וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב רוצה למחוק את אפריקה מלונות מהמסחר בבורסה

מיכאל רוכוורגר

31.10.2007 / 10:14

אפריקה ישראל פירסמה השבוע הצעת רכש ל13.9% מהון המניות באפריקה מלונות בהשקעה כוללת של 48.9 מ' ש'



פירסמה השבוע הצעת רכש ל13.9% מהון המניות שבידי הציבור בחברת אפריקה ישראל מלונות, בהשקעה כוללת של 48.9 מיליון שקל. אפריקה ישראל מעוניינת לרכוש את מניות אפריקה ישראל מלונות במחיר של 6.01 שקלים למניה, מחיר הגבוה בכ-5% ממחיר המניה ב-25 באוקטובר - היום האחרון בבורסה אשר קדם לתאריך מפרט הצעת הרכש. המחיר אותו מציעה אפריקה ישראל נמוך בכ-9% ממחיר הנעילה הממוצע של מניית אפריקה ישראל מלונות. נכון למועד פרסום מפרט הצעת הרכש מחזיקה אפריקה ישראל בכ-86% מהון המניות המונפק של אפריקה מלונות.



באפריקה ישראל טוענים כי רצונם להפוך את אפריקה ישראל מלונות לחברה פרטית נובע מכך שבחברה הגיעו למסקנה כי העלות והמשאבים הנדרשים בכדי להשאירה ציבורית עולים על התועלת שבכך. לאורך 13 השנים מאז הונפקה החברה - שנים לפני שלבייב רכש את השליטה באפריקה ישראל מידי בנק לאומי, והרבה לפני שארז מלצר נכנס לתפקיד מנכ"ל - לא הצליחה החברה להפגין ביצועים מרשימים כחברה ציבורית. עובדה זו תרמה ככל הנראה להגעתם של ראשי אפריקה למסקנה כי עדיף להפכה לפרטית.



באפריקה מתייחסים אל פעילות בתי המלון כעוד נכס מניב אשר צפוי להניב תשואה על פני זמן, אך לא כאל אחת מפעילויות הליבה של הקבוצה. בקבוצה מקבלים מדי פעם הצעות לרכישת מלונות אפריקה ישראל, אך על פי המקורבים לאפריקה ישראל מדובר בהצעות הנמוכות באופן מהותי אפילו מהשווי לפיו נסחרת החברה בבורסה - כ-377 מיליון שקל.



בחברה שבשליטת לב לבייב, ממשיכים ביישום האסטרטגיה העסקית, שהותוותה לפני קצת יותר משנה עם מינויו של מלצר לתפקיד מנכ"ל החברה - הדוגלת בהתמקדות בפרויקטים גדולים ופעילות באמצעות השגת השליטה ב-5 תחומים: נדל"ן, תשתיות, תעשיות, אנרגיה ופיננסים.



על הציבור המחזיק במניות אפריקה מלונות להיענות להצעת הרכש של אפריקה ישראל עד ל-22 בנובמבר. לאפריקה ישראל מספיק להשיג היענות של 8.92% מבעלי המניות של אפריקה מלונות, אז תחזיק אפריקה ישראל 95% מהון המניות המונפק של אפריקה מלונות. במקרה שכזה חוק החברות מאפשר לבצע מכירה כפויה של 5% הנותרים שבידי הציבור, כך שבסופו של התהליך אפריקה מלונות תיהפך חברה פרטית.



לנגד עיניהם של ראשי אפריקה ישראל ניצבה העובדה כי מניית אפריקה מלונות לא הצליחה לעורר את עניין המשקיעים. מחזורי המסחר שנרשמו בה היו דלים למדי. מחזור המסחר הממוצע מתחילת השנה הסתכם בכ-118 אלף שקל בלבד והמניה לא הצליחה להתקרב למדד ת"א 100 אשר המניות הנכללות בו זוכות לחשיפה גבוהה יותר ונהנות ממחזורי מסחר ערים יותר. גם הניסיונות להעיר את המניה באמצעות כניסה לפעילות בחו"ל, לא הועילו עד כה.



מניית מלונות אפריקה ישראל זינקה אמנם בימים האחרונים, אך סביר להניח שזאת היתה תגובה חד-פעמית של הפעילים בשוק להצעת הרכש, מה שלא יגרום לראשי אפריקה ישראל לסגת מהצעתם.



מבין הגופים המוסדיים המחזיקים במניות המיעוט של מלונות אפריקה ישראל, אין קרן נאמנות או קופת גמל אשר מחזיקה ביותר מ-5% מהון המניות. בעבר גופים אלה ניסו לממש את אחזקתם, ולא הצליחו בכך בשל הסחירות הנמוכה וכנגזר מכך הביקושים הדלים למניה של מלונות אפריקה ישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully