לישראל.

רה הארגון בחברה כולל, כאמור, כמה היבטים. ראשית, אי.סי.איי תפעל מעתה בשלוש חטיבות - חטיבת מוצרים, חטיבת שירותים וחטיבת מכירות ושיווק. המבנה החדש אמור לפשט את פעילות החברה ולמנוע כפילויות שקיימות כיום. במסגרת בניית החברה מחדש, יאוחדו שתי חטיבות - חטיבת הרשתות האופטיות המשגשגת וחטיבת הגישה בפס רחב שסבלה בשנה האחרונה מהאטה בפעילותה.

היבט נוסף הוא הוצאה של פעילות שרשרת האספקה למיקור חוץ (אאוטסורסינג) - מהלך שמשמעותו פיטורים של כ-700 עובדים. חלקם אמורים אמנם להיקלט בחברה שתזכה בחוזה המיקור חוץ, אולם ברור כי לא יימצא מקום לכולם וכי אלה שייקלטו לא יזכו באותם תנאים נוחים שסיפקה אי.סי.איי.

אי.סי.איי מנהלת כעת משוא ומתן עם מספר ספקים על מיקור חוץ של פעילות שרשרת האספקה, ייצור ואינטגרציה. המהלך צפוי להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2008 ואז תפטר החברה את העובדים בתחום. המטרה של המהלך היא לחסוך בעלויות הייצור ולשפר את הרווחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully