וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של 1,000 שקל לנהג מסמס

צבי זרחיה

31.10.2007 / 12:45

ועדת הכלכלה מדקדקת בפעילות הסלולרית שלכם: קבעה קנס גבוה לשליחת סמס בנהיגה, וקנס נמוך ייקבע לקבלת סמס

נהג שיקרא או ישלח מסרון (SMS) בעת נהיגה יקבל קנס של 1,000 שקל. כך קובע תיקון לתקנות התעבורה שאישרה ועדת הכלכלה.

לפני חמישה חודשים הגיש ח"כ אופיר פינס (עבודה) הצעת חוק פרטית בעניין, אבל בסופו של דבר, כדי לקצר את הליך החקיקה, הוחלט לעגן את ההצעה במסגרת תקנות תעבורה.

פינס טען כי כתיבת מסרונים בעת הנהיגה היא סכנה בטיחותית חמורה ביותר. "תופעה זו הולכת ונעשית פופולרית יותר ויותר והיא הפכה לשכיחה בעיקר בקרב צעירים".

פינס הוסיף כי "כתיבת מסרונים במהלך הנהיגה עלולה לגרום לעלייה בתאונות הדרכים ולהעמיד בסכנה את חייהם של הנהגים, כמו גם את חייהם של רבים אחרים".

בפני הוועדה הוצגה תקנה אחרת של משרד התחבורה, לפיה יאסר השימוש באוזנייה המחוברת לטלפון סלולרי בזמן הנהיגה. לפני שבועיים הביעו הח"כים, ובהם יו"ר הוועדה ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), התנגדות חריפה להצעה. אתמול הודיע משרד התחבורה כי הוא מושך בחזרה את התקנה מוועדת הכלכלה לצורך בחינתה מחדש.

סכנת ה"קרוא" אינה כסכנת ה"כתוב"

מאת מערכת וואלה!:

הנושא הנ"ל נידון פעמיים בוועדת הכלכלה של הכנסת, בפעם הראשונה בדיון התחלתי דובר על קנס בגובה 250 שקל על סמס. בדיון השני משרד התחבורה ביקש לאסור שימוש באוזניה או בבלו-טות' בעת נהיגה. ראש ועדת הכלכלה גלעד ארדן פסל בקשה זו בדרישה כי יציגו בפניו מחקרים המעידים על סכנה בשימוש באמצעים אלו.

אשר לסוגיית ה-סמס, משרד התחבורה ביקש להטיל קנס על שליחת סמס כגובה הקנס על שיחה בסלולרי - 1,000 שקל. ארדן לעומת זאת הסביר כי אין סכנת שליחת סמס חמורה כקבלת סמס. לדידו של ארדן שליחת סמס, הכרוכה בהקלדת אותיות, הינה מסוכנת לאין שיעור אם נעשית בעת נהיגה, לעומת קבלת סמס הכרוכה בקריאה בלבד.

על כן, אישר ארדן קנס של 1,000 שקל לשולח סמס. בנוגע לקבלת סמס, טרם נקבע גובה הקנס אך הוא צפוי להיקבע בגובה של 300-500 שקל.

ארדן טיפל בניואנס נוסף בנושא השימוש בסלולר בעת נהיגה והוא שיחה ברמקול הפנימי של הסלולרי. שיחה שכזו עלולה גם היא להיחשב עבירה כמו שיחה רגילה בסלולר. על כן ארדן אישר תקנה לפיה אם המכשיר במקום נייח באוטו, אזי השיחה חוקית כשיחה בדיבורית. ואילו אם הטלפון אינו במקום יציב ועלול ליפול תוך כדי השיחה, אזי זוהי עבירה שדינה קנס מלאא בן 1,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully