וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי שטיין מבקש מבית המשפט לפטר את המפרק הזמני של תשלובת מפעלי הפלדה

אלי דניאל

23.9.2001 / 14:10

שטיין, לשעבר מנכ"ל מע"ש פלדות בניין מתשלובת מפעלי הפלדה, טוען כי המפרק, עו"ד אילן שביט, שגה כשהפסיק את טיפולו של עו"ד פוטשבוצקי בסכסוך עם רשויות המס

צבי שטיין, לשעבר מנכ"ל חברת מע"ש פלדות בנין, חברה בת של תשלובת מפעלי פלדה , פנה ביום חמישי שעבר לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה שיורה על פיטוריו של עו"ד אילן שביט מתפקידו כמפרק הזמני של התשלובת. שטיין טוען, באמצעות עוה"ד עוזי שוחט ורם יולוס ממשרד עוה"ד יולוס שוחט, כי קיימים ליקויים בשיקול דעתו של המפרק הזמני, המחייבים את פיטוריו.

שטיין טוען כי המפרק הזמני שגה שגיאה חמורה כאשר מיד עם כניסתו לתפקידו כנאמן של התשלובת, פיטר את עו"ד פוטשבוצקי, המתמחה בתחום המיסוי העקיף, שטיפל במחלוקת שבין החברה לבין אגף המכס והמע"מ בנוגע לחבויות במס קנייה. לטענת שטיין, בכך שפיטר המפרק הזמני את עו"ד פוטשבוצקי, הוא הוריד לטמיון השקעה אדירה של זמן ומאמץ מצדו של עו"ד פוטשבוצקי, כמו גם השקעה אדירה בשכר הטרחה אשר שולם לו.

המחלוקת בין החברה לאגף המכס והמע"מ הביאה לכך שהחברה הבת מע"ש פלדות בנין הגישה בשנת 1997 תביעה על סך של כ-21 מיליון שקל כנגד אגף המכס והמע"מ. מאוחר יותר, במארס 1999, הגיש אגף המכס והמע"מ כתב אישום כנגד שטיין ומע"ש פלדות בניין בגין עבירה על מספר סעיפים לחוק מס הקנייה טובין ושירותים. בהקשר זה, טוען שטיין כי המפרק הזמני הודיע, באופן חד צדדי, לעו"ד גרובר, שייצג במשותף את התשלובת (בהליך האזרחי והפלילי) ואת שטיין (בהליך הפלילי), כי הוא אינו מייצג יותר את שטיין והוא ימשיך לייצג את התשלובת בלבד, מחשש לניגוד עניינים פוטנציאלי. שטיין טוען כי בעשותו כן הכניס המפרק הזמני את עו"ד גרובר לסד של ניגוד אינטרסים, שבעטיו גרובר חייב היה להתפטר, הן מייצוג שטיין והן מייצוג תשלובת מפעלי הפלדה.

עוד טוען שטיין כי המפרק הזמני נמנע מלהודיע לו על הפסקת ייצוגו על ידי עו"ד גרובר. שטיין מוסיף שלמרות שניתן פסק דין בהסכמה, במסגרתו התפטר עו"ד גרובר מייצוג החברה בכל הנוגע לסכסוך עם אגף המכס והמע"מ, הגיש המפרק הזמני לבית המשפט תגובת "פוסט מורטם" המשתלחת בשטיין. שטיין אף טוען כי המפרק הזמני מעכב, שלא כדין, כספי הסדר פנסיה המגיעים לו, וזאת למרות שאין לו כל חיוב כלפי התשלובת.

לאור האמור, טוען שטיין כי נגרם לו נזק אדיר מפעולותיו של המפרק הזמני עו"ד אילן שביט, ובהתאם הוא מבקש מבית המשפט לפטר את המפרק. כמו כן, שטיין מבקש כי בית המשפט ימנה עו"ד המתמחה בתחום המסים על מנת שיטפל במכלול הסכסוך בין תשלובת מפעלי פלדה לבין אגף המכס והמע"מ. בנוסף, מבקש שטיין כי בית המשפט יורה על עיכוב כל תשלום בגין שכר טרחתו של המפרק הזמני, עד לבירור הנזק אשר נגרם, לטענת שטיין, לתשלובת ולו עצמו. תגובת המפרק הזמני לבקשה טרם הוגשה (פש"ר 386/01-381, בש"א 13612/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully